“Destilacija” i ove godine u borbi za tržište

0

Kako bi održala likvidnost, teslićka “Destilacija” bila je primorana da se zaduži za tri miliona maraka, a situacija u ovom preduzeću i dalje je neizvjesna s obzirom na crne prognoze koje stižu iz Evrope.

Poslovanje ovog preduzeća još prošle godine uzdrmala je kriza na evropskom tržištu, a direktor Zoran Škrebić kazao je za “Glas Srpske” da je situacija i dalje turbulentna.

Prema njegovim riječima, ova firma je uspjela da sačuva proizvodnju, što je, kaže, najbitnije.

– U proteklom periodu smanjili smo broj radnika, ali ne na način da smo ih otpuštali, nego smo prestali sa zapošljavanjem novih i nismo produžavali ugovore ljudima koji su bili na određeno. Trenutno u našoj firmi rade 294 radnika – kazao je Škrebić.

Dodao je da je krizu dodatno produbio veliki skok minimalne plate u RS.

– Taj trošak za nas je previsok, posebno u vrijeme kada je smanjena privredna aktivnost, odnosno tržište. Mi smo iz tog razloga morali da podignemo kredit za održavanje likvidnosti, odnosno da bismo mogli finansirati zalihe drveta, ali i redovne aktivnosti što se tiče poslovanja – istakao je Škrebić.

Ono čime bi se, kaže, mogli pohvaliti jeste to da i u ovim teškim vremenima i dalje redovno isplaćuju sve plate i obaveze.

– Obaveze izmirujemo redovno uz, naravno, velika odricanja i uštede na svim mogućim poljima u poslovanju. Ove godine dva dešavanja u Evropi su podstakla tražnju, a to su Evropsko fudbalsko prvenstvo u Njemačkoj i Olimpijske igre u Francuskoj. Međutim, postoje najave da će krajem trećeg kvartala i početkom četvrtog doći do velikog pada potražnje na tržištu Evropske unije, što će našoj privredi proizvesti dodatne probleme – kazao je Škrebić.

Kada bi, kaže, veće firme radile samo za domaće tržište, ne bi imale dovoljno posla ni za mjesec dana.

– Mi smo direktno zavisni od tržišta Evropske unije, odnosno naših inostranih partnera. I ukoliko dođe do poremećaja kod njih, možemo očekivati sličan scenario – rekao je Škrebić.

Kada je riječ o zemljama u koje “Destilacija” plasira svoje proizvode, Škrebić ističe da su Srbija, Hrvatska, Austrija, Njemačka i Švajcarska ostale njihova glavna tržišta.

– Međutim, na sve i jednom tržištu je smanjena potražnja. Pokušavamo napraviti diverzifikaciju prodaje naših proizvoda kako ne bismo bili zavisni od poremećaja na tržištu. Međutim, to nije baš lako – kazao je Škrebić.

Dodao je da trenutno u ponudi imaju drveni ugalj, briket drvenog uglja i sirćetnu kiselinu.

– To su naša tri proizvoda koja pakujemo u različitim oblicima i prodajemo – istakao je Škrebić.

Dodaje da su prethodnih godina imali problema sa nabavkom osnovne sirovine, što se ove godine promijenilo.

– Imam podatke od 2010. godine i sa sigurnošću mogu da kažem da sada imamo rekordnu nabavku osnovne sirovine – kazao je Škrebić.