Proizvođači automobila drže hiljade vozila u američkim lukama i privremeno zaustavljaju isporuke jer nastoje umanjiti posljedice sve intenzivnijeg trgovinskog rata predsjednika Donalda Trumpa.
Neki su proizvođači posljednjih dana počeli odgađati ulazak svojih zaliha u SAD, izjavila su za Financial Times tri rukovoditelja u logističkom i automobilskom sektoru.
Jedan je upozorio da bi gomilanje uvezenih vozila u američkim lukama moglo postati “prilično ružno” s lukama koje će se “brzo napuniti” za nekoliko sedmica ako se američke carine ne ublaže usred konfuzije oko toga kako će se mjere primjenjivati.
– Približavamo se kapacitetu u nekim lukama – rekao je jedan direktor logistike, prenosi SEEbiz.
Neki brendovi kao što su Audi, Jaguar Land Rover i Aston Martin obustavili su ili minimizirali isporuke u SAD za april jer se klade da će ih njihova trenutna zaliha tamo kratkoročno preplaviti.
U Njemačkoj, Bremerhaven, jedna od najvećih svjetskih automobilskih luka, rekao je da očekuje gubitak do 50 posto isporuka vozila u i iz SAD-a – tržišta koje čini nešto manje od trećine ukupnog automobilskog prometa.
– Također ćemo osjetiti učinke – rekao je Matthias Magnor, izvršni direktor BLG Logistics, koji upravlja lukom Bremerhaven.
Mnogi rukovoditelji u industriji još uvijek se nadaju da Trumpove carine na uvezene automobile neće dugo trajati, što je navelo neke proizvođače automobila da za sada prestanu isporučivati automobile iz europskih tvornica ili luka, prema jednom direktoru logistike.
– Taj privremeni pristup čekanja i vidjeti je strategija . rekao je, dodajući da proizvođači automobila promatraju hoće li se postići neki kompromis između SAD-a i njegovih trgovinskih partnera.
Izvršni direktor logistike dodao je kako je svjestan jednog proizvođača automobila koji je zatražio zadržavanje vozila u američkim lukama ako stignu nakon što carine stupe na snagu. Drugi je držao vozila u luci u Evropi koja su trebala biti isporučena u SAD.
Naknade za držanje automobila u luci su visoke, a proizvođači automobila također nastoje premjestiti vozila u carinska skladišta u SAD-u, gdje proizvođači mogu privremeno skladištiti proizvode bez naplate carine.
Neka vozila proizvedena u Kanadi koja se prevoze željeznicom također su zapela na ulaznoj luci u Detroitu, prema jednom stručnjaku za lanac opskrbe sa sjedištem u SAD-u.
Trump je od prošle sedmice uveo carine od 25 posto na sve uvezene automobile, ali širok raspon autodijelova također će biti predmet carine od 3. maja, iako su napravljena djelomična izuzeća za Meksiko i Kanadu.
Jedan njemački izvršni direktor automobila rekao je da mnoge firme još uvijek pokušavaju shvatiti kako će se tačno carine primijeniti, kao i što je dio automobila.
– Je li dio motor ili je to svaki vijak u motoru? – osoba je rekla.
Prema američkim dužnosnicima, vozila koja su u skladu sa sporazumom o slobodnoj trgovini između SAD-a, Meksika i Kanade iz 2020. ostat će izuzeta od carina, no carine od 25 posto počet će biti nametnute dok se ne utvrdi vrijednost komponenti proizvedenih u inozemstvu.
Proizvođači automobila sada pokušavaju otkriti odakle dolazi svaka od komponenti u njihovim vozilima, proces koji je izuzetno težak i dugotrajan zbog složene i globalne prirode lanaca opskrbe automobila.
Jedan dužnosnik njemačkog proizvođača automobila rekao je da je logistika “kratkoročni taktički potez”, ali proizvođači automobila još ne donose dugoročne proizvodne odluke jer još uvijek postoji previše neizvjesnosti oko dugotrajnosti carina ili potencijalne odmazde drugih zemalja.