Operater za kablovsku televiziju Comcast ponudio je u srijedu 65 milijardi dolara za preuzimanje većine medijske imovine Twenty-First Century Foxa, što je 20 posto više nego što za tu kompaniju nudi Walt Disney, pa je moguć “rat ponudama” između dviju najvećih američkih medijskih firmi.
Predsjednik Uprave Comcasta Brian Roberts izjavio je kako je vrlo uvjeren da će regulatori omogućiti Comcastu preuzimanje većine medijske imovine Foxa, a nakon utorka i sudske pobjede telekomunikacijskog diva AT&T-a, kojem je odobrena kupovina Time Warnera za 85 milijardi dolara, prenosi Hina.
Borba za osvajanje Foxa bi tako mogao postati ljetni “blockbuster”, s poznatim medijskim mogulima u glavnim ulogama – Rupertom Murdochom koji je od Foxa stvorio globalno medijsko carstvo, čelnikom Comcasta Robertsom, koji je 2004. godine vodio neuspješno preuzimanje Disneya, i koji će se sada suočiti s glavnim izvršnim direktorom te tvrtke Robertom Igerom.
Comcast je Foxu za medijsku imovinu ponudio 35 dolara po dionici, dok je ponuda Disneya bila nešto niža, odnosno 29,18 dolara po dionici.
Upravni odbor Foxa sada će morati odlučiti je li Comcastova ponuda bolja od Disneyeve. U slučaju da Fox preferira Comcast, Disney će imati pet radnih dana za odgovor.
Comcast može imati poteškoća u zadobivanju najvećeg Foxovog dioničara, porodice Murdoch. Oni posjeduju 17-postotni udio i prihvaćanjem sveukupne gotovinske ponude firme Comcast suočili bi se s više milijardi dolara poreza na kapitalnu dobit, pojasnili su porezni stručnjaci Reutersu.
Dioničari Foxa bi 10. jula trebali glasati o ponudi Disneya, no firma može odgoditi sastanak, kazao je Fox u saopćenju.
Pojedini analitičari vide poteškoće u spajanju Comcasta i Foxa, kojim bi se Foxovi filmski i televizijski studiji dodali Comcastovom NBC Universalu. No, Roberts je u pismu Foxu kazao da će ponuditi iste uslove kao Disney, obećavši da će se, ako bude potrebno, za sporazum boriti i na sudu.
Očekuje se da će Comcast predvoditi talas tradicionalnih medijskih firmi koje pokušavaju kombinovati distribuciju i produkciju sadržaja, a kako bi konkurirale kompanijam kao što su Netflix i Alphabet, krovna kompanija Googlea.
Naime, one proizvode sadržaj, internetom ga direktno prodaju korisnicima, i često nude unosno ciljano oglašavanje.
Spajanje Foxa i Comcasta stvorilo bi firmu s brojnim poznatim medijskim markama i franšizama. Kombinovana firm bi tako imala prava na Foxovu dugogodišnju animiranu televizijsku seriju “The Simpsons”, kao i prava na američkom tržištu na Olimpijske igre i englesku nogometnu Premier ligu.
Hina