Pet ponuda stiglo je Hrvatskim cestama za izgradnju državne ceste D-403 u Rijeci, piše Novi list.
Ponude za izgradnju najskuplje ceste u Hrvatskoj otvorene su u ponedjeljak ujutro, a finansijski najpovoljnija je ona konzorcija koji čine slovenski Kolektor, GP Krk i sarajevski Euroasfalt, u iznosu od 456,35 miliona kuna bez PDV-a (oko 120 miliona KM), odnosno 570,44 miliona kuna s PDV-om (oko 150 miliona KM).
Slijedi ponuda kineskog CRBC-a, firme koja gradi Pelješki most, u iznosu od 586,34 miliona kuna s PDV-om, a na trećem je mjestu ponuda italijanskog konzorcija predvođenog firmom Rizzani deEcher koji bi D-403 gradili za 598,38 miliona kuna s PDV-om.
Četvrta je ponuda austrijskog Strabaga od 638,94 miliona kuna, dok je najskuplja ona hrvatsko-turskog konzorcija koji čine Poduzeće za ceste (PZC) iz Slavonskog broda i Yapi Merkezi, s iznosom od 718,37 miliona kuna, s uključenim porezom na dodanu vrijednost.
Procijenjena vrijednost radova u postupku javne nabave bila je 461 milion kuna, bez PDV-a, tako da je unutar tog iznosa jedino ponuda slovensko-hrvatsko-bosanskohercegovačkog konzorcija, koja je čak i niža za pet miliona kuna.
Vrlo je blizu i ponuda kineske državne kompanije za gradnju cesta koja procijenjeni iznos premašuje za tek nešto više od osam miliona kuna.
Najskuplja cesta u odnosu na dužinu
Cesta D-403 najskuplja je prometnica u Hrvatskoj, u odnosu na dužinu ceste, zbog izuzetno zahtjevnog terena kojim prolazi.
Gotovo cijelom trasom bit će izgrađena pod zemljom ili u zraku – u svega tri kilometra dužine bit će izgrađen trotračni tunel Podmurvice, dug 1253 metra, dva vijadukta, Piopi i Mlaka, ukupne dužine oko 500 metara te podvožnjak ispod željezničke pruge, dug oko 60 metara.
Gradnja tunela Podmurvice zahtijeva posebnu tehnologiju bušenja jer on prolazi ispod više stambenih zgrada, a pripreme za gradnju uključuju i otkup i rušenje nekoliko desetaka porodičnih kuća.
Cesta D-403 je sastavni dio projekta Rijeka gateway, odnosno izgradnje novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, koji bez njezine izgradnje ne može dobiti upotrebnu dozvolu.