Ovih dana u BiH se prati situacija s njemačkim dizelašima starijim od 12 godina za koje se govori da će uskoro preplaviti tržište BiH i ostatka evropskih država.
Oni će u nekim njemačkim gradovima biti potpuno zabranjeni, a država planira i podršku od čak 10.000 eura po vlasniku, samo kako bi se riješili takvih automobila.
Države koje strahuju od takvih ‘Nijemaca’, podigle su cijene uvoza takvih automobila, no izgleda da to neće biti presudno, piše Večernji list.
– Cijene su već sada osjetno pale, iako još nisu zabrane službeno stupile na snagu. Automobili kao što su neke linije golfova ili mercedesa, već sada se u Njemačkoj mogu naći za hiljadu do dvije hiljade eura manje nego u vremenu najave da se ova država rješava dizela. Imamo dosta zainteresiranih i sada je lakše doći do automobila negoli će biti kada pravilo o zabrani vožnje u Njemačkoj stupi na snagu. Onda će se za ta vozila jagmiti praktično pola Evrope, a cijene neće drastično pasti u odnosu na ove sad – govori za Večernji jedan od trgovaca koji godinama opskrbljuje automobilima vozače iz BiH.
Govori i kako dizel automobili više neće biti u fokusu svjetskih proizvođača automobila.
– Sve više je fokus na električnim automobilima. Sada je i Daimler objavio da će s milijardu dolara ući na tržište električnih automobila. To su enormne svote i to je praktično rat između vodećeg igrača Tesle i najpopularnijeg svjetskog auto brenda Mercedesa. I BMW je već dosad uložio šest milijardi dolara za razvoj elektrificiranih vozila. Nijemci idu prema tome, a to je dobro za naše tržište, jer će benzinci i dizelaši još dugo biti popularni, ali po nižim cijenama – kaže sagovornik Večernjeg.