Finansijski kolaps švedskog Northvolta nije u potpunosti srušio evropski san o razvoju vlastitih baterija za električna vozila, no kako bi ga ispunila vjerovatno će se morati osloniti na kineska ulaganja i stručnost.
Izvršni direktor slovačkog start-upa InoBata Marian Bocek morao se jako potruditi da osigura sredstva sve dok peti najveći kineski proizvođač baterija Gotion nije prošle godine kupio 25 posto udjela te osnovao zajedničko ulaganje s InoBatom za izgradnju evropskih tvornica.
U petak je InoBat najavio 100 miliona eura ulaganja u Seriju C, čime je ukupan iznos ulaganja dignut na više od 400 miliona eura, javila je Hina.
Uslijedivši tek nekoliko sedmica nakon Northvoltovog pada, ta investicija pokazuje da evropski projekti za proizvodnju baterija za električna vozila još uvijek mogu privući novac.
No, umjesto nezavisne evropske industrije, buduća norma mogla bi biti zajednička ulaganja koja će se oslanjati na kinesku dominaciju na tržištu baterija, smatraju analitičari.
Kao primjer su uz zajednički pothvat između Gotiona i InoBata (GIB) naveli prošlosedmični dogovor između Stellantisa i kineskog CATL-a.
Gotion je 2023. proizvodio oko 150 gigavatsati (GWh) nominalnog kapaciteta baterija dovoljnog za 1,5 do 2 miliona električnih vozila. Analitičar Morningstara Vincent Sun predviđa da bi 2025. taj kapacitet trebao doseći 270 GWh, što bi premašilo trenutne evropske kapacitete.