Coca-Cola i Sarajevski kiseljak uvjerljivi su lideri na unosnom tržištu osvježavajućih napitaka u BiH. Dok je Coca-Cola uglavnom okrenuta prodaji gaziraih sokova, Kiseljak se više oslanja na svoju čuvenu prirodnu vodu, uključujući i brend Sensation.
BiznisInfo donosi zanimljivo poređenje ova dva giganta po poslovnim rezultatima u 2016. godini, a na osnovu baze finansijskih podataka Bisnode BH.
Coca-Cola je lani ostvarila prihode od 121,7 miliona maraka, znatno više u odnosu na 113,2 miliona godinu ranije.
S druge strane, Sarajevski kiseljak prošle godine je ostvario ukupne prihode od 94,7 miliona maraka, također znatno bolje nego 91,3 miliona KM godinu ranije.
Razlika u ukupnim prihodima je, dakle, na strani Coca-Cole. No, kada je riječ o čistoj zaradi tu je situacija skoro izjednačena.
Coca-Cola je prošle godine ostvarila neto dobit od 19.760.583 KM, a Sarajevski kiseljak 19.529.768 maraka.
Osim toga, Kiseljak upošljava i više radnika, 321, u poređenju sa 283 uposlenika Coca-Cole.
Ove firme su, dakle, ne samo lideri svoje branše već spadaju i u red najprofitabilnijih i najuspješnijih bh. kompanija.
Kako će se situacija dalje razvijati zavisit će, u najvećoj mjeri, od toga kako će se stanje u Agrokoru, koji je vlasnik Kiseljaka, odraziti na poslovanje bh. kompanije.
Od pozitivnih pomaka u ovoj godini, treba izdvojiti činjenicu da je dogovoren izvoz Sarajevskog kiseljaka u Saudijsku Arabiju. Ovo bi trebalo imati pozitivan efekat na poslovanje firme.
(Autor: BiznisInfo)