Opelov as je konačno debitovao! Nova Astra je sigurno jedna od najuzbudljivijih premijera ove godine.
Ovaj put, Opel nije samostalno razvijao veći dio tehnologije, jer je riječ o transplantu iz bratskog Peugeota, koji je donirao platformu i pogonske jedinice.
Dakle, nova generacija Opelovog modela iz C segmenta je u vrlo bliskim rodbinskim odnosima sa Peugeotom 308, i njen glavni cilj je da se probije na onim tržištima gdje je to težak poduhvat za francuski automobil. Tako su primarna meta prije svega germanske zemlje!
Stoga i drastično drugačiji stil u odnosu na avangardnu 308-icu. Opel je i ovde primjenio Vizor anfas, koji je inaugurisala nova Mokka. Stoga kompletan automobil ima daleko umjereniji izgled od rođaka sa druge strane reke Rajne. Neki bi rekli da je vizuelno baš po mjeri nemačkih kupaca!
Nova iteracija Opel Astre postavljena je na EMP2 platformu, sa porijeklom iz nekadašnje PSA grupacije. Buduća Astra je porasla u dužinu za svega 4 mm, ali je međuosovinski razmak uvećan za 13 mm i sada iznosi 2.675 mm.
Ovakav rast udaljenosti između osovina omogućen je prije svega kroz skraćivanje prednjih prepusta. I širina se povećala, i to značajnije (+51 mm) i sada iznosi 1.860 mm, ali visina se smanjila za 15 mm i sada iznosi 1.470 mm. Opel navodi da je i prtljažnik veći nego li kod prethodnika sa 422 l korisne zapremine.
I u kabini je napravljeni veliki otklon od nekadašnje Astre K. Ispred vozača su dva displeja sa dijagonalom od 10 inča. Onaj povrh centralne konzole služi za upravljanje informativno-zabavnim sistemom, dok drugi ima ulogu digitalne instrumentalne table.
Njemačka marka nije se u potpunosti otarasila fizičkih prekidača i tastera, što je definitivno lijepa vijest, jer je to daleko praktičnije rješenje.
Na tehnološkom planu, Opel je primjenio praktično sve što je imao na raspolaganju. Od HUD displeja, preko Matrix LED svetala porijeklom iz Insignije, do adaptivnog tempomata i kamera za pregled od 360 stepeni.
Paleta motora nove Astre nam je već poznata i nemački hečbek koristiće pogonske jedinice iz bivše PSA grupe. Benzinski motor je 1,2-litarski PureTech koji je dostupan u dve varijante sa 110 i 130 “konja”. Kupci će imati pravo i na dizel agregat, odnosno 1,5 BlueHDi koji dostavlja 130 “grla”.
Uz to, biće ponuđene i dvije plug-in hibridne verzije. Slabija ima na raspolaganju 180 ks, a snažnija 225 “konja”, i obje koriste baterije kapaciteta 12,4 kWh.
Njemačka marka nije saopštila nikakve podatke u vezi sa eventualnim EV izdanjem Astre, iako je Peugeot najavio da će 308-ica 2023. godine dobiti i električnu varijantu.
Teško je zamisliti da tako neće biti i sa Astrom, ali ukoliko do toga ne dođe onda će ova iteracija biti posljednja sa SUS motorom, jer Opel od 2028. godine prelazi isključivo na električne automobile.
Kao što se da primjetiti, Opel nije dao sve podatke u vezi sa novom generacijom Astre, jer su ponešto sačuvali za naredni period. Proizvođač iz Riselshajma potvrdio je da će model iz C segmenta imati i karavansko izdanje, s tim da će ono biti prikazano nešto kasnije. Prvi primjerci nove Astre trebalo bi da stignu do novih vlasnika početkom naredne godine.
(AutoRepublika)