Drugog dana 45. međunarodnog sajma poljoprivrede i prehrambene industrije u Gradačcu održana je prezentacija o temi “BiH šljiva-Evropski kvalitet-Evropski brend“, u organizaciji Marketinške asocijacije “BiH šljive”.
Kako je istaknuto, bosanskohercegovačka šljiva je jedna od najpoznatijih brendova i tražena je na tržištu Evropske unije i Ruske Federacije, saopćeno je iz Službe za informisanje Sajma šljive.
Da bi se kvalitetno izašlo na tržište, nekoliko izvoznika i privrednih subjekata odlučilo se na udruživanje u Marketinšku asocijaciju “BiH šljive“. Incijativa je pokrenuta u decembru 2016., a Agencija je osnovana u novembru naredne godine i registrovana je u sklopu kantonalne Privredne komore Tuzlanskog kantona.
Ubrzo je pokrenut projekt uspostave identiteta bh. šljive u sklopu kojeg je pokrenuta kampanja registracije brenda po evropskim standardima. Očekuje se da “plava ljepotica” postane verfikovani evropski brend.
Podpredsjednik Asocijacije Ibrahim Latifović, vlasnik “PZ Late”, ističe da je prije nekoliko godina u Brčkom govorio kako je potrebno udruživanje proizvođača, prerađivača i izvoznika bh. šljive, kako bi se zaštitili na tržištu i mogli ispoštovati narudžbe i želje kupaca.
“Sada vidimo da je to moguće. Imamo odlične proizvođače šljiva koji znaju proizvesti kvalitetan proizvod. Ova godina nam nije išla na ruku. Moramo imati veće zasade i kvalitetan proizvod, prepoznatljivu ambalažu i etiketu, što će nam omogućiti siguran plasman u tržište”, rekao je Latifović.
On se posebno osvrnuo na ovogodišnji plasman šljive, rekavši da su proizvođači, izvoznici iz susjedne Srbije, uspjeli plasirati svoj proizvod bez obzira na cijenu, što kod nas nije bio slučaj.
“Na žalost, sve što radimo, radimo bez insititucija države. Ne pružaju nam niti stručnu, niti materijalnu pomoć. Mi smo u asocijaciji kao brod bez kormilara”, poručio je Latifović.
U Marketinškoj asocijaciji “BiH šljive” trenutno je udruženo sedam firmi i očekuju da će se u narednom periodu broj povećati. (Fena)