Bosna i Hercegovina će od ponoći preuzeti kontrolu svog zračnog prostora i to se odnosi i na letove iznad 10.000 metara nadmorske visine što su u posljednjih više od 20 godina obavljale susjedne Hrvatska i Srbija, javlja Anadolu Agency (AA).
Kontrolu će preuzeti Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA), čime se otvara novo poglavlje u historiji civilnog zrakoplovstva BiH.
Osnivanjem BHANSA-e 2009. godine BiH se opredijelila za potpuno preuzimanje kontrole letenja u svom zračnom prostoru. Agencija je u novembru 2014. godine započela pružanje usluga kontrole letenja na visini do 10.000 metara iz Operativne jedinice Oblasne kontrole leta Sarajevo (ATCU I ).
Od ponoći će ova jedinica preuzeti kontrolu nad zračnim prostorom BiH iznad 10.000 metara, čime će u potpunosti biti realizovana Faza II Strategije razvoja Sistema za upravljanje zračnim prometom u BiH.
“Od tog datuma (novembra 2014. godine op.a.) teku intenzivne pripreme ljudstva, tehnike i ostalih stvari koje su bile preduslovi za 5. decembar, to jeste tranziciju kompletnog zračnog prostora za BiH”, kazao je za AA Adnan Gafić, načelnik za operacije BHANSA-e u Sarajevu.
Time će, pojasnio je Gafić, BHANSA u zimskom periodu kontrolisati do 800 preleta aviona nebom iznad BiH, a u ljetnjem i do 1.600.
“Prošle godine je maksimalni satni promet bio 120 aviona. Mi smo imali te pokazatelje i na osnovu toga smo bazirali naše obuke, sistem, tehnička pomagala i sve ostalo koji će nam omogućiti da pozitivno odgovorimo tom povećanom prometu”, rekao je Gafić.
Kako je kazao, BHANSA je u posljednjih godinu dana prošla kroz značajne promjene što se tiče frekfencija, komunikacija i DPS sistema za obradu podataka. Sve su to, pojasnio je Gafić, bili standardi i procedure Evropske komisije i Evropske agencije za sigurnost zračnog prometa (EASA) kako bi BiH mogla preuzeti kontrolu nad svojim zračnim prostorom.
“BHANSA je kao provajder za pružanje usluga uspješno završila sve nadzore, inspekcije i rezultat toga je zeleno svjetlo za preuzimanje kontrole. Da je bilo bilo kakvih problema od ljudstva, tehnike, sigurno bi taj datum bio prolongiran”, kazao je Gafić.
Dodao je da je Agencija uspješno provela i promjene na VHF sajtovima gdje se vrši primanje i slanje signala prema avionima te ospunila sve tehničke uslove i zahtjeve za preuzimanje kontrole.
Na kraju je kazao da je broj kontrolora u operativnim jedinicama u Sarajevu i u Banjaluci zadovoljavajući.
“S obzirom na to da smo i za to imali određene inspekcijske nadzore morali smo da dokažemo da li je to dobar broj. Trenutno imamo 69, a u martu planiramo iškolovati devet kontrolora letenja koji su završili obuke u Zagrebu i Sloveniji”, kazao je Gafić.