U narednim danima trebala bi početi izgradnja još jedne dionice autoputa na Koridoru 5C, a riječ je o dionici Tunel Kvanj – Buna.
Kako smo već pisali, vrijednost ugovora za izgradnju ove dionice iznosi 125.231.549 eura bez PDV-a, odnosno nešto manje od 150 miliona eura ili 300 miliona KM sa PDV-om. Rok završetka izgradnje je 30 mjeseci. Dionica Tunel Kvanj – Buna duga je 5,10 kilometara.
Dionica će se povezati na dio puta koji će već izgrađen u smjeru Hrvatske. Naime, s njene južne strane nalazi se dionica Buna – Počitelj duga 7,2 km čija je gradnja završena još prije tri godine ali se ne koristi jer završava daleko od magistrale M17.
Ova dionica neće biti u upotrebi dok se ne završe dionice do petlje Mostar Jug. To znači da dionica Buna – Počitelj, ali i dionica Tunel Kvanj – Buna, neće biti u upotrebi dio se ne izgradi i dionica Mostar jug – Tunel Kvanj čija gradnja još nije počela, ali bi trebala uskoro jer je izbor izvođača radova u toku.
Dalje južno se nalaze dvije dionice koje su izgrađane i u upotrebi su, a to je dio od Počitelja do granice s Hrvatskom, odnosno dionice Počitelj – Zvirovići i Zvirovići – Bijača.
Posao dobili Kinezi
Inače, posao na izgradnji dionice Tunel Kvanj – Buna dobila je kineska kompanija China Road and Bridge Corporation, koja izvodi brojne radove u našem regionu, a između ostalog su gradili i Pelješki most u Hrvatskoj.
Sa njima su u konzorciju još firma Hering iz Širokog Brijega i Azvirt iz Azerbejdžana.
Izgradnja ove dionice će se finansirati sredstvima osiguranim u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom investicijskom bankom (EIB) te bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Od značajnih objekata na ovoj poddionici gradit će se tunel Kvanj (2,7 kilometara), vijadukt Rotimski potok (330 metara) i nadvožnjak Rujevice (44 metra).