Uspješna Bosanska firma koja proizvodi popularna pića Sultan Drinks tužit će njemački magazin „Der Spiegel“ koji je širenjem lažnih informacija nanio štetu ovom brendu, saznaje BiznisInfo.
Njemački magazin je, naime, ovih dana objavio tekst u kom se navodi da se dio profita ove firme, čije je sjedište u Austriji, koristi za promociju džihadističkih aktivnosti.
U tekstu se praktično ne navodi niti jedan argument protiv ove firme, za koju se čak kaže da je liberalna, ali se tvrdi da pojedini zastupnici, odnosno trgovci njihovim pićima novac koriste u spomenute svrhe.
S obzirom na negativan naslov i kontekst u koji je kompanija stavljena, te s obzirom da je nekolicina evropskih medija prenijela ovaj tekst, uključujući „The Local“ i ruski „Sputnjik“, nema sumnje da je firmi nanesena velika šteta.
BiznisInfo je kontaktirao kompaniju Sultan Drinks, odnosno njenog direktora Mirzeta Spahića, kako bi pojasnili ovu situaciju, s obzirom da su ova pića sve popularnija i u našoj zemlji. Razgovor prenosimo u nastavku.
BI: Kako komentirate optužbe iznesene u listu Spiegel da se profitom od vaših proizvoda finansiraju džihadističke aktivnosti?
– Te optužbe su smiješne, neosnovane i bez ikakvih dokaza. One, nažalost, pokazuju koliko su pojedini mediji spremni da muslimanima koji žive i rade u Evropi naštete, a posebno firmama koje uspješno rade a čiji su vlasnici muslimani. Mi takve optužbe kategorično odbijamo. Sastavili smo tim advokata te pokrećemo tužbu protiv lista “Spiegel” i svih medija koje budu prenosili ovako neosnovane i ozbiljne optužbe protiv naše firme.
BI: Da li je moguće da je riječ o naručenoj kampanji s ciljem narušavanja ugleda vaše kompanije?
– Dokaze za takvo nešto nemamo, ali tako nešto ne možemo ni isključiti. Mi smo relativno mlada firma koja na četiri kontinenta izvozi svoja pića u trenutno 20-tak zemalja. Moguće je da je taj brzi uspjeh nekom zasmetao pa se koristi ovako sramnim potezima.
BI: Strahujete li da bi se ovo, i u kojoj mjeri, moglo negativno odraziti na poslovanje vaše firme?
– Naravno. Mi smo već kontaktirali naše dobavljače i naše mušterije te ih obavijestili o medijskoj hajci koja se trenutno vodi protiv nas. Oni su nam izrazili podršku i potvrdili da smo firma koja nema šta da krije te sami nikada ni u času nisu povjerovali u navedene sumnje.
BI: Postoji li opasnost da se pojedine firme u EU negativno etiketiraju ili povezuju s džihadistima samo zato što su vlasnici muslimani, u nekim slučajevima Bosanci?
– Bojati se da postoji jer ako pratite pojedine evropske medije zadnjih mjeseci primjetili ste sigurno da se muslimani jako puno napadaju. Posebno muslimani koji su na nekim funkcijama ili uspješni u svome poslovanju su izloženi ekstremnim napadima i optužbama. Mi smo trenutno meta napada a sutra to moze biti neko drugi ko pošteno radi i prosperira i nema nikakve veze s bilo kakvim ekstremizmom.
D. M.