Ko će pobijediti u utrci za baterijsku tehnologiju i isplativu arhitekturu električnih vozila?
Danas Tesla ima prednost pred mnogim proizvođačima automobila, ali intenzivan je lov na Teslu. BMW tvrdi da već sustiže i prestiže Teslu.
Šef proizvodnje BMW-a Milan Nedeljković tvrdi da BMW već ima prednost nad Teslom sa svojim novim velikim baterijskim ćelijama i novom arhitekturom Neue Klasse, izjavio je u intervjuu Autonewsu.
Glavni razlog je, kako se navodi, što će BMW sa svojim novim ćelijama prepoloviti troškove baterija za električne automobile.
Nova poboljšana litij-ionska baterija imat će 30 posto povećanje energetske učinkovitosti i brzine punjenja. Trošak proizvodnje iznosi 50 posto današnjih troškova, prenosi Hak revija.
BMW-ove nove cilindrične baterijske ćelije imaju promjer od 46 milimetara, te su slične limenkama piva. BMW će raditi s dvije različite visine baterija, jedne od 95 milimetara i druge od 120 milimetara.
Baterije imaju manji sadržaj kobalta u katodi, dok anoda ima više silicija od današnjih baterija. Plan je koristiti veliki udio recikliranih materijala i smanjiti emisiju ugljičnog dioksida za 60 posto u usporedbi s današnjim baterijama.
BMW je također predstavio svoj nadolazeći električni automobil, Neue Klasse, na sajmu IAA u Münchenu u rujnu. Nova arhitektura vozila smanjit će troškove proizvodnje u usporedbi s današnjim BMW automobilima, koji su izgrađeni na mješovitoj platformi koja može nositi motore s unutarnjim sagorijevanjem i elektromotore.
Neue Klasse predstavlja i novi dizajn i novi način proizvodnje električnih automobila za BMW.
– Neue Klasse bit će veliki tehnološki korak naprijed za nas – kaže Milan Nedeljković.