Iz uprave konjičkog Igmana jutros je potvrđeno da je direktor ove kompanije Đahid Muratbegović zaražen koronavirusom. Ova činjenica za sada ne utiče na odvijanje proizvodnog procesa u kompaniji, potvrdio je za BiznisInfo federalni ministar energetike, rudarstva i industrije Nermin Džindić. No situacija se prati iz sata u sat kako bi se sve neophodne mjere mogle na vrijeme poduzeti.
– Jutros nakon dobijanja informacije o tome mi smo razmotrili koje nas opcije mogu čekati. Trenutno se čeka još 6 dodatnih nalaza koji su urađeni a odnose se na izvršne direktore i upravu – kazao je Džindić.
Nova vijest: Igman privremeno obustavlja proizvodnju
Napominje kako je sretna okolnost da je kompanija tako organizovana da je uprava dislocirana od proizvodnje odnosno fizički udaljena nekih kilometar, kilometar i po.
– To je dobra stvar. Nama je sada bitno da epidemiološke službe i nadležne institucije utvrde razmjere virusa. Utvrđen je nulti pacijent, sada treba utvrditi dijapazon širenja virusa. Da li je on ostao samo na upravi ili je proširen i dalje – kazao nam je Džindić.
A nakon što se utvrdi stepen širenja virusa i dodatno istestiraju određeni ljudi, biće donesena odluka o tome kako postupiti.
Odluka nakon nalaza
– Razmatrali smo opciju privremenog zaustavljanja proizvodnje i to nije daleko od istine. Ako se utvrdi da imamo zaraženog u proizvodnji, moraćemo se opredijeliti na taj korak. Mi smo svake godine u određenim firmama kao što je Igman imali kolektivni godišnji odmor od 3 ili 4 sedmice, najčešće u mjesecu avgustu. Ako se utvrdi da je virus ušao u proizvodnju, mi ćemo zaustaviti proizvodnju na tri sedmice, izvršiti dezinfekciju i preduzeti sve potrebne mjere da bi se kasnije moglo nastaviti raditi. Prekid proizvodnje je dakle moguć, ali zasad čekamo preostale nalaze pa ćemo onda odlučiti o daljim koracima – kazao je Džindić.
Napominje kako virus nije problem samo namjenske industrije nego svih industrija, kako u BiH tako i u Evropi i cijelom svijetu.
– Mi radimo isto što rade i svi drugi rade – borimo se da se virus ne proširi i istovremeno da napravimo planove odnosno varijante planova koji će omogućiti da se proizvodi onoliko koliko se može u ovim trenucima. Treba identifikovati kritična mjesta, zaustaviti širenje, a nakon toga rješavati problem po problem – kaže Džindić.
Problem sa transportom
Što se tiče ostalih firmi u namjenskoj industriji, one rade sad zasad redovno. Problema ima najviše kada su u pitanju trasportni tokovi obzirom na potrebu nabavke repromaterijala i proces oplemenjivanja u proizvodnji koji se dijelom radi u BiH a dijelom u nekim drugim susjednim zemljama.
– To nam je tenutno problem jer ne mogu svi rokovi biti ispoštovani sto posto. Pokušavamo alternativno da rješavamo kod nas ono što se može tehnološki riješiti, ono što ne može, nažalost tu ne možemo ništa. I takva je danas situacija sa svima jer ovo sa čime se srećemo je prosto viša sila i tu se ne može ništa učiniti – zaključuje Džindić.