Evo kolike gubitke prave talgo vozovi

0

Puštanje u promet talgo vozova donijelo je nove gubitke Željeznicama Federacije BiH, potvrđeno je za BiznisInfo iz više izvora, zbog čega se razmatra ukidanje ove linije.  

Kako smo ranije objavili, ovi vozovi, koji su pušteni u promet 26. septembra na relaciji između Sarajeva i Doboja, nisu privukli očekivani broj putnika ali su proizveli nove gubitke.

Iz Željeznica FBiH nisu odgovorili na naš upit o tome koliki su gubici na ovim vozovima. No, zanimljiv je podatak koji je još 2012. iznio tadašnji direktor Željeznica FBiH Nedžad Osmanagić.

On je tada kazao da bi održavanje talgo vozova u slučaju njihovog puštanja u promet koštalo 5 miliona KM godišnje.  

“Mi imamo sada problem, jer nas već sada bez Talgo vozova, putnički saobraćaj košta 15 miliona KM godišnje. Mi zaradimo negdje 2,5 miliona KM, a 2 miliona KM finansira država. Znači, negdje 10 miliona KM godišnje, mi smo u gubitku. Samo održavanje Talgo vagona koštalo bi nas oko 5 miliona KM plus promet. Ko će to platiti? Željeznica ne može biti socijalna ustanova, a ona je non stop socijalna ustanova”, kazao je tada Osmanagić za TV1.

S druge strane, zainteresiranost putnika je slaba jer jer je cijena karte u talgo vozovima za 3 KM viša nego na ostalim linijama, a trajanje putovanja je nepromijenjeno. Shodno tome, ispada da talgo vozovi dnevno prave više hiljada maraka novih gubitaka. 

Zapravo, i ne radi se o talgo vozovima već talgo vagonima koje vuče stara bh. lokomotiva.

Naš izvor tvrdi da je jedina nada u koju se Željeznice sada uzdaju da će uskoro dobiti dozvolu sa saobraćanje u susjednim državama. Talgo je, naime, i kupljen s ciljem da bude korišten u međunarodnom saobraćaju, jer samo tako ovaj savremeni voz može biti isplativ.

Ukoliko se to ne desi, saznajemo da će se razmotriti ukidanje postojeće talgo linije koja očito nije isplativa, kako bi se spriječilo gomilanje gubitaka. 

Garniture Talgo vozova Željeznice FBiH su kupile još 2005. godine putem robnog kredita od vlade Španije za 132 miliona KM. Vozovi su isporučeni 2010. ali su sada prvi put pušteni u promet.