- DS N°8 je najnoviji vodeći model brenda DS Automobiles, inspiriran konceptnim vozilom DS AERO SPORT LOUNGE. Zbog svog besprijekornog kvaliteta, proširenog dometa i potpune udobnosti, korisnicima nudi najviše bezbrižnosti među svim električnim automobilima.
- Karizmatičan, elegantan i sofisticiran dizajn DS N°8 utjelovljuje novi koncept dizajna SUV kupea. Njegov električni pogon nudi domet od 750 km u kombiniranoj vožnji (WLTP ciklus) i više od 500 km na autocesti, što je vrlo visoko za ovu kategoriju vozila. Tako visok domet također osigurava, između ostalog, izuzetan površinski koeficijent otpora (Cx: 0,24).
- Putnički prostor DS N°8 redefinira standarde udobnosti i utjelovljuje novu umjetnost putovanja na francuski način. Njegove napredne funkcije povezivanja podržane su umjetnom inteligencijom, čineći iskustvo u vozilu još besprijekornijim i impresivnijim.
- DS N°8 s 350 konjskih snaga i pogonom na dva ili četiri točka bit će dostupan u Evropi od sredine 2025. godine.
DS N°8, najnoviji dragulj brenda
Među svim električnim automobilima, najnovija kreacija brenda DS Automobiles nudi korisnicima najviše bezbrižnosti. DS N°8 dolazi na tržište nakon modela DS 3, DS 4, DS 7 i DS 9 kao vjesnik potpuno nove ere. To je prva kreacija brenda – i šire grupacije Stellantis u Evropi – koja će biti dostupna isključivo sa 100 % električnim motorom.
Ovim otkrićem, brend DS Automobiles također je predstavio novu filozofiju imenovanja svojih modela. Oznaka »N°« je poklon francuskom jeziku, u kojem se smatra sasvim uobičajenim načinom pisanja riječi numéro (broj), a francuski jezik sam po sebi predstavlja eleganciju i bezvremenost koja prevazilazi jezike. Znak »°« na zadnjem dijelu vozila dizajniran je kao vrh dijamanta, prepoznatljivi simbol brenda DS Automobiles. Ovim pristupom brend je povezao nazive modela iz postojeće ponude s nazivima budućih modela, zadržavajući broj za naziv a uz njega je dodao francusku skraćenicu za broj »N°« (numéro). Buduće kreacije brenda DS Automobiles slijedit će ovu novu logiku imenovanja. DS N°8 uvodi potpuno novi broj u izbor vozila DS Automobiles. Njegov oblik, sličan znaku beskonačnosti, asocira na ravnotežu i bezbrižnost. Na zadnjem dijelu vozila broju »N°8« pridružuje se »DS AUTOMOBILES«, čime se održava identitet brenda.
DS N°8, model aerodinamičke efikasnosti
DS N°8, inspiriran konceptom DS AERO SPORT LOUNGE, izražava progresivnu viziju francuskog vozila za duge relacije. DS N°8 je model koji se fokusira na aerodinamičku efikasnost. Ova težnja ka efikasnosti jasno je inspirirala njegov dizajn, koji je prožet napetim i prigušenim linijama. DS N°8 odgovara avangardi originalnog modela DS iz 1955. godine, SM modela koji je predstavljen 1970. godine i pionirskog duha koji je vodio brend od njegovog osnivanja 2014. godine.
Dizajn modela DS N°8, prožet sofisticiranošću i tehnologijom, projekcija je budućnosti i manifest umjetnosti putovanja na francuski način. Dizajn karoserije DS N°8 poziva vas da savladate velike udaljenosti svojom rekordnom aerodinamikom. Njegov koeficijent otpora Cx od samo 0,24 i koeficijent otpora površine SCx od 0,63 dm² su među najboljima u svojoj kategoriji. Aerodinamička svojstva DS N°8 savršeno su izražena njegovim tekućim linijama, iz kojih je strujanje zraka oko volumena vozila više nego očigledno. Svaka komponenta karoserije testirana je u aerodinamičkom tunelu. Cjelokupni napor uložen u aerodinamiku pomogao je smanjiti koeficijent SCx za 15 dm², odnosno osigurati 60 km veći domet prema WLTP ciklusu, te za čak 75 km tokom vožnje autocestom. Ovo tehnološko dostignuće ostvareno je bez negativnog utjecaja na atraktivnost dizajna spoljašnjosti.
Za impozantan stav i izuzetnu ravnotežu modela DS N°8 zaslužne su njegove vanjske dimenzije: 4,82 metara dužine, 1,90 metara širine i samo 1,58 metara visine.
DS N°8 se može pohvaliti spektakularnim svjetlosnim potpisom
Prednji dio DS N°8 ukrašen je inovativnim i zavodljivim dizajnerski prepoznatljivim svjetlima.
Velika inovacija u automobilskoj industriji je DS LUMINASCREEN osvijetljena maska s osvijetljenim DS logotipom i vertikalnim linijama. Prednja svjetla s tri modula nadopunjena su s osam LED dioda u obliku dijamanta s poznatom »Clous de Paris« giljoširanom dekoracijom koja se poklapa s istim uzorkom na unutarnjim dekorativnim elementima.
DS N°8 je prvi model iz kolekcije brenda DS Automobiles koji ima vertikalno osvjetljenje na zadnjoj strani. Dizajnirano je direktno po uzoru na koncept DS AERO SPORT LOUNGE i slaže se s vertikalno postavljenim farovima, koji čine DS N°8 trenutno prepoznatljivim s udaljenosti veće od 100 metara. Vertikalni dio DS LIGHTBLADE trouglastih zadnjih svjetala doprinosi optimalnom protoku zraka, a time i nižem koeficijentu otpora. Unutrašnjost horizontalno raspoređenih zadnjih svjetala ukrašena je efektom ljuski. Zbog trodimenzionalnog oblika, još više dolaze do izražaja.
DS N°8 predstavlja karoseriju s nekoliko dvobojnih površina
Dizajn DS N°8 temelji se na profinjenoj ravnoteži između tečnih, senzualnih bokova, koji su u kontrastu s isklesanim i oštrim linijama prednje i zadnje strane. Kao i kod konceptnog vozila DS AERO SPORT LOUNGE, dvobojna karoserija je dostupna u kombinaciji s Profond crnom. Ova boja je prisutna na krovu, odakle se proteže do poklopca motornog prostora i nadalje sve do ukrasne maske. Karoserija s nekoliko dvobojnih površina naglašava karakter i eleganciju vozila i predstavlja svojevrsno priznanje vrhuncu francuskog dizajna karoserije. Po prvi put u svijetu, paintjet tehnologija je korištena za izradu crne površine dvobojnog poklopca motora za serijski proizvodni model. Prema ovom procesu, boja se jednostavno nanosi bez potrebe za pečenjem, čime se smanjuje emisija stakleničkih plinova.
U ponudi će biti pet boja karoserije, od kojih su tri potpuno nove: TOPAZE PLAVA, PALLADIUM SIVA i ALBATRE BIJELA, koje će se pridružiti postojećim bojama CRISTAL PEARL i PERLA NERA CRNA.
DS N°8 karoserija dizajnirana za aerodinamičku efikasnost
Karoserija DS N°8 može se pohvaliti elegantnim, rastegnutim i aerodinamičnim profilom, naglašenim linijom krova koja se proteže sve do vrata prtljažnika sa spojlerom. Ovaj osigurava optimalan uzgon vozila, što je također rezultat nižeg koeficijenta otpora zraka.
Profinjeni oblik karoserije DS N°8 olakšava protok zraka. Veliki međuosovinski razmak (2,90 m) i vrlo mali razmak od tla (15,5 cm) omogućavaju DS N°8 optimalno prodiranje kroz zrak i nevjerojatan domet (do 750 km prema WLTP ciklusu). Prednja vrata su opremljena motorizovanim upadajućim ručicama u boji karoserije, dok su ručice zadnjih vrata integrirane u stubove vrata.
Ova »aerodinamička efikasnost« je upotpunjena tehnološki naprednim elementima kao što su kontrolirani usisnici zraka i pokretni poklopci integrirani u prednji branik. U zatvorenom položaju obezbeđuju vozilu 95 % bolju aerodinamiku u odnosu na konvencionalni usisnik zraka – tj. 4,5 dm² ili +18 km WLTP/+22 km na autocestama – i dodatnih 40 % u usporedbi s našim konkurentima. Ovakvo visoku efikasnost mogu obezbjediti zaklopci, posebno zbog njihovog naprednog položaja na braniku, jer sprečavaju protok zraka poklopca motornog prostora. Posebno ističemo da je poklopac motornog prostora vrlo nizak, također zbog optimizacije potrošnje energije.
Veliki točkovi (promjera 740 mm) daju vozilu jedinstven izgled. Kovani točkovi od 21 inča su lagani i jaki u isto vrijeme. Teški su 6 kilograma manje od točkova od 20 inča, što znači da je neopredijeljena masa na osovini znatno manja, što naravno doprinosi udobnosti. 19-inčni točkovi su izuzetno efikasni jer aerodinamičkim umetcima štede 1 dm² odnosno 4 km prema WLTP ciklusu i 5 km na autocesti.
Šasija DS N°8, koja je potpuno aerodinamički dizajnirana, pomaže optimizirati SCx za 3,5 dm², što znači 14 km veći domet u WLTP ciklusu ili 18 km više na autocesti.
Umjetnost putovanja ima novi imidž
DS N°8 dočarava jedinstvenu dobrodošlicu koja počinje i prije ulaska u putničku kabinu. Proximity funkcija pristupa i pokretanja bez upotrebe ruku u blizini pokreće aktiviranje motoriziranih ručica na vratima kada se približavate vozilu. Unutrašnjost DS N°8 otkriva sofisticirani putnički prostor koji odiše udobnošću i bezbrižnošću. Cijela unutrašnjost DS N°8 okružena je plemenitim materijalima, uključujući brušeni aluminij, koji je iznenađujuće gust i završno obrađen na većim površinama.
Armaturna ploča kombinira stručnost i tehnologiju
DS N°8 predstavlja se putničkom kabinom koja utjelovljuje udobnost, bezbrižnost i luksuz na francuski način. Široka armaturna ploča okružuje putnike ilustrirajući duh bešavnog dizajna (»Seamless Design«). Istovremeno je i dekorativna, poput pravog umjetničkog djela, ali i tehnološki napredna, jer su u nju ugrađeni ventilacijski otvori, audio sistem i elementi rasvjete. Fluidne linije dizajna spoj su naprednih tehnologija (»High-Tech«) i visokog nivoa izrade (»High Craft«) i svjedoče o savršenoj alkemiji između tehničkog i stručnog znanja brenda DS Automobiles u korištenju materijala.
U unutrašnjosti je i dalje prisutna »Clous de Paris« giljoširana dekoracija na volanu i ventilacijskim otvorima, kao i perla šavovi na armaturnoj ploči i naslonima za ruke, koji se smatraju ikonskim elementima DS Automobiles. U kombinaciji s napa kožom u dizajnu remena ručnog sata doprinose umjetnosti putovanja koju ovaj brend nudi.
Putovanje u svjetlosti
Osvjetljenje je jedan od najvažnijih elemenata nove generacije interijera DS vozila. Raspoređeno je tako da elementi izgledaju visoko strukturirano, ali u isto vrijeme djeluju kao da su u lebdećem položaju, stvarajući rafiniranu i spokojnu atmosferu. Unutrašnji vertikalni svjetlosni elementi Inner LIGHTBLADE nalaze se na oba krajnja dijela armaturne ploče i sliče na dnevna svjetla. Grafički elementi na konzoli ima osvijetljenu pozadinu inspiriranu zvjezdanim nebom
Putnički prostor u kojem vlada bezbrižnost
Sjedala su elegantno dizajnirana po uzoru na konceptno vozilo DS AERO SPORT LOUNGE, a nasloni za glavu su direktno integrirani u njihovu strukturu. Dodatnu udobnost pri sjedenju pružaju bočne potpore na naslonima i materijal od pjenaste gume visoke gustoće. Prednja sjedala imaju funkcije masaže, ventilacije i grijanja.
Uz grijani volan, vozač može koristiti i DS NECK WARMER sistem za zagrijavanje vrata, koji nježno raspršuje topli zrak uz tijelo i osigurava optimalnu potrošnju energije. U području grijača za vrat na naslonima prednjih sjedala nalazi se DS logo s osvijetljenom kristalnom pozadinom.
Putnicima na zadnjoj klupi zajamčena je pažljivo osmišljena udobnost tijela, jer imaju dovoljno prostora za koljena, 84 cm prostora za glavu, a nasloni se pod kutom od 30° mogu modularno rasporediti u omjeru 40/20/40. Udobnost je upotpunjena ventiliranim i grijanim sjedalima i naslonima.
DS N°8 se također može pohvaliti vrhunskom zvučnom izolacijom, koju osigurava sofisticirani aerodinamički dizajn, savršena akustična obrada i višeslojno staklo, tako da korisnici mogu očekivati da putuju u prvoj klasi.
Animirana instrument tabla
Prilikom otvaranja vrata, u središtu instrument table od 10,25 inča pojavljuje se DS logo, koji animirano oživljava i pozdravlja vozača nježno svjetlucavim zlatnim odsjajem. Tokom vožnje u pozadini instrument table prikazuje se dinamička animacija »Digital ART« koja doprinosi još opuštenijoj vožnji. Brzina promjene animacije je umjerena, a obrisi subjekata stapaju se u tamniju pozadinu, tako da vozač može ostati fokusiran na bitne informacije. U sredini, dizajn brzinomjera inspiriran je svijetom luksuznih satova. Očitavanje informacija s indikatora napunjenosti baterije i mjerača potrošnje vrlo je jednostavno.
Volan u obliku slova X
DS N°8 će imati novi volan u obliku slova X inspiriran našim najnovijim konceptnim vozilima. Njegov dizajn preokreće utvrđene smjernice dizajna, a njegova arhitektura i poboljšana ergonomija nude vozaču nova područja prianjanja koja doprinose većem užitku u vožnji. Različiti materijali prekrivaju volan, ovisno o nivou opreme. Najnoviji volan s funkcijom grijanja također doprinosi toplinskoj udobnosti tik uz tijelo.
Središnja konzola prilagođena za svakoga
Uz DS N°8 umjetnost putovanja na francuski način prelazi u novu dimenziju. Njegovu unutrašnjost krasi lebdeća središnja konzola na dva nivoa. Gornji dio namijenjen je glavnim funkcijama za interakciju. Selektor mjenjača »PRND«, izbornik načina vožnje »Drive Mode« i komande za podešavanje audio sistema su na dohvat ruke vozaču. Po uzoru na nakit, ove su kontrole dizajnirane kao prestižni kristali, a sofisticirana svjetlosna animacija u obliku je galaksije. Površina za telefon, presvučena Alcantara® materijalom, podsjeća na dragocjenu kutijicu za nakit. Mali dodatni prostor za odlaganje sakriven je ispod mekano obloženog oslonca za dlanove, a dodatni prostor za odlaganje veće zapremine dostupan je u naslonu za ruke. U donjem dijelu krije se veliki prostor za odlaganje s kliznim valjkom, u kojem se nalaze dva držača za čaše i dva USB-C konektora. Bočne strane konzole prekrivene su mekanim pjenastim podlogama, tako da pružaju ugodan osjećaj pri dodiru rukom ili nogom.
Precizno integrirani centralni ekran većih dimenzija
Ogromni ekran od 16 inča s individualnim postavkama omogućuje pristup funkcijama sistema DS IRIS SYSTEM 2.0, kojim se može upravljati glasovnim komandama. Integriran je u armaturnu ploču i radi kao pametni telefon, glatko i brzo. Njegov elegantni dizajn savršeno se uklapa u dekoraciju armaturne ploče. Korisnici će biti oduševljeni i performansama ovog tehnološki naprednog elementa i njegovim elegantnim dizajnom. Kromirana serigrafija na bočnim dijelovima pruža dašak sofisticiranosti koji je rijetko prisutan u vozilima masovne proizvodnje.
Još jedan korak u poštivanju okoliša
Brend DS Automobiles je želio napraviti korak dalje kada je dizajnirao putnički prostor svojih modela. Unutrašnjost ÉTOILE sadrži ekskluzivne Alcantara® presvlake izrađene od 68 % recikliranih materijala. Redizajnirana sjedala s dizajnom remena ručnog sata ističe se vrhunskom biljno štavljenom napa kožom obrađenom taninima iz listova masline tradicionalnom netoksičnom i potpuno biorazgradivom metodom. Materijali na kraju životnog vijeka također se koriste za tekstil (60 %), tepihe (75 %) i podne obloge (96 %). Dio ovog pristupa je i napuštanje kroma u korist boje, brušenog aluminija i nehrđajućeg čelika.
Stakleni panoramski krov s visokim termičkim performansama
DS N°8 može biti opremljen velikim panoramskim staklenim krovom, koji putnicima daje još više prostora za glavu i pruža im laganu atmosferu u unutrašnjosti, dok istovremeno održava aerodinamičku efikasnost vozila. Laminirano staklo se sastoji od nekoliko slojeva, uključujući infracrvenu obradu i »Low E« premaz za visoku termičku efikasnost ljeti i zimi. Brend je također razvio poseban premaz koji štiti unutrašnjost od svjetlosti i ograničava refleksiju bez utjecaja na transparentnost. Stakleni krov DS N°8 stoga ne treba dodatno zatamnjivanje, budući da potonje ima vrlo minimalan utjecaj na efikasnost (1 % razlike u ukupnoj sunčevoj propusnosti i 2 % razlike u propusnosti svjetlosti).
Prostran i funkcionalan prtljažnik
DS N°8 ima veliki prtljažnik u obliku paralelopipeda, koji može da primi do 620 litara ispod police, što ga čini jednostavnim za korištenje. Vrata prtljažnika s motoriziranim sistemom otvaranja koji se mogu podešavati u širokom rasponu (185 cm ispod vrata prtljažnika) omogućavaju korisnicima pristup prtljažniku bez potrebe da se saginju. Zbog velike dubine prtljažnika (1,16 m), prostor je pogodan za prijevoz dugih predmeta bez preklapanja naslona zadnjih sjedala.
Integrirani audio sistem Hi-Fi FOCAL Electra 3D®
DS Automobiles i renomirana francuska kompanija za audio opremu FOCAL udružili su snage kako bi razvili 3D audio sistem koji nudi novi koncept integracije 14 zvučnika u cijeloj kabini, pružajući izlaznu snagu od 690 W i impresivno iskustvo koje je omogućeno podesivim audio ambijentom.
U DS N°8 dekorativne rešetke zvučnika odgovaraju dekorativnim oblogama vrata od aluminija. Kako bi se osigurala adekvatna zvučna propusnost i precizna obrada grafičkih ukrasa na aluminiju, brend DS Automobiles koristio je lasersku tehnologiju, kakva do sada nije viđena u svijetu automobila. Sistem je dopunjen s dva zvučnika u krovu, koji doprinose jasnom, impresivnom i trodimenzionalnom zvuku audio sistema dostupnog u DS N°8.
Kombinacije unutrašnjosti
DS N°8 nudi širok izbor kombinacija unutrašnjosti koje idealno nadopunjuju nivoe opreme PALLAS i ÉTOILE. Najnovija kombinacija unutrašnjosti u Éternel plavoj je simbolična boja unutrašnjosti modela DS N°8.
Tri kombinacije unutrašnjosti bez materijala životinjskog porijekla
Kombinacija unutrašnjosti od DS tkanine u Perle sivoj i Éternel plavoj
Originalna kombinacija unutrašnjosti u Éternel plavoj boji je u kontrastu s elegantnom Perle svijetlo sivom bojom za mirnu i laganu atmosferu u putničkom prostoru DS N°8. DS tkanina je tretirana šarenim biserom, što joj daje elegantan i sofisticiran biserni efekat. U putničkom prostoru, ova svijetla boja harmonično dopunjuje tajanstvenu i tamnoplavu boju Éternel, dizajniranu posebno za DS N°8.
Kombinacija unutrašnjosti od DS tkanine u Basalte crnoj
Kod kombinacije unutrašnjosti u Basalte crnoj boji varijacije između sjajne i mat crne vizualno povećavaju efekat duboke crne boje prisutne na istaknutim površinama »Graphic Black«. Dekorativni elementi na vratima i armaturnoj ploči dizajnirani su po uzoru slamene intarzije koncepta DS AERO SPORT LOUNGE. Svjetlosnim efektima poigravaju se crni ukrasni dodaci koji su naglašeni linijama u boji Light Gold.
Presvlake Alcantara® u Éternel plavoj
Éternel plava boja razvijena je posebno za DS N°8, budući da dodatno naglašava Alcantara® materijal, koji je obično u crnoj boji. Ova tamnoplava boja daje materijalu jedinstven i sofisticiran izgled. Dekorativni šavovi na sjedalima i oblogama vrata inspirirani su karakterističnim volanom u obliku slova X.
Dvije kombinacije unutrašnjosti u napa koži
Presvlake u Alézan braon ili Basalte crnoj napa koži
Veličanstvena i vrhunska unutrašnjost DS N°8 presvučena je napa kožom u dizajnu remena ručnog sata, što je jedan od temeljnih elemenata brenda DS Automobiles. Ova koža također se nalazi na reljefnim oblogama vrata. Alézan braon unosi toplinu i jasnoću. Crna boja, koja se smatra neizostavnom bojom za unutrašnjost vozila najviše klase, ovdje je dostupna u najelegantnijoj verziji Basalte.
Light Gold dekorativni dodaci
Satenska boja »Light Gold« inspirirana je nijansama na ukrasnim rešetkama luksuznih vozila iz 1930-ih. Profinjena i elegantna boja korištena je u nekoliko dijelova putničke kabine, budući da cjelinu ispunjava toplinom i sofisticiranošću. Dekorativni elementi na armaturnoj ploči i panelima vrata također su u ovoj toploj i sofisticiranoj boji, izrađeni od jednosmjernog brušenog aluminija. Svijetlo zlatna boja Light Gold također se nalazi na središnjim i bočnim ventilacijskim otvorima i na DS NECK WARMER grijaču za vrat na naslonima sjedalima. Light Gold boja se koristi na više površina nego mat kromirana boja, tako da je unutrašnjost rasterećena kromiranih materijala.
DS N°8, dinamička bezbrižnost s potpisom DS Automobiles
DS N°8 je sinonim za smirenu dinamiku, koja je osigurana korištenjem najsuvremenijih tehnologija osmišljenih za poboljšanje iskustva vožnje. Umjetnost putovanja temelji se na uređajima koje je dizajnirao i razvio brend DS Automobiles.
DS N°8 opremljen je STLA Medium konstrukcijskom platformom Stellantis grupacije. Njegova dužina i širina optimalno su prilagođene za smještaj baterija kapaciteta do 97,2 kWh. Također odgovara velikim točkovima promjera 740 mm koji su ugrađeni u najnoviji vodeći model brenda DS Automobiles. Kombinacija snažne baterije, ograničenog međuosovinskog razmaka i velikih točkova jedinstvena je na tržištu.
DS N°8 ima novi prednji i stražnji ovjes, kočioni sistem prilagođen električnoj tehnologiji i postavke šasije koje su u potpunosti u skladu s DNK brenda. Više od bilo kog modela prije njega, DS N°8 personificira dinamičnu bezbrižnost.
Baterije proizvedene u Francuskoj
Grupacija Stellantis usvojila je strategiju u skladu s kojom daje prioritet vertikalnoj integraciji i nastoji razvijati i proizvesti najvažniju tehnologiju elektrifikacije unutar kompanije u Francuskoj. Na primjer, baterijske ćelije NMC (nikl-mangan-kobalt) za DS N°8 dizajnira i proizvodi ACC iz Billy-Berclaua na sjeveru Francuske (Douvrin), zajedničko ulaganje grupacije Stellantis, koja je jedan od osnivača i glavnih dioničara ove kompanije.
Električni motor DS N°8 dizajnirao je i proizveo Emotors iz Trémeryja u sjeveroistočnoj Francuskoj, što je također još jedno zajedničko ulaganje naše grupacije.
Do 350 konjskih snaga i domet od 750 km
DS N°8 će biti dostupan s tri 100 % električna agregata od 230 KS, 245 KS i 350 KS, pri čemu će ovaj drugi biti opremljen s dva elektromotora za pogon na sva četiri točka. Svi motori imaju dostupno dodatno napajanje, koje dodaje 30 konjskih snaga na prednji pogon (FWD – 260 KS), 35 konjskih snaga na pogon na prednje točkove i verziji dugog dometa (FWD LONG RANGE – 280 KS) i verzijama s pogonom na sva četiri točka velikog dometa (AWD LONG RANGE – 375 KS) dodatnih 25 konjskih snaga.
Precizno dorađen aerodinamički oblik vozila omogućava značajno povećanje dometa, a pritom ostaje vjeran dizajnu i tehničkom DNK brenda. DS N°8 će biti dostupan s dvije baterije. Prva će imati korisni kapacitet od 74 kWh i bit će dostupna za verziju DS N°8 FWD (230 KS). Druga, s korisnim kapacitetom od 97,2 kWh, biće instalirana u verzijama FWD LONG RANGE (245 KS) i AWD LONG RANGE (350 KS). DS N°8 FWD LONG RANGE moći će se pohvaliti dometom od 750 kilometara i potrošnjom od 12,9 kWh/100 km (WLTP standardni ciklus). Također se može pohvaliti impresivnim dometom od preko 500 kilometara na autocesti (pri konstantnoj brzini od 120 km/h).
DS N°8 nudi prvoklasne performanse, jer vrijeme od 0 do 100 km/h iznosi 5,4 sekunde za AWD LONG RANGE verziju, i 7,7/7,8 sekundi za FWD verziju. Maksimalna brzina ograničena je na 190 km/h.
Inteligentna kontrola pogona na sva četiri točka
U verziji DS N°8 AWD LONG RANGE, upravljanje zadnjim elektromotorom je dizajnirano da pruži najbolje iskustvo ovisno o stilu vožnje i uvjetima. U ECO načinu rada DS N°8 koristi samo pogon na prednje točkove, osim u kick-down režimu, koji trenutno oslobađa svu raspoloživu snagu na sva četiri točka. U NORMAL načinu, DS N°8 AWD LONG RANGE koristi oba motora kako bi osigurao optimalno prianjanje prilikom starta, a pri brzinama između 15 i 140 km/h zadnja se osovina »isključuje« ako to uvjeti prianjanja dozvoljavaju. Ako je potrebno, zadnji motor se odmah ponovo uključuje. Povremeno isključenje osigurava energetsku efikasnost vozila, a time i optimalan domet. U SPORT i AWD načinima, vozač ima stalni pogon na sva četiri točka s upravljanjem okretnim momentom specifičnim za svaki program. SPORT način daje prednost snazi, dok AWD način pruža optimalno prianjanje. Vozač može pratiti sve informacije vezane za vožnju na digitalnoj instrument tabli.
Jednostavnije punjenje i kraća zaustavljanja s DS N°8
S vozilom DS N°8 možete ograničiti broj i trajanje zaustavljanja tokom dugih putovanja. To je jedino vozilo u svojoj klasi koje može prijeći 450 km od Pariza do Liona na autocesti bez potrebe za punjenje baterije.
Zahvaljujući maksimalnoj snazi punjenja od 160 kW, koja je konstantna u rasponu nivoa napunjenosti od 20 % do 55 %, i uređaju za prethodno klimatiziranje baterije, nivo punjenja se može povećati sa 20 % na 80 % za 27 minuta na stanici za brzo punjenje. To znači da vozilo postiže domet od 200 km za samo 10 minuta.
Za svakodnevna putovanja koja zahtijevaju kraći domet, DS N°8 ima integrirani 11 kW AC punjač (22 kW će biti dostupan u opciji kasnije) i nudi inteligentno upravljanje baterijom. Funkcija SBM (Smart Battery Management), koja se aktivira na središnjem ekranu vozila ili putem MyDS aplikacije, ograničava punjenje na 80 %, što se preporučuje radi zaštite performansi i izdržljivosti ćelija.
Ugrađeni punjači snage 11 kW i 22 kW omogućit će punjenje vanjskih električnih uređaja uz pomoć baterije vozila (V2L – Vehicle to Load).
DS N°8 personificira energetsku opuštenost. Može se pohvaliti sljedećim karakteristikama koje mu daju veći doseg i jednostavnost korištenja:
Serijski ugrađena toplotna pumpa
Ovo je energetski štedljiv sistem klimatizacije u kojem se rashladno sredstvo više puta komprimira, pretvara u tekućinu i isparava te izmjenjuje toplinu s vanjskim zrakom. Zahvaljujući energetski efikasnoj toplotnoj pumpi, potrošnja energije za grijanje putničkog prostora je i do 40 % manja nego u vozilu bez takvog sistema. DS N°8 tako nudi viši nivo toplotne udobnosti i istovremeno štedi energiju iz svojih baterija.
Regenerativno kočenje i One-Pedal način
DS N°8 je efikasan zahvaljujući svom aerodinamičkom dizajnu i tehničkim rešenjima razvijenim za motore i baterije. Pored normalnog kočenja papučicom, DS N°8 nudi tri različita načina regenerativnog kočenja: klasičnu regeneraciju (0,6 m/s²), srednje brzu regeneraciju (1,2 m/s²) i brzu regeneraciju (1,8 m/s²). Regenerativno kočenje počinje čim vozač skloni nogu s papučice za ubrzavanje, a njegova se snaga može podešavati ručicama na volanu. DS N°8 pamti zadnji korišteni način rada.
Pored ovih različitih nivoa regeneracije, DS N°8 također ima One-Pedal funkciju. Može se aktivirati dugmetom na središnjoj konzoli i omogućava nesmetanu vožnju bez pritiskanja papučice kočnice. Vozač tada može uživati u regenerativnom kočenju koje ide do -2,5 m/s² i potpuno se zaustavlja.
Udobnost i bezbrižnost tokom vožnje
DS Active Scan Suspension: za udobnost prve klase
DS N°8 je serijski opremljen sistemom varijabilnog ublažavanja spojenim s kamerom na vrhu vjetrobranskog stakla. Sistem, koji radi uz podršku senzora položaja i tri mjerača ubrzanja, analizira površinu ceste u nekoliko mili sekundi i svoje podatke prenosi u računalo koji radi na svakom točku. Ovo aktivira motorizirani elektromagnetni ventil koji regulira protok ulja iz donje komore u gornju komoru amortizera (ili obrnuto, ovisno o tome da li amortizer treba stisnuti ili otpustiti). Ovjes se savršeno i u realnom vremenu prilagođava nepravilnostima na cesti, što modelu DS N°8 osigurava izuzetno stabilan položaj na cesti i udobnost.
DS Extended Head Up displej: mnogo više od samog prikaza u nivou očiju
Vozaču je zajamčena optimalna pozicija za vožnju, budući da mu je linija vida udaljena 1,29 metara od tla. Također će moći iskoristiti DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY, prošireni ekran u visini očiju koji pruža važne i nenametljive informacije poput brzine ili kartu koja uključuje plan rute. Prometni znakovi besprijekorno su prikazani na vjetrobranskom staklu. DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY je efikasan i diskretan kopilot.
DS NIGHT VISION
DS NIGHT VISION poboljšava vidljivost noću s infracrvenom kamerom u braniku. Tako DS N°8 može detektirati pješake i životinje na udaljenosti od 300 metara ispred sebe. Sistem prikazuje poruku na digitalnoj instrument tabli, a pokretne prepreke označene su prvo žutom, a zatim crvenom bojom, što upozorava vozača. Sistem DS NIGHT VISION počinje radom čim se upale prednji farovi. Ova funkcija je prava prednost u osiguravanju sigurnosti na cesti i osigurava opušteniju vožnju noću.
Digital rear vision
DS N°8 je opremljen digitalnim retrovizorom s dvostrukim pogledom. Radi kao običan retrovizor, ali uključuje i digitalni displej koji pokreće kamera u zadnjem dijelu vozila. Vozač tako ima široko i potpuno neometano vidno polje bez zadnjih naslona za glavu, stubova karoserije i putnika Za prebacivanje iz jednog načina rada u drugi, dovoljno je da vozač jednostavno nagne ogledalo pomoću ručice koja se nalazi ispod njegovog donjeg ruba.
DS PIXELVISION
DS PIXELVISION uključuje svu najnoviju tehnologiju (adaptivni prednji farovi, rotirajuća duga svjetla, svjetla u krivinama, duga svjetla protiv zasljepljivanja) koja korisniku pruža najviši nivo udobnosti. DS PIXELVISION kao vrlo važan dio spoljašnjeg dizajna modela DS N°8 može se prepoznati po osam »dijamantskih vrhova« ugrađenih u farove. DS PIXELVISION inteligentno detektira događanje na cesti na udaljenosti do 400 metara, druge učesnike u prometu, razume njihov smjer i štiti ih od mogućeg zasljepljujućeg snopa, dok istovremeno nastavlja da efikasno osvjetljava cestu.
DS N°8 je opremljen funkcijom »HIGH BEAM BOOST«, koja obezbeđuje jače osvjetljenje u sredini dugog snopa i sprečava jaku refleksiju objekata poput prometnih znakova. Način se automatski aktivira kada brzina na ravnoj cesti dostigne 80 km/h. U tim uvjetima domet osvjetljenja je proširen na 520 metara. Između 40 km/h i 70 km/h, u zavisnosti od ugla volana, dodatni svjetlosni snop osvjetljava stranu ceste radi poboljšanja vidljivosti.
Kratka i duga svjetla podešena su tako da osvjetljavaju unutrašnjost zavoja i prate smjer vozila bez obzira na njegovu brzinu. Originalni DS je bio prvi serijski automobil koji je uveo rotirajuća prednja svjetla, a slijedio ga je model SM. DS N°8 nastavlja ovu tehnologiju.
DS PIXELVISION također radi u nekoliko načina koji se automatski aktiviraju prema uvjetima vožnje i prilagođavaju svjetlosni snop (grad, regionalni put, autocesta, kiša i magla).
Sigurnost
Budući da bezbrižnost znači i sigurnost, DS N°8 se može pohvaliti širokim spektrom sistema pomoći u vožnji.
DS Drive Assist 2.0
DS Drive Assist 2.0 sistem predstavlja još jedan korak prema poluautomatskoj vožnji. Omogućava naprednu poluautomatsku promjenu trake bez potrebe da vozač potvrdi izvođenje ovog manevra. Dostupan je između 70 i 140 km/h i automatski se aktivira kada vozač uključi pokazivač smjera. U tom slučaju sistem provjerava da nema drugih vozila u odredišnoj traci i ako su ispunjeni potrebni uvjeti, počinje promjena trake. Ako manevar nije siguran, linije su prikazane narančasto, oglašava se zvučni signal i vozilo odbija da promjeni traku.
DS DRIVE ASSIST 2.0 sistem dopunjen je funkcijom PREDICTIVE ACC (predvidljivi tempomat). Time se zadržavaju sve funkcije adaptivnog tempomata (ACC Stop&Go) i dodaje mogućnost podešavanja brzine prema profilu ceste i ograničenjima brzine. Korisniku omogućuje da koristi adaptivni tempomat u većem broju situacija, čime se osigurava bezbrižnija vožnja. Zahvaljujući eHorizon kartama i kameri na vjetrobranskom staklu, sistem prepoznaje vrstu ceste na kojoj se vozilo nalazi (autocesta, regionalna cesta…), detektira ograničenje brzine i poznaje radijus sljedećeg zavoja kako bi prilagodio brzinu. DS N°8 postupno usporava prije zavoja, a zatim ponovo ubrzava. Ova funkcija je također aktivna u kružnim i klasičnim raskrižjima.
DS DRIVE ASSIST 2.0 sistem također uključuje pomoć pri održavanju vozne trake. Prepoznaje odstupanje i postepeno usmjerava vozilo u suprotnom smjeru da ostane u svojoj traci. Prelazak linije bez prethodnog uključivanja pokazivača smjera smatra se odstupanjem, zbog čega intervenira sistem koji radi između 70 i 180 km/h. Ova funkcija je obavezna u Evropi i može se onemogućiti na ekranu na dodir.
Active Lane Change Assist ili Aktivna pomoć za promjenu trake
Active Lane Change Assist je najnovija tehnologija detekcije mrtvog ugla. Koristi radare s dometom od 75 metara umjesto samo nekoliko metara ultrazvučnih senzora. Sistem upozorava vozača na vozila koja mu se približavaju straga, pali LED diodu u vanjskom retrovizoru na dotičnoj strani, a ako vozač ipak pokuša promijeniti traku, stvara se blagi otpor na volanu koji ga pokušava odvratiti od izvođenja manevra.
Driver Attention Alert ili Upozorenje na nepažnju vozača
Sistem za upozorenje vozača sastoji se od dvije kamere koje stalno prate oči i ponašanje vozača. Njegova je svrha otkriti moguće znakove umora, rastresenosti ili pospanosti. Infracrvena kamera na vrhu stuba volana prati lice, smjer pogleda i kapke. Kamera na vrhu vjetrobranskog stakla detektira da vozač vozi između bijelih linija pri brzinama iznad 65 km/h. Ako otkrije da vozač ne obraća pažnju upozorava ga zvučnim signalom i porukom upozorenja na instrument tabli.
Pomoć pri parkiranju I VISION 360
DS N°8 ima 12 ultrazvučnih senzora koji nadziru okolinu. VISIO PARK kamera za vožnju unazad priskače im u pomoć prilikom manevriranja unazad. Sistem VISION 360 upotpunjuju tri dodatne kamere ugrađene u ukrasnu masku i ispod vanjskih retrovizora.
Rear Cross Traffic Alert ili Upozorenje na promet od nazad
Rear Cross Traffic Alert sistem osmišljen je da vam pomogne sigurno voziti unazad u područjima gdje vozači iz suprotnog smjera (automobili, pješaci, biciklisti) nisu vidljivi. U tu svrhu, sistem koristi kutne radarske mjerače na zadnjem dijelu, kontrolira dva područja detekcije (do 40 m desno i lijevo) i radi pri brzini od 0 do 10 km/h.
Wrong Pedal Prevention (WPP) ili Sprečavanje pogrešne papučice
Sistem za sprečavanje upotrebe pogrešne papučice detektira da je vozač prebacio između papučice za ubrzavanje i papučice kočnice. Posebno je aktivan i koristan kada vozač snažno pritisne papučicu za ubrzavanje umjesto kočnice. Ako postoji prepreka u neposrednoj blizini vozila, ubrzanje se smanjuje, a vozač je obaviješten o tome vizualnim i zvučnim upozorenjem. Sistem »WPP« radi u brzini za vožnju unaprijed i unazad.
Multimedijska oprema i povezane usluge
DS N°8 opremljen je deset puta snažnijim operativnim sistemom od dosadašnjih modela, a uz pakete usluga koji osiguravaju veću sigurnost otišao je korak dalje
DS IRIS SYSTEM 2.0: na dohvat ruke i vašim glasom
Multimedijskim sistemom nove generacije koji koristi brend DS Automobiles može se upravljati putem prepoznavanja govora ili putem velikog 16-inčnog ekrana na dodir. To je struktura »sve-u-jednom« koja se sastoji od audio sistema s 8 zvučnika (ili 14 zvučnika s Hi-Fi Electra 3D by Focal sistemom), četiri USB-C utičnice, Bluetooth veze, Apple CarPlay i bežičnog Android Auto protokola. DS IRIS SYSTEM 2.0 također omogućava pristup brojnim povezanim uslugama.
Iznimno efikasni DS IRIS SYSTEM 2.0 nudi izuzetno intuitivno korisničko sučelje po uzoru na pametni telefon. Inteligentni ekran na dodir pruža dva područja. Prvo, s lijeve strane, omogućuje vozaču da konfigurira do četiri različita ekrana koji se pomiču horizontalno i prikazuju željene widgete. Međutim drugo, s desne strane, je područje za suvozača, gdje se ekrani s raznim informacijama kreće vertikalno. Flash i RAM memorije DS IRIS SYSTEM 2.0 sistema znatno su veće, prva dva puta, a druga jedan i po puta. Brzina odziva ekrana također je udvostručena. S praktičnog vidika, polje sa svim važnim informacijama (vanjska temperatura, Bluetooth veza, stanje napunjenosti telefona, vrijeme itd.) stalno je prikazano, a informacije o ventilaciji uvijek su dostupne. Dostupne su različite boje ambijenta (nijanse plave, crvene ili zlatne) čiji se izgled mijenja u dnevnom ili noćnom režimu. Boje ambijenta odgovaraju univerzumu brenda, kao i materijali, dekorativni elementi i završna obrada putničkog prostora DS N°8.
Povezane usluge
CONNECT ONE PAKET
Connect One paket klijent stječe prilikom kupovine vozila DS N°8 i može ga koristiti deset godina. Uključuje osnovne usluge kao što su SOS i POMOĆ, održavanje na daljinu (mjesečno izvješće o stanju vozila, rezervacija termina za održavanje), digitalnu servisnu knjižicu i sva daljinska ažuriranja (za infotainment sistem kao i softver, posebno za motore).
CONNECT PLUS PAKET
Usluge Connect Plus paketa dostupne su svim vozilima brenda tri godine i osiguravaju optimalnu sigurnost. Za model DS N°8, CONNECT PLUS paket uključuje usluge povezivanja koje osiguravaju bezbrižnu vožnju s potpuno električnim pogonom:
EV Routing Embedded
Svako tko odluči putovati s DS N°8 može uživati u dugom dometu i optimalno prilagođenom vremenu putovanja koje pruža integrirana funkcija usmjeravanja električnog vozila na putu EV ROUTING Embedded. Radi kao dio povezane navigacije DS IRIS SYSTEM 2.0 (uključuje ažuriranja karte, interesne točke, zone opasnosti itd.). Tokom rute unesene u navigacijski sistem, EV ROUTING funkcija analizira potrebe za energijom u odnosu na promet i potrošnju u stvarnom vremenu. Zatim prikazuje optimalnu rutu i informacije o ruti, uzimajući u obzir lokacije stanica za punjenje ako se vozilo treba zaustaviti. Integrirana funkcija EV ROUTING kontinuirano odabire stanice za punjenje koje najbolje odgovaraju potrebama vozila, kako u pogledu snage tako i vremena zaustavljanja. Također uzima u obzir nivo napunjenosti koji vozač treba prilikom dolaska na cilj.
Prethodno klimatiziranje baterije
Kako bi zaustavljanja bila što kraća, DS N°8 unaprijed priprema ćelije baterija, tako da njihova temperatura bude prikladna za visoku i ujednačenu krivulju punjenja. Tokom dugog putovanja, integrirana funkcija EV ROUTING automatski pokreće prethodnu pripremu baterije čak i prije nego što vozilo stigne na stanicu za punjenje. Time osigurava da su ćelije baterije u najboljem mogućem stanju za punjenje, bez obzira na vanjsku temperaturu.
Plug & Charge funkcija
DS N°8 omogućava vozaču da potpuno bezbrižno krene na put. Usluga Free2move Charge »Go« aktivira tehnologiju »Plug & Charge«, što znači da korisnik treba samo da poveže kabel za punjenje. Funkcija odmah prepoznaje vozilo, pretplatu ili paket, a svi troškovi punjenja prikupljaju se na jednom računu. Ova usluga će biti dostupna nekoliko mjeseci nakon što DS N°8 krene u prodaju.
Prošireno prepoznavanje govora i ChatGPT
Francuski proizvođač je napravio još jedan korak naprijed poboljšavanjem funkcije prepoznavanja govora uz pomoć prostornog prepoznavanja. Kada se u vozilu nalazi više ljudi, DS N°8 prepoznaje glas i položaj osobe koja govori iz prvog reda. Ako putnik na prednjem sjedalu kaže: »OK, Iris, hladno mi je, podigni temperaturu,« sistem razumije da samo na strani suvozača treba da podigne temperaturu za nekoliko stupnjeva.
Početkom 2024. godine, DS Automobiles, kao prvi proizvođač u svijetu, uključio je ChatGPT usluge s DS IRIS SYSTEM sistemom u serijsku opremu svih vozila iz svoje ponude. Unutar DS N°8, sve što treba da uradite je da postavite pitanje na potpuno prirodan način, kao da razgovarate s pravim asistentom, i umjetnost putovanja dobije novu dimenziju. Zahvaljujući umjetnoj inteligenciji ChatGPT-a, IRIS može ispuniti svaki zahtjev. Trebate više informacija prije nego posjetite dvorac Versailles? Želite li zaokupiti svoje dijete naredna dva sata? Što možete posjetiti na osnovu vaše trenutne geografske lokacije? IRIS osobni asistent, podržan ChatGPT tehnologijom, nije samo izvor informacija, već može pomoći i u pronalaženju mjesta, jer može uputiti navigacijski sistem da programira rutu do cilja. DS IRIS SYSTEM 2.0 u kombinaciji s ChatGPT tehnologijom pruža prednosti koje do sada nismo iskusili.
CONNECT PLUS paket omogućava i korištenje drugih funkcija putem MyDS aplikacije, kao što je daljinsko upravljanje punjenjem (programiranje vremena početka punjenja, prethodno klimatiziranje putničkog prostora na 21 °C, itd.), daljinsko upravljanje (zaključavanje/otključavanje, farovi i sirena) i povezani alarm (u vozilu opremljenom fizičkim alarmom).
Osim toga, DS N°8 nudi aplikaciju e-ROUTES, pomoću koje se možete unaprijed pripremiti za putovanje. e-ROUTES by Free2move Charge, dostupan putem MyDS aplikacije, je planer rute koji možete koristiti da se pripremite za svoje putovanje izvan vozila. Izračunava optimalno vrijeme putovanja, uključujući moguće stanice za punjenje. Ova mobilna aplikacija može postati vaš kopilot, budući da se njen sadržaj može bežično preslikati na veliki centralni ekran DS N°8. Izračun rute se stalno ažurira.
GLAVNE TEHNIČKE KARAKTERISTIKE