Od svih automobila proizvedenih 2017. godine u svijetu, 40 odsto je ofarbano bijelom bojom, pokazao je godišnji izvještaj njemačke hemijske industrije BASF o bojama automobila.
Bijela, crna, siva i srebrna i dalje su najzastupljenije “ahromatske boje”, a među “hromatskim bojama” gotovo podjednako su zastupljene plava i crvena.
Evropski trend je da je 78 odsto svih automobila proizvedenih na tom kontinentu, bio ofarban u bijelu, crnu, sivu ili srebrnu boju. Udio sive je porastao na 19 procenata, čime je gotovo dostigla crnu. S više od 100 varijacija, siva ima drugi najveći broj nijansi, odmah poslije plave sa 130 varijacija.
“Siva koja asocira na beton i staklo, predstavlja najurbaniju boju koja konstantno bilježi porast posljednjih godina”, objasnio je Mark Gutjar, šef BASF-ovog sektora za dizajn završnih automobilskih premaza.
U sferi “hromatskih boja”, najzastupljenija je plava kojom je bio ofarban svaki drugi automobil proizveden u Evropi 2017. godine.
BASF je došao do zaključka da što je auto manji, to je nijansa boje upečatljivija.
U sferi “hromatskih boja”, plava je već standardno u trendu. Iako je njen cjelokupan udio od 10 procenata ukupno stabilan, razmjera nijansi plave značajno raste iz godine u godinu, budući da gotovo svaki drugi “hromatski obojeni” automobil proizveden u Evropi 2017. godine, bio plav.
Izvještaj o bojama za Sjevernu Ameriku 2017. godine pokazuje da su nove tehnologije pigmentacije povećale potražnju za specijalnim efektima boje da svjetluca i da blješti. To naročito utiče na raznovrsnost bijele, crne i srebrne, koje su najpopularnije boje vozila u Sjevernoj Americi.
Kod električnih vozila, s kompjuterizovanim upravljanjem, estetika boja sve se više razmatra u kombinaciji s funkcionalnošću, odnosno sposobnošću detekcije senzora koja je bitna za automatsko upravljanje vozilom. Za to su najpoželjnije “ahromatske boje” srebrna, bijela ili crna.
Suprotno Sjevernoj Americi, na tržištima Azije i Pacifika jarke crvene nijanse i druge upadljive boje sve su popularnije.
Ali i tamo je ipak najviše automobila belo 49 procenata proizvedenih prošle godine. Zbog kulturnog konteksta u azijsko-pacifičkom regionu, bijela se povezuje s pozitivnim predstavama o čistoti i pametnom, naveo je BASF.
Beta