Stabilnosti zemlje, odlična investiciona klima, saobraćajna infrastruktura i visoko obučeni i motivisani stručnjaci – to su razlozi koji su presudili da njemački avio koncern MTU odluči da investira u Srbiju.
To je danas u Beogradu prenio novinarima član Upravnog odbora MTU Mihael Šrajeg.
“Odrabali smo Srbiju da bude novi član MTU porodice jer smo vidjeli kako je povoljna investiciona klima. Mislim, predsjedniče, da radite sjajan posao, da ste napravili odličnu investicionu klimu”, rekao je Šrajeg na konferenciji za štampu, obraćajući se predsjedniku Vučiću.
On je istakao da kompanija nije lako donijela odluku o odabiru destinacije za svoje ulaganje.
Naveo je da je MTU u Srbiji otkrio izuzetnu motivaciju kod ljudi, koji su izuzetno motivisani da rade, kao i da zemlja pruža podršku obrazovanju i time stvara visoko kvalifikovano okruženje.
Ukazao je i da je blizina i saobraćajna umreženost Srbije bila bitna, jer se kamionom za samo deset sati može doći iz Njemačke, a za još manje do Beča gdje MTU ima veliko kargo čvorište.
“Zahvalio bih se i premijerki na velikom zalaganju za obrazovni sistem, koji je remek djelo u ovom dijelu svijeta i koji omogućava da imate visoko obučene profesionalce“, rekao je Šrajeg.
Ozbiljno shvatili Vučićevu ponudu da ostanemo 100 godina
Član Upravnog odbora MTU Mihael Šrajeg istakao je danas da je ova njemačka kompanija odlučila da investira u Srbiju kako bi uspostavila značajan centar za popravke avionskih motora i sa dugortočnim planovima.
“Došli smo sa namjerom da ostanemo”, rekao je Šrajeg na konferenciji za štampu.
Najavio je da kompanija namjerava da do ljeta kupi zemljište i počne sa angažovanjem budućih uposlenika.
“Kompanija MTU neprestano raste. Mi smo među prvih pet proizvođača avionskih motora u svijetu, a prvi u održavanju, i imamo oko 700 klijenata iz cijelog svijeta. Ponosni smo da dodamo Srbiju našoj mrežu održavanja motora“, objasnio je Šrajeg.
On je istakao da je kompanija bilježila iz godine u godinu rast od 20 odsto, dok je prosječni rast industrije bio ispod 10 procenata, i da zbog toga ima potrebe za dodatnim kapacitetima.
Šrajeg je podvukao da kompanija pravi dugoročne planove, i da je to u “njenom DNK”, te da nije došla da u Srbiju ostane pet ili 10 godina, već na 50 godina.
“Predsjednik Vučić je rekao da možemo ostati i 100 godina, i ozbiljno ćemo shvatiti tu preporuku“, rekao je on.
Objasnio je da su kapaciteti mreže za popravljanje motora 9,1 milion proizvodnih sati, a da se u Srbiji centar za popravke projektuje za 400.000 sati.
“Razgovarali smo i o nekim pojedinačnim investicijama. Željeli bi da napravimo širi klaster avio industrije. Siguran sam da možemo da motivišemo naše partnere i dobavljače da nam se pridruže u Srbiji, i da će dovesti do porasta radnih mjesta, a ljudima u Srbiji želimo da omogućimo visokotehnološke radne sposobnosti“, ukazao je Šrajeg.
Rekao je da je srećan što je Srbiji „donio ovaj poklon – novu kompaniju“.
“Hajde da radimo i nastavimo u istom duhu“, kazao je on prenevši da je država Srbija obavila odličan posao pružanju podrške investiciji MTU.
Vučić: Velika pobjeda
“Danas je veliki dan za našu zemlju. U Srbiju je stigla najmodernija avio-industrija. Jedna trećina letjelica na cijelom svetu ima dijelove fabrike MTU. Ovo je veliki projekat za nas. Projekat koji znači novi visoko-tehnološki život. Srbija se vraća ne nebo svjetske i evropske avio-industrije”, rekao je Aleksandar Vučić.
Vučić je naveo i da će ugovor o izgradnji modernih postrojenja biti potpisan u junu. Kako navodi, proizvodnja će se pokrenuti vjerovatno u Staroj Pazovi, gdje će se graditi fabrika.
Kako predsjednik Srbije najavljuje, u prvoj fazi biće oko 450 zaposlenih.