- Na ovogodišnjem Salonu automobila u Parizu Citroën će za svjetsku premijeru predstaviti C5 Aircross Concept, snažnu i temperamentnu viziju svog budućeg SUV-a C-segmenta.
- Konceptno vozilo otkriva novi i izuzetno samouvjeren dizajn. Za njega su korišteni brojni arhitektonski i dizajnerski trikovi za povećanje efikasnosti površina, što je prilično jedinstveno na tržištu SUV-ova, koji nije baš sklon aerodinamičnosti.
- C5 Aircross Concept temelji se na STLA Medium multi energijskoj platformi na koju se mogu instalirati svi pogonski agregati za najrazličitije namjene: motori s unutrašnjim izgaranjem, hibridni motori ili električne izvedbe.
- Obećavajući jedinstven nivo udobnosti i prostranosti iznutra, C5 Aircross Concept nagovještava model koji će se pojaviti na tržištu 2025. godine i koji će biti prava čahura za putovanja namijenjena porodicama.
Nakon lansiranja C3 Aircross, Citroën potvrđuje svoj porast na tržištu SUV-a svjetskom premijerom vozila C5 Aircross Concept. Ovaj koncept izražava viziju onoga što bi trebao biti budući SUV Citroën C-segmenta. Vozilo C5 Aircross Concept potvrđuje dinamiku brenda, koji je doživio radikalnu obnovu i može ponuditi prodajni program prilagođen očekivanjima svakog segmenta, koji inteligentno odgovara na potrebe kupaca, koji traže pristupačan SUV s jedinstvenim karakterom, prostranom unutrašnjosti, obiljem udobnosti i praktičnih rješenja za porodice. C5 Aircross Concept pokazuje velike ambicije Citroëna u ovom segmentu, koji nastavlja da osvaja kupce.
Dizajniran je na STLA Medium multi energijskoj konstrukcijskoj platformi Stellantis grupacije. Njegovo držanje je moćno, puno snage i temperamenta. Izgleda kao kompaktan, mišićav organski sklop dizajniran za aerodinamiku. Budući da je silueta SUV modela po samoj definiciji prilično nepovoljna, dizajneri su smislili niz trikova kako bi umanjili njezin utjecaj. Volumen vozila je pun i izdašan, a njegove površine fluidne. Visina mu je ograničena, a zadnji prevjes je produžen. Na prednjem kraju je poklopac motornog prostora spušten, a pozadi krov završava u silaznoj liniji. Vrata prtljažnika su veoma okomita, putnička kabina je zakrivljena, zadnju ugaonu stijenu krase aerodinamički dodaci, a zadnja svjetla Citroën Light Wings izgledaju kao da su odrezana kako bi usmjerila svjetlosni snop. Njegovi dizajneri su eliminirali suvišno u dizajnu i dali prioritet bitnom, dok su istovremeno naglasili novi identitet i modernost brenda. Osim svoje dužine od 4,65 metara, ima i jedinstvene proporcije i sugerira puno prostora u unutrašnjosti. C5 Aircross Concept obećava mirnu i povezanu vožnju i idealan je pratilac za porodice sa raznovrsnim potrebama.
Snažan i samouvjeren SUV koji nagovještava ambicije brenda
S konceptom C5 Aircross Concept, Citroën će uzdrmati karte u pogledu dizajna i dinamike na visoko konkurentnom i sve jedinstvenijem tržištu SUV-a. Predstavljen je kao zgusnuti sklop velikih volumena koji naglašavaju jednostavnost cijele siluete. Njegov okomito postavljen prednji dio ima novi logo koji izražava snagu i fluidnost linija.
C5 Aircross Concept odmaknuo se od mekih, zaobljenih linija i preuzeo oblik čvrstog, ozbiljnog SUV-a. Osim toga, slijedi nove dizajnerske smjernice brenda i može se pohvaliti samouvjerenim stavom koji omogućuju njegove jedinstvene proporcije. Njegova karoserija mjeri umjerenih 1,66 metara u visinu i 4,65 metara u dužinu (15 cm više od aktualnog modela C5 Aircross), a prožeta je linijama i površinama koje ga čine vitkim i punim energije. To je snažna i atraktivna ravnoteža temeljena na modernom i moćnom dizajnu koji ga izdvaja od ostatka tržišta.
Silueta automobila ima širok razmak točkova i izrazite bočne površine, zahvaljujući čemu ima stabilan položaj na cesti i samouvjeren stav. Istovremeno, izdašna unutrašnjost sugerira da vozilo ima mnogo prostora i jasno daje do znanja da se radi o porodičnom automobilu. Iz dizajna bočnih površina uočava se izrazito kretanje od prednjeg prema zadnjem dijelu zbog rubne linije, uhvaćene između dva zategnuta rebrasta elementa koji se protežu prema zadnjem dijelu, tako da vozilo čvršće stoji na točkovima. To je pravi temelj elegantnog dizajna, pružajući napetost i energiju bez nepotrebnih ukrasnih elemenata.
Sam vertikalni profil zadnjeg dijela ostavlja dojam da se u njemu krije vrlo velik volumen za prtljagu. Blago udubljenje na prednjim vratima pomoglo je u grafičkom održavanju ukupne ravnoteže i omogućilo vertikalni dizajn koji je u skladu s najnovijim Citroën siluetama. Ovu harmoniju izražavaju i vertikalni Color Clips umetci u boji na prednjim vratima i ukrasnoj maski vozila C5 Aircross Concept, koji koketiraju sa C3 i C3 Aircross modelima i smatraju se istinskim potpisom ovog koncepta.
Svjetlosni potpis, simbol inovativnog dizajna
Prednji kraj krasi novi svjetlosni potpis u tri točke, tipičan za najnovije modele brenda i dizajniran na tankim segmentima koji formiraju prodoran izgled i naglašavaju osjećaj širine vozila. Optički blokovi pravi su statusni simbol ovog koncepta jer kombinuju modernost, tehnologiju i karakterne osobine. Profinjene dizajnerske linije blatobrana i poklopca motora u kontrastu su s tehničkim aspektima ukrasne rešetke i prednjih farova.
Pozadi je crna ukrasna letvica na vratima prtljažnika postavljena vrlo visoko, tako da je vozilo zaista brzo uočljivo i izgleda šire. Dizajneri su zadržali svjetlosni potpis u tri točke, ali su ga reinterpretirali posebno za ovaj model. Njegov arhitektonski dizajn je spektakularan. Dvije svjetlosne točke su odvojene od bočne letvice karoserije i čini se da lebde poput dvije peraje na bočnoj strani vozila. Ovaj set zovemo Citroën Light Wings. Svojom izuzetno originalnom pozicijom, pomaže u usmjeravanju protoka zraka i upravljanju složenom aerodinamikom na ovom dijelu vozila.
Izrađen za efikasnost
C5 Aircross Concept odjeven je u aerodinamičnu karoseriju budući da je aerodinamika vodeći princip njegovog dizajna. Dizajneri su se morali suočiti s ovim izazovom u području SUV vozila, gdje se često smatra da arhitektonski zahtjevi ograničavaju aerodinamička svojstva. Važna načela za razvoj koncepta C5 Aircross bila su optimalna efikasnost i dizajn. Svaki detalj je uzet u obzir s ovim krajnjim ciljem, bez ugrožavanja identiteta automobila ili luksuzne unutrašnjosti na bilo koji način. To rezultira procijenjenim 30 km dužim električnim dometom na autocesti od trenutnog modela C5 Aircross.
Prednji kraj prožet je tekućim linijama bez ikakvih neravnina, dok je kraj poklopca motora nešto niži i uvučen kako bi se olakšao aerodinamički otpor. Površine su pune i izdašne, bez isprekidanih linija. Ukupna silueta vozila C5 Aircross Concept dobro je izbalansirana u smislu aerodinamičkog protoka. Njegova dužina od 4,65 metara i produženi zadnje prevjes čine vozilo izuzetno vitkim, dok njegova umjerena visina od 1,66 metara osigurava optimalan protok zraka cijelom dužinom.
Puno je truda uloženo u zadnji dio kako bi se poboljšala aerodinamička efikasnost. Krov je koničan, a kabina je zakrivljena na vrhu. Područje zadnje ugaone stijene ima aerodinamične dodatke koji su inspirirani tehnologijom i elektroničkim uređajima, posebice u njihovom pristupu hlađenju i ventilaciji. Zadnja ugaona stijena ukrašena je dvobojnim rebrastim elementima koji pomažu u usmjeravanju strujanja zraka.
Tome doprinose i lebdeća zadnja svjetla Citroën Light Wings sa svojom simboličnom završnom obradom. Premještanjem lamela svjetlosnog potpisa na sasvim neuobičajeno mjesto, dizajneri su uspjeli da usavrše aerodinamiku ovog temeljnog elementa vozila kako bi sačuvali njegova aerodinamička svojstva i zapreminu putničkog prostora. Zadnja svjetla kombiniraju šuplji dio s jedne strane i letvice koje se protežu prema vani kako bi uspostavile dodatnu aerodinamičku podršku koja doprinosi efikasnosti.
Prioritetni zadatak aerodinamike je uklanjanje otpora zraka. Odnosno, vrtlog strujanja zraka iza vozila, koji ga zadržava i tako predstavlja protivnika u postizanju cilja. Na vozilu C5 Aircross Concept zakrivljeni volumen u blizini zadnjeg branika je dizajniran tako da se, pri određenoj brzini, protok zraka djelomično preokreće kada se približava vrtlogu i stvara potisak. Krov je izdubljen, a za bolju aerodinamičku učinkovitost na raznim mjestima vozila ugrađeni su zaklopci i otvori za zrak koji dodatno poboljšavaju aerodinamička svojstva vozila.
Citroën po prvi put sa STLA Medium platformom
Izbor Citroën vozila u Evropi temelji se na modernim konstrukcijskim platformama prilagođenim B i C segmentima. Novi C3 i C3 Aircross predstavili su konstrukcijsku platformu Smart Car prilagođenu evropskim standardima i opremljenu sistemima za pomoć u vožnji i povezivanje koji mogu ispuniti očekivanja kupaca ovog segmenta. C5 Aircross Concept najavljuje Citroën SUV koji će se temeljiti na novoj konstrukcijskoj platformi STLA-Medium. Multi energijski C5 Aircross Concept (s termalnim, hibridnim i 100% električnim pogonom) tako se može prilagoditi potrebama širokog spektra kupaca u ovom segmentu tržišta. Uz ovu platformu, kupci će moći da koriste brojne sisteme za pomoć u vožnji i najsuvremenije sučelje za povezivanje i infotainment sistem. Nudi veliku fleksibilnost u dimenzioniranju, što je idealno za arhitekte i dizajnere. Sa svojim dugim međuosovinskim razmakom, C5 Aircross Concept idealno je dizajniran da pruži dovoljno prostora za prijevoz pet osoba.
Još više udobnosti, povezanosti i prostora u unutrašnjosti
C5 Aircross Concept otkriva zapanjujuće nove proporcije vozila koje bi moglo biti sljedeći SUV C segmenta iz Citroënove linije. Ali krije i druge novosti, posebno u putničkom prostoru, koje za sada ostaju tajna. Za unutrašnjost ovog koncepta Citroën je zamislio ambijent pravog salona, u kojem se pet putnika može opustiti i bezbrižno putovati. Moći ćemo ga vidjeti 2025. godine.