Načelnici Mandić, Tanović, Muzur i Hadžibajrić potvrdili pristup registru zaposlenih, Smajić i Fazlić podržali inicijativu
Priključivanje općina uspostavljenim kantonalnim registrima imenovanih lica i zaposlenih u javnom sektoru, kao i registru javnih nabavki bila je primarna tema sastanka ministrice pravde i uprave Kantona Sarajevo Lejle Brčić sa načelnicima i predstavnicima sarajevskih općina. Uz načelnike općina Centar Srđana Madića, Novo Sarajevo Hasana Tanovića, Stari Grad Ibrahima Hadžibajrića, Ilijaša Akifa Fazlića, Ilidže Nermina Muzura, Vogošće Edina Smajića, te predstavnika općina Trnovo i Hadžići sastanku je prisustvovao i šef Ureda za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom KS Erduan Kafedžić.
Sastanku se nisu odazvali gradonačelnik Abdulah Skaka i načelnik općine Novi Grad Semir Efendić.
“Prezentovanje javnosti podataka o zaposlenima u javnom sektoru Kantona Sarajevo, uspostavljeno registrom zaposlenih 2019. godine, naišlo je na široko odobrenje građana u Kantonu Sarajevo, ali i regionalno je prihvaćena ideja i koncept. Nažalost, pravu sliku zaposlenih u javnom sektoru, odnosno kadrovske kapacitete javnog sektora Kantona Sarajevo, nemamo bez uključenih podataka sa lokalnog nivoga. Upravo zbog navedenog jako je važno da se i općine priključe ovom procesu. Od perioda početka primjene odluke o uspostavljanju ovih registara prošle u sve ‘zakonske’ filtere i nadležne institucije, prije svih Agencija za zaštitu ličnih podataka BiH, potvrdili su zakonitost odluke, odnosno evidentno postojanje javnog interesa da građani znaju sve podatke o utrošku javnih sredstava, pa i po osnovu finansiranja zaposlenih lica”, istakla je u svom uvodnom obraćanju ministrica Brčić.
Jačanje transparentnosti
Jedinstven pregled kadrova u javnoj službi u KS i reguliranje ove oblasti kroz zakon o jedinstvu javnog sektora stvorio bi prostor za razmjenu kadra unutar javnog sektora, na zakonit način, uz prethodnu regulativu koju je potrebno usaglasiti i sa višim nivoima vlasti.
To bi, prema riječima ministrice Brčić, pored jačanja transparentnosti, doprinijelo i ograničenju rasta birokratskog aparata, uz optimalno upravljanje ljudskim resursima u cjelokupnom javnom sektoru u KS.
Načelnici općina su danas iskazali svoju punu spremnost da se općinske administracije uključe u već uspostavljene registre ne dovodeći u pitanje zajedničku potrebu uspostavljanju jedinstvenog prikaza ovih podataka.
Na samom sastanku načelnici Mandić, Tanović, Muzur i Hadžibajrić su potvrdili pristupanje općina Centar, Novo Sarajevo, Ilidža i Stari Grad uspostavljenim kantonalnim registrima, ali i svim drugim aktivnostima koje su budu provodile na polju borbe protiv korupcije.
Dodatne konsultacije
Načelnici Fazlić i Smajić su naglaslili da su u potpunosti opredjeljeni svim aktivnostima koje su u funkciji transparentnosti, te da u potpunosti podržavaju inicijativu Ministarstva pravde i uprave KS, ali i naglasili da će izvršiti dodatne konsultacije na općinskim vijećima, kako bi i navedeni organi bili uključeni u donošenje odluke.
Proceduru uključivanja općina u ova tri registra vodit će Ured za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom KS koji je uspostavio i upravlja postojećim registrima.
Šef ovog ureda Kafedžić prisutne je detaljnije upoznao o tehničkom aspektu uključivanja općina u ovaj proces, ali i o benefitima koje ta aktivnost donosi u sferi sprečavanja sukoba interesa, kao i u efikasnijoj borbi protiv korupcije.
Ubrzo Odluka o izmjeni
“Priliv informacija treba da bude na jednom mjestu da bi prevencije sukoba interesa i drugih nepravilnosti bile centralizovane. Uspostavu takvog sistema uradili smo sa Misijom OSCE-a u BiH koja i snosi sve troškove uspostavljanja jednog ovakvog sistema. Općine koje budu uključene samostalno će unositi podatke, uz pristup aplikaciji. Uz tehničko uputstvo, mi ćemo uraditi i obuku lica koja u općinama budu radila na ovim poslovima”, rekao je Kafedžić.
Kako je najavila ministrica Brčić, Vlada KS će već na svojoj idućoj sjednici donijeti Odluku o izmjeni Odluke o uspostavi registra, kako bi se ugradila preporuka općinama da se i one uključe u ove registre.
D.H.