Jasmin Bučo, v. d. direktora JP Autoceste FBiH, kazao je kako je ovo preduzeće iscrpilo kreditne resurse i da je jedino rješenje povećanje akciza na gorivo.
Bučo je za TV1 pojasnio da se JP Autoceste FBiH nalazi u težoj finansijskoj situaciji nego prije tri ili četiri godine jer je završen investicioni ciklus koji je rezultirao izgradnjom 49 kilometara autoputa.
Izgradnja autoputa nastavlja se na jugu BiH na dionici od Međugorja prema Počitelju i dalje prema Mostaru a radi se i na zeničkoj zaobilaznici.
Dionica Konjic-Mostar je izrazito zahtjevna i nema mogućnosti da se finansira klasičnim zaduživanjem kod međunarodnih finansijskih institucija. No, JP Autoceste su predložile novu trasu ove dionice koja bi, umjesto oko milijardu eura, koštala oko 400 miliona eura.
Bučo je pojasnio da bi dionica išla dolinom Bijele, a glavni objekat bio bi tunel kroz planinu Prenj u dužini od 10 kilometara. Vlada FBiH je načelno prihvatila ovaj prijedlog i usvojila idejni projekat a Autoceste su uradile i druge potrebne studije.
Kada bi se završila ova dionica put od Konjica do Mostara, umjesto sat vremena, trajao bi faktički samo 15 minuta.
“Put bismo skratili na 22 kilometra, ako vozite 130 kilometara na sat, onda sračunajte sami”, rekao je Bučo.
Ova dionica bi mogla biti završena do 2020. ali je osnovni uvjet povećanje akciza na gorivo.
Cijeli autoput prema Jadranu, kako navodi Bučo, mogao bi biti gotov do 2020. uz dva prekida. Naime, dionica Tarčin-Konjic sada nije prioritetna te je prilično skupa, kao i dionica Mostar-jug Mostar-sjever.