INTERVJU Petar Ćorluka: Ova poslovna godina će biti više nego uspješna!

0

Kompanija Violeta, jedan od vodećih bh. proizvođača, ove godine je dodatno investirala u nove tehnologije u proizvodnji, a dogovorila je i plasman na nova strana tržišta.

Firma iz Gruda lani je ostvarila rast prihoda od oko 10 posto, a ova poslovna godina će biti “više nego uspješna”.

Violeta ne namjerava stati na tome, već u planu ima dalje širenje poslovanja kako na domaćem i regionalnom, tako i na europskom ali i svjetskom tržištu.

Vlasnik i predsjednik Uprave Violete Petar Ćorluka u ekskluzivnom intervjuu za poslovni portal Biznisinfo govori o dosadašnjim dostignućima, novim ulaganjima i planovima za budućnost.

Kompanija Violeta prošle godine je imala rekordne prihode. Hoćete li ove godine uspjeti ponoviti ili čak popraviti taj rezultat?

– Zahvaljujući snažnom investiranju u jačanje branda i ulaganjima u nove tehnologije, inovativna rješenja te edukacije naših zaposlenika Violeta je u poslovnoj 2016. godini prema godišnjem izvješću ostvarila rast ukupnih prihoda za 10% više nego u 2015.godini.

U radu je potrebno puno odricanja, truda ali i entuzijazma da bi se ostvarili odlični rezultati. Mi smo toga itekako svjesni, te smo u svom poslovanju okrenuti ka razvoju visoko kvalitetnih proizvoda.

Mišljenje krajnjih potrošača je točka od koje polazimo s razvojem bilo kojeg novog proizvoda ili usluge. Upravo zato smatramo i vjerujemo kako će i ova poslovna godina biti i više nego uspješna za nas.

Violeta je najprije postala poznata po papirnim proizvodima, a onda napravila sjajan rezultat kada je riječ o sredstvima za pranje i čišćenje, pelenama itd. U kom pravcu će se firma širiti u narednom periodu odnosno koji novi proizvodi se mogu očekivati?

Započeli smo s proizvodnjom toaletnog papira, jer se u tom trenutku to nametnulo kao jedini pravi izbor, budući da se do tad toaletni papir uvozio u Bosnu i Hercegovinu. Kasnije smo nastavili u tom smjeru, razvijajući ostale papirne kategorije poput kuhinjskih ručnika, suhih maramica te vlažnih maramica za bebe.

Međutim, u radu uvijek osluškujemo potrebe i želje krajnjih potrošača, analiziramo tržište i pratimo konkurenciju, stoga smo 2015. godine uložili u novu tvornicu tekućeg programa i u japansku liniju za proizvodnju pelena s inovativnom air dry tehnologijom upijanja tekućine, prvom takvom na europskom tlu.

Prvenstveno se trudimo upoznati naše potrošače i razumjeti njihove potrebe, te u skladu s tim kreirati i nuditi nove proizvode.

Ove godine smo dodatno investirali u nove tehnologije u proizvodnji. Stari stroj za proizvodnju vlažnih maramica zamijenit ćemo novom linijom koja će imati duplo veći kapacitet od postojeće.

Također, dogovaramo nabavu i novog stroja za proizvodnju ženskih higijenskih uložaka i uložaka za inkontinenciju kao i linije za proizvodnju slaganog papira.

Za tvornicu u Hrvatskoj smo dogovorili nabavu nove linije za proizvodnju kuhinjskih ručnika.

Krajem marta ste dogovorili saradnju s austrijskim maloprodajnim gigantom Sparom. Kako napreduje ta saradnja i kakva je reakcija austrijskih kupaca na vaše proizvode?

– Uvijek naglašavamo kako nam se kroz odlične poslovne odnose s hrvatskim i slovenskim Sparom, koji je prepoznao kvalitetu Violeta brenda,  pružila priliku za početak suradnje s austrijskim Sparom. Na police austrijskog Spara ušli smo s baby programom, odnosno Double Care pelenama i dječjim vlažnim maramicama.

Iako je zapadno europska konkurencija izuzetno oštra i jaka mi vjerujemo u kakvoću naših proizvoda, za koju smo dobili i potvrdu od samih austrijskih potrošača, te se sukladno tome nadamo kako ćemo  uskoro širiti naš asortiman na austrijskom tržištu.

Prilično smo zadovoljni pozicioniranjem na policama trgovina, a uz zajamčenu kvalitetu proizvoda, kroz razne akcije i promocije nastojimo raditi na još većoj prepoznatljivosti branda.

Prije nekoliko dana je objavljena vijest da će Violetini proizvodi bit plasirani na tržiste Katara. Možete li ukratko kazati u koje zemlje trenutno izvozite a koje su u planu?

– Strana tržišta su sama po sebi izazovna i specifična, stoga ih prije svega treba dobro upoznati i razumjeti. Pri izvozu smo okrenuti ka tome da naš napredak bude čvrst i postojan, te smo upravo zbog toga, na svakom novom tržištu posebno strpljivi i oprezni.

Svakodnevno imamo mnoštvo upita za suradnju, ali i sami kontaktiramo potencijalne kupce. Prije svake suradnje istražimo tržišnu situaciju jer se poslovne navike i običaji razlikuju od tržišta do tržišta.

Trenutno smo više fokusirani na razvoj i rast na europskom tlu, ali također, ostvarujemo i suradnju  s takozvanim „dalekim zemljama svijeta“. Tako smo osim Katra, surađivali i s Libijom, Ukrajinom, Rusijom, Kirgistanom, Novom Kaledonijom i slično. Naravno, u planu imamo širiti svoje poslovanje kako na domaćem i regionalnom, tako i na europskom ali i svjetskom tržištu.  

Proljetos ste najavili i ekspanziju u regionu. Kako napredujete u tome?

– Kad smo počinjali s poslom predrasude i nepovjerenje vezano za Bosnu i Hercegovinu bilo je mnogo izraženije nego što je to danas. Međutim, mi smo znali da možemo ponuditi vrhunski proizvod i u tom smjeru smo gledali naprijed prema svim novim tržištima.

U zemljama regije imamo razvijenu jaku distribuciju te držimo visoka tržišna učešća. Najviše  smo prepoznati u kategorijama kuhinjskih ručnika, baby maramica, toaletnog papira i dječjih pelena, međutim postojan rast bilježimo i u ostalim kategorijama.

Mnogi izvoznici smatraju kako se na stranim tržištima prvenstveno moraju probijati cijenom. Međutim promatrajući poslovnu filozofiju drugih tržišta uočili smo da cijena nije presudna, već sama kvaliteta proizvoda. Smatramo kako samo visoka kvaliteta proizvoda, a koju mi zasigurno imamo, doprinosi brzom i sigurnom osvajanju tržišta, pogotovo novih.

Izvoz iz BiH ove godine bilježi rekordne iznose, što je znak da se bh. industrija konačno budi. Šta je ono najvažnije što bi vlasti trebale uraditi da olakšaju firmama poslovanje?

– Naše poslovanje je od samog početaka prilagođeno europskom tržištu, odnosno svi naši proizvodi imaju certifikat koji potvrđuje da su proizvedeni po najvišim EU standardima te da su u potpunosti sigurni za uporabu.

Veoma je važno da se kvaliteta proizvoda i tehnologija održe na visokoj razini, a u moderno opremljenim labaratorijima i sa stručno usavršeim zaposlenicima to i postižmo.

Izazov su nam granice, odnosno činjenica da BiH nije dio Europske Unije. Međutim, ulaskom u EU past će i barijere koje su postavljene prema zemljama koje nisu dio Unije, a izvoze u nju.

Zatim, predrasude uvrježene prema svemu što dolazi iz BiH često su nepravedna prepreka koja koči dobro poslovanje.

Smatramo da se više treba raditi na samoj promociji BiH kao perspektivne zemlje, te se kretati u smjeru da Bosna i Hercegovina što je prije moguće postane članica Europske Unije. Samim tim će se i domaćim tvrtkama olakšati poslovanje na stranim tržištima.

Koji je vaš savjet ljudima koji tek započinju vlastiti biznis?

– Mnogi su sumnjičavi kada čuju da je netko uistinu uspio u onome što ga ispunjava. I mnogo dobrih ideja propadne iz razloga zato što ljudi ne vjeruju dovoljno u sebe te ne razvijaju svoje potencijale.

Prvenstveno mislim kako ljudi trebaju biti hrabriji i odvažniji u svojim naumima, trebaju se dobro informirati, biti sistematični i imati puno strpljenja na samom početku.

Ulagati vrijeme i sredstva u vlastitu edukaciju kao i edukaciju svojih zaposlenih je i više nego potrebo i korisno, jer se samo kontinuiranim razvojem i rastom mogu postići odlični rezultati.

Nesebično se davati u ono što voliš, te svoje uspjehe dijeliti s drugima, a onda će se i sam uspjeh množiti.