Smatra se da električna vozila predstavljaju najčistiji oblik drumskog transporta.
Tehnološki razvoj omogućio je povećanje efikasnosti klasičnih motora sa unutrašnjim sagorijevanjem. Naravno, neke od ovih prednosti su poništene povećanjem mase vozila, posebno rastom dimenzija i tendencijom ka aerodinamički nepovoljnijim oblicima kao što su terenci i krosoveri. U domenu električnih vozila ovakvi trendovi dovode do apsurdnih rezultata.
Jedan takav primjer daje GMC Hummer EV, novo izdanje Hummera sa električnim pogonom. To je ogromno vozilo koje koristi dovoljno resursa za tri električna vozila.
Rasipa se snagom, a eko znak definitivno nije upisan u njegov genetski kod. Ovdje je da populariše električne pogone i istovremeno pruži korisniku mnogo zabave, posebno van asfalta.
ACEEE je neprofitna istraživačka organizacija fokusirana na smanjenje rasipanja energije i time smanjenje uticaja na klimatske promjene. Prema njihovoj studiji, novi Hummer nije tako “zelen” kao što se na prvi pogled čini.
Naime, ACEEE uzima u obzir da se 60 odsto električne energije u SAD dobija sagorijevanjem fosilnih goriva. Istovremeno, upozoravaju da velika električna vozila imaju velike baterije, a to znači i upotrebu brojnih ruda koje treba preraditi i na kraju proizvesti baterijske sklopove.
Izračunali su da mali električni Chevrolet Bolt emituje 57 g CO2/km, dok Hummer emituje 212 g CO2/km.
Prema ovim podacima, moćno električno čudovište od 1000 KS “emituje” primjetno više u atmosferu čak i od današnjih ekonomičnih sedana sa benzinskim motorom.
Za utjehu recimo da je ovo ipak znatno bolji rezultat od starog Hummera koji je emitovao čak 552 g CO2/km, prenosi b92.