Švedski gigant H&M, koji naredne godine otvara prodavnice i u Bosni i Hercegovini, ima veliki problem s viškovima zaliha, odnosno neprodate robe.
Prema pisanju CNN-a, H&M je u posljednjem kvartalu imao zalihe neprodate robe od čak 4 milijarde dolara. To je gotovo petina ukupne vrijednosti njihove robe. Zalihe su povećane za 13 posto u odnosu na isti period prošle godine.
Ogromne količine neprodate robe, koje stalno rastu, dovele su do pada profita za čak 28 posto ove godine, navodi CNN.
– Višak robe postao je veliki problem za ovu kompaniju – rekao je analitičar Citija Adam Cochrane.
Kako bi riješio ovaj problem, H&M je pripremio nekoliko strategija. Cochrane je rekao da će kompanija nuditi popuste na tržištu, kako u prodavnicama tako i online.
Osim toga, kako je rekao, kompanija također može prodati zalihe maloprodajnim lancima gdje H&M nije prisutan.
Iako se BiH ne spominje u izvještajima, očito je i dolazak u našu zemlju dio strategije za bržu prodaju robe. Naime, kompanija planira naredne godine smanjiti zalihe sa 18 posto na 12 do 14 posto.
H&M je saopštio da će odjeća koja se ne proda biti donirana ili reciklirana. Analitičari navode da je jedan od razloga viška robe što je kompanija presporo ušla u sektor online prodaje.
Dionice firme ove godine su pale za 18 posto.