BMW se kladi na benzinske automobile

0

BMW je obećao nastavak ulaganja u motore s unutrašnjim sagorijevnajem i hibridnu tehnologiju budući da je upozorio na “rollercoaster” u prelazu SAD-a na električna vozila nakon povratka Donalda Trumpa na mjesto predsjednika.

Član uprave Jochen Goller rekao je da grupa ostaje optimistična u pogledu prodaje benzinskih i plug-in hibrida u SAD-u, čak i ako se potražnja za električnim vozilima uspori tokom sljedećih nekoliko godina zbog promjena politike pod novom administracijom.

– Mislim da bi bilo naivno vjerovati da je pomak prema elektrifikaciji jednosmjeran put. Bit će to prava vožnja – rekao je Goller, koji je zadužen za klijente, marke i prodaju, za Financial Times u BMW-ovom sjedištu u Münchenu.

– Zbog toga ulažemo u naše motore s unutrašnjim sagorijevanjem. Ulažemo u moderne plug-in hibride. I nastavit ćemo s uvođenjem električnih automobila – rekao je.

BMW, koji također posjeduje marke Rolls-Royce i Mini, dugo je bio oprezan u pogledu tempa globalnog prelaska na električna vozila, razvijajući široku paletu proizvoda mnogo prije nego što je rast prodaje električnih vozila počeo usporavati.

Firma je prošle godine izdala upozorenje o profitu nakon što je bila pogođena padom prodaje u Kini i bila prisiljena povući 1,5 miliona vozila zbog potencijalno neispravnih kočionih sistema koje je razvio Continental, prenio je SEEbiz.

Ali njegova se šira strategija uglavnom isplatila u vrijeme kada su se njegovi njemački rivali Volkswagen i Mercedes-Benz borili da se prilagode smanjenoj potražnji za električnim vozilima unatoč svojim ranijim ambicijama da budu potpuno električni.

Dok su međunarodni konkurenti, uključujući Toyotu i Stellantis, također zauzeli višestruki energetski pristup, BMW se izdvojio svojom snažnom ponudom električnih vozila s istim dizajnom i izgledom kao i njihovi benzinski i hibridni parnjaci.

Grupna prodaja potpuno električnih automobila prošle je godine porasla 13,5 posto na 426.594 vozila, što čini 17 posto ukupne prodaje. Uključujući hibride, udio elektrificiranih vozila bio je 24 posto.

Analitičari kažu da je BMW bolje pozicioniran od rivala da ispuni strožije ciljeve EU-a u pogledu emisija bez prodaje električnih vozila uz velike popuste. Također je manje izložen Trumpovom tarifnom ratu budući da je 65 posto njegovih automobila prodanih u SAD-u napravljeno lokalno, a također je neto izvoznik iz SAD-a.

– S operativnog stajališta, mislim da je BMW, izvan Kine, vrlo dobro pozicioniran. Oni su gotovo tamo gdje trebaju biti u smislu udjela EV-a u kombinaciji – rekao je analitičar UBS-a Patrick Hummel.