Bh. kompanije iz prehrambene industrije sve više izvoze, pristune su na tržištima širom svijeta a dosta proizvode i za poznate svjetske robne marke. O razvoju ove grane industrije najbolje svjedoče konkretne brojke, odnosno rast izvoza u odnosu na uvoz.
Prema riječima Tarika Kovača, stručnog saradnika za projekte Vanjskotrgovinske komore BiH, poljoprivredno-prehrambena industrija je jedna od onih koje bilježe znatan deficit, ali je on zadnjih godina znatno smanjen.
– Ohrabruje činjenica da je u posljednje četiri godine izvoz naših poljoprivredno-prehrambenih proizvoda mnogo više rastao od uvoza. Otprilike, pokrivenost uvoza izvozom u zadnje 4 godine je sa 22 posto porasla na 35 posto, što je ohrabrujuća činjenica, rekao je Kovač na sajmu Anuga u Kelnu.
Prema njegovim riječima, u prehrambenom sektoru postoji još puno prostora za unapeđenje i za brendiranje proizvoda, kao i za agresivniju međunarodnu promociju.
Šest kompanija iz Bosne i Hercegovine izlagalo je na najvećem sajmu hrane u svijetu ANUGA FINE FOOD 2017, koji je održan od 7. do 11. oktobra u njemačkom gradu Kelnu.
Na zajedničkom štandu Bosne i Hercegovine izlagale su kompanije Klas (Sarajevo), Mladegs Pak (Prnjavor), Zeraa Agriculture Investment Management (Sarajevo), Herbos Nature (Sarajevo), Eurocompany 99 (Ljubuški) i Vita – Life (Visoko).
Proizvodi komapanija koji su predstavljeni na sajmu su već na policama prodavnica na brojnim međunarodnim tržištima.
– Dosta ovih proizvoda se prodajue pod drugim robnim markama, odnosno rade se za brendove drugih firmi u Njemačkoj i EU tako su nekad potrošačima i neprepoznatljivi, ali su svojim kvaliteteom pronašli put do kupaca, rekao je Kovač.
Mladen Pratljačić, iz komapanije Mladegs Pak rekao je da zadovoljan sajmom te da su imali dosta kontakata.
On je rekao da se proizvodi ove firme mogu naći u zemljama poput Hrvatske, Slovenije i Australije. U drugim zemaljama rade privatne robne marke za poznate kupce kao što su Lidl, Hofer, Interspar itd.