Bogati poklanjaju manje pažnje drugim ljudima od siromašnih

0

NIko od nas ne može primijetiti baš sve oko nas, jer jednostavno nemamo ni vremena ni mentalnih kapaciteta za to. Većina nas se ipak trudi primijetiti ljude oko nas, no čini se da to ne bi baš bilo tako da se jako obogatimo.

Postoji sve veći broj studija koje pokazuju da novac mijenja način na koji ljudi vide (ili ne vide) druge ljude i njihove probleme. Posljednja takva studija objavljena je u magazinu Psychological Science, a u njoj su psiholozi sa Sveučilišta New York pokazali da bogati ljudi nesvjesno obraćaju manje pozornosti na druge.

Istraživači su opisali načine na koji su provodili istraživanje “motivacijske relevantnosti” drugih ljudskih bića za bogataše. Prema nekim psihološkim teorijama, obraćamo više pažnje na stvari za koje smatramo da su bitne za nas, zbog toga što mislimo da su nam prijetnja ili zbog toga što mislimo da će nam pružiti neku vrstu nagrade.

Bogataši obraćaju manje pažnje na ljude oko sebe

U istraživanje je uključena 61 osoba, koja je šetala New Yorkom noseći Google naočale. Nakon šetnje ispitanici, kojima je rečeno da testiraju naočale, morali su ispuniti upitnik u kojem su najprije označili klasu u koju po svojem mišljenju pripadaju. Google naočale zabilježile su da osobe koje su se označile kao materijalno bogate nisu obraćali jednaku pažnju na prolaznike kao oni koji su se označili kao niža socijalna kategorija.

U drugom istraživanju, istraživači su pokušali otkriti je li vrijeme koje provedemo obraćajući pozornost na druge posljedica svjesne odluke ili spontane kognitivne reakcije. U online istraživanje su uključili 400 osoba koje su gledali parove fotografija na kojima se nalazilo lice i nekoliko predmeta. Dvije fotografije bi se izmjenjivale dok ispitanik ne bi zabilježio da je uočio razliku na njima, bilo na licu čovjeka bilo na predmetima. Pokazalo se da su ljudi koji su se identificirali kao manje imućni brže primjećivali promjene na licu od onih koji su za sebe rekli da su bogati.

“Brojna istraživanja utvrdila su da će ljudi prije privući pozornost ljudi iz niže klase, nego onih iz više”, rekla je Pia Dietze sa Sveučilišta u New Yorku.