Sedmicama nakon što je Italija zbog koronavirusa zaustavila normalan život, hiljade italijanskih poduzetnika dobilo je birokratsku prečicu do tržišta.
Vlada je prošle sedmice produžila uredbu o zatvaranju neesencijalnih djelatnosti do 3. maja. Ali više od 100.000 uglavnom malih i srednjih kompanija prijavilo se za nastavak rada ili barem djelimično otvaranje.
U principu, ključna stvar za kompanije kako bi mogle poslovati jeste da mogu dokazati da su dio lanca snabdjevanja preduzeća koja se u vladinoj uredbi smatraju “esencijalnim”, kao što su kompanije u sektoru hrane, energije ili farmacije.
Više od 105.000 kompanija prijavilo se kako bi pokazali da su dio lanca opskrbe u nekoj od esencijalnih djelatnosti, saopćilo je Ministarstvo unutrašnjih poslova u srijedu, prenosi Reuters.
Od toga je nešto više od 2.000 odbijeno i rečeno im je da obustave posao. Za više od 38.000 u toku je kontrola, a ostatak čeka na pregled.
Međutim, suočena sa navalom aplikacija, Vlada je pojasnila uredbu rekavši da nijedna kompanija ne treba čekati na pojedinačno odobrenje vlade.
Ministarstvo je u srijedu reklo da kompanije koje su ranije podnijele zahtjeve za odobrenje sada “mogu iskoristiti trenutak da počnu raditi”.
Dakle, osim ako je kompanijama rečeno da njihov rad nije neophodan, sve što trebaju učiniti je obavijestiti svoje lokalne vlasti da se planiraju ponovo otvoriti. Tada, ne čekajući odgovor, mogu krenuti dalje.
Poplava notifikacija italijanskih kompanija ilustruje očaj korporacija da ponovo pokrenu proizvodnju. To se posebno odnosi na Italiju u kojoj gotovo 4 miliona kompanija koje zapošljavaju manje od 10 ljudi čine tkivo ekonomije. Iskustvo Italije takođe naglašava izazov vladama u razvijenim zemljama da prate obustave rada koje osakaćuju njihove ekonomije.
Vlada će izvršiti inspekcije kako bi se uvjerila da kompanije ne varaju sistem, izjavio je Reutersu glasnogovornik ministarstva unutarnjih poslova.
Modni divovi očajni
Karantin i obustava rada unazadili su poslovanje i divova modne industrije kao što su Prada, Armani i Moncler. Italija je druga evropska zemlja kada je u pitanju moda i uksuzna roba, odmah poslije Francuske.
Taj je sektor prošle godine prihodovao 90 milijardi eura ili oko 5 posto GDP-a.
Kompanije iz modne industrije zakupile su čitavu stranicu u dnevnim novinama kako bi vlasti pozvale da im odobre nastavak rada.
“Ako se naše fabrike ne otvore do 20. aprila, nećemo moći izraditi svoje kolekcije za jesen / zimu koje moramo poslati klijentima širom svijeta do jula”, upozorili su.
Otvaranje italijanske ekonomije prati sa pažnjom i Njemačka jer je automobilski, farmaceutski i prehrambeni sektor najveće evropske ekonomije tijesno povezan sa italijanskim.
B.Š.