Najveća bosanskohercegovačka farmaceutska kompanija Bosnalijek nastavlja bilježiti uspješan rast poslovanja na ruskom tržištu, istaknuto je na press konferenciji u Moskvi na kojoj su govorili farmaceutski autoriteti iz Rusije.
Ovom prilikom je naglašeno da je kompanija Bosnalijek pokazala izuzetne prodajne rezultate za vrijeme stagnacije cjelokupnog ruskog tržišta. Stručnjaci takve indikatore rasta pripisuju promjenama u ponašanju potrošača u krizi, jer Rusi preferiraju pristupačnije generike, bez žrtvovanja kvaliteta.
Kako je saopćeno iz Bosnalijeka, istaknuti su i podaci IMS Health prema kojima stopa rasta prodaje na ruskom farmaceutskom tržištu u 2016. godini nije bila veća od 2,8 posto, dok je kompanija Bosnalijek pokazala u navedenom periodu rast prodaje od 24 posto. Prodaja Bronchobosa, jednog od Bosnalijekovih proizvoda je u 2016. godini udvostručena. Prema vrijednosti, prodaja ove kompanije u Rusiji porasla je za 29 posto.
Tržišni eksperti smatraju da uspjeh Bosnalijeka nije slučajan.
-Farmaceutsko tržište bilo je jedno od prvih koje je pokazalo znakove oporavka, ali položaj snaga se promijenio, generički proizvodi postali su pokretači rasta. To je potpuno u skladu s prognoziranim trendom – rekao je na press konferenciji Nikolay Demidov, generalni direktor Quintiles IMS.
Ova promjena ponašanja potrošača primijećena je ne samo u Rusiji.
-Obrazac ponašanja potrošača isti je na većini svjetskih tržišta, ljudi žele sigurne i kvalitetne, ali ne i skupe lijekove – potvrdio je Oleg Feldman, generalni direktor IPSOS Healthcare.
Direktorica Bosnalijekove poslovne jedinice Evroazija Valentina Buchneva upoznala je novinare da je u martu 2017. godine Bosnalijek dobio GMP (Good Manufacturing Practice – Dobra proizvođačka praksa) certifikat usklađenosti na osnovu naloga Ministarstva industrije i trgovine Ruske Federacije i tako postala jedna od prvih kompanija s evropskom lokalizacijom proizvoda koja je prošla rusku GMP inspekciju.
-Redovno dobijamo ponude od najvećih svjetskih farmaceutskih kompanija za prodaju naših najuspješnijih trgovačkih marki. Međutim, naša dugoročna strategija je da sami razvijamo svoje trgovačke marke – istaknula je Valentina Buchneva.