Evropska komisija je kaznila sedam kompanija sa ukupno 546 miliona eura zbog kartelskog udruživanja u oblasti proizvodnje svjećica, kočionih sistema i pomorskom transportu vozila, što je najnovija u nizu strogih kazni izrečenih akterima u sektoru auto dijelova koje su EU donijele skoro 6,0 milijardi eura.
Kako piše Fajnenšel Tajms, četiri kompanije – čileanski CSAV, japanski prevoznici “K” Line i NIK i norveško-švedski prevoznik WWL-EUKOR – kažnjeni su sa ukupno 395 miliona eura zbog kartelskog dogovaranja i popravljanja ponude, kako bi zadržale tradicionalni tržišni udio u prekookeanskom transportu novih automobila, kamiona i poljoprivrednih vozila u i iz Evrope od oktobra 2006. do septembra 2012. godine.
Kompanija MOL je izbjegla novčanu kaznu od 203 miliona eura, pošto je obavijestila zvaničnike o kartelu.
Proizvođači auto dijelova Bosch i NGK su kažnjeni sa ukupno 76 miliona eura zbog dogovaranja cijena automobilskih svjećica između 2000. i 2011. godine da bi izbjegli međusobnu tržišnu utakmicu.
Treći učesnik u kartelu, japanski Denso, izbjegao je novčanu kaznu od oko milion eura jer je obavijestio nadležne o kartelu.
Komisija je dobila informaciju o još dva kartela na tržištu kočionih sistema u razdoblju od 2007. do 2011. godine, u čijim su aktivnostima učestvovale nemački proizvođači Bosch i Continental, kao i TRW, nekadašnja američka kompanija koja je sada takođe u njemačkom vlasništvu.
Bosch i Continental su kažnjeni sa ukupno 75 miliona eura, dok je TRW, kao uzbunjivač, izmakao kazni od 54 miliona eura.
– Karteli su nanijeli štetu evropskim potrošačima i negativno uticali na konkurentnost evropskog automobilskog sektora, u kojem je u EU zaposleno oko 12 miliona radnika -izjavila je komesarka EK za zaštitu tržišne konkurencije, Margret Vestager.
Tanjug