Evropska komisija kaznila je u srijedu pet proizvođača sigurnosne auto-opreme s ukupno 34 miliona eura zbog dogovaranja cijena sigurnosnih pojaseva, zračnih jastuka i upravljača kojima opskrbljuju japanske proizvođače automobila.
Dobavljači Tokai Rika, Takata, Autoliv, Toyoda Gosei i Marutaka kažnjeni su zbog kršenja antikartelskih propisa u Evropskoj uniji, navodi se u saopćenju EK.
U saopćenju evropski regulatori dodaju da su kompanije sudjelovale u jednom ili više od ukupno četiri kartela za isporuke automobilskih sigurnosnih pojaseva, zračnih jastuka i upravljača japanskim proizvođačima automobila Toyoti, Suzukiju i Hondi u Evropskom ekonomskom području.
Pet proizvođača koordiniralo je cijene odnosno nastup na tržištima i razmjenjivalo povjerljive informacije u razdoblju od 2004. do 2010. godine, navodi se u saopćenju Komisije.
“Svih pet dobavljača priznalo je sudjelovanje u kartelima i pristalo na nagodbu. Takata nije kažnjen za tri kartela jer je o njihovu postojanju izvijestio EK a Tokai Rika nije kažnjen za sudjelovanje u jednom od kartela o kojem je također izvijestio Komisiju”, stoji u priopćenju.
Takata je pritom kažnjen s 12,7 miliona eura, Toyoda Gosei s 11,3 miliona, Autoliv s 8,1 miliona, Tokai Rika s 1,8 miliona a Marutaka sa 156 hiljada eura.
“Sigurnosni pojasevi i zračni jastuci svakodnevno čuvaju živote i ključni su u svim automobilima u EU. Pet dobavljača kažnjenih danas tajno se udružilo radi maksimiziranja dobiti od prodaje tih komponenti. Moguće su radi toga porasli troškovi tih auto dijelova mnogim proizvođačima koji prodaju automobile u Europi, potencijalno nanoseći štetu kupcima”, kazala je povjerenica EK za tržišno natjecanje Margrethe Vestager.
“Ne prihvaćamo kartele koji pogađaju evropske potrošače, čak i kada je kartel organiziran izvan Evrope”, naglasila je Vestager.
U saopćenju Komisija ujedno podsjeća da je jedan od svakih 11 automobila prodanih u Evropi proizvela neka japanska kompanija.