Ljudi na poslu provedu najveći dio života, a zbog toga je razumljiva želja za ostavljanjem što boljeg utiska na kolege i pretpostavljene.
Međutim, u želji da budemo što bolji, često ne shvatamo da ponašanje koje nam se sugeriše kao pozitivno ponekad može da bude pogubno za našu karijeru.
Cjelonoćni mučenik
U svakoj firmi postoji osoba koja odlazi poslije svih. Neki od tih ljudi vjeruju da će tako ostaviti utisak na pretpostavljene, ali bit ćete iznenađeni kada saznate kako poslodavci i kolege reaguju na one koji ne izbijaju iz kancelarije.
Kolegama to često smeta, zato što sami nisu spremni da ostaju toliko dugo i žive u (pogrešnom) uvjerenju da će šef nagraditi “mučenika” zbog njegovog truda i predanosti poslu.
Šefa, međutim, ne zanima koliko ćete dugo raditi, već samo koliko ćete uraditi, naravno ako je riječ o pametnom šefu.
Ako ostanete do kasno na poslu radeći na projektu za kakav je vašem kolegi trebalo znatno manje vremena, zaključit će da niste sposobni da se organizujete, da ste spori, ili da odlažete posao do posljednjeg trenutka.
Ostanite do kasno samo ako je zaista potrebno. Oni koji odgovore na imejlove koje im je šef poslao tokom noći i prihvataju hitne poslove koji zahtijevaju dugotrajan rad, dokazat će da su vrijedni kompaniji. Ako ostajete do kasno samo forme radi, nećete daleko dogurati.
Obavljanje više poslova odjednom
Učestvujete u telefonskoj konferenciji, dok, istovremeno, kucate na računaru da biste završili projekat koji nema veze s temom sastanka. Osobe koje rade na ovaj način završe dio određenog zadatka, a zatim prelaze na drugi, pri čemu nijedan ne obave kako treba.
U opisu posla, multitasking je često naveden kao uslov, ali je problem u tome što ljudi često pogrešno shvataju šta poslodavci podrazumijevaju pod tim pojmom.
Ako podijelite pažnju na nekoliko različitih zadataka, to često radite na račun efikasnosti i tačnosti. To znači da će vam možda biti potrebno više vremena za jedan zadatak, zato što radite na pet različitih istovremeno.
I, najzad, pošto se stalno prebacujete s jednog na drugi posao, lako se može desiti da pogriješite, tako da ćete morati izdvojiti dodatno vrijeme za ispravljanje tih grešaka.
Poslodavci žele da obavite četiri zadatka za jedan dan, ali i da obratite pažnju da detalje svakog projekta ponaosob.
Umjesto da radite na sva četiri posla istovremeno, bilo bi korisnije da posvetite punu pažnju jednom zadatku i pređete na sljedeći tek kada ga budete završili.
(Pre)Efikasan radnik
Poslodavci možda neće biti najsrećniji kada ovo budu pročitali, ali ako ste previše efikasni u obavljanju određenih poslova, to bi moglo veoma negativno da se odrazi na vašu karijeru.
Ponekad zaposleni bivaju “kažnjeni” zato što rade prebrzo. Budući da su završili sve poslove, moraju prihvatiti dodatne, zato što njihove kolege sporije.
U ovakvim okolnostima rađa se prezir. Ako je nagrada za to što ste brzo obavili posao još više posla, onda nema razloga da se trudite, naročito ako za to u dogledno vrijeme ne dobijete povišicu ili unapređenje. A ukoliko nema dodatnog posla, a završili ste posao u tri, morate nečim ispunititi preostala dva sata.
Razmislite: da li ste nagrađeni za to što radite brzo? Da li biste bili kažnjeni ukoliko biste usporili tempo kako ne biste morali prihvatati dodatni posao koji ne koristi vašoj karijeri. Neka vaša deviza bude: “Radi pametnije, a ne napornije”.
Holivudska zvijezda
Ovo je osoba koja ne može proći hodnikom, a da ne zastane da popriča sa svakim kolegom ili koleginicom na koju naleti.
Neželjeno dejstvo popularnosti je da možete da ispričate i više nego što ste htjeli, na primjer, gdje ste stvarno bili kada niste došli na posao zato što ste “bolesni”, ili nešto iz privatnog života što bi šefove moglo sprečiti da vam dodijele važnije poslove ili da vas unaprijede.
Možda ćete naljutiti kolege ako ispričate kolika vam je plata, a to bi moglo naljutiti i pretpostavljene. Najzad, neki šefovi vide opasnost u zaposlenima koji su previše omiljeni.
Bilo je divno biti zvijezda u školi ili na fakultetu, ali posao je nešto drugo. Prema tome, oprezno birajte osobe s kojima ćete se zbližiti na poslu. Ponekad je bolje ne upadati previše u oči.