Saniteks d.d. Velika Kladuša posljednjih godina bilježi sve bolje rezultate poslovanja. Kraj negativnom trendu u poslovanju došao je krajem 2015. godine, uslijed promjena u vlasničkoj strukturi, kada je Athabasca Investment, u vlasništvu Prevent Grupacije, preuzela manjinski udio u vlasništvu kompanije. Od tada, mnogo je učinjeno na poboljšanju uslova rada, modernizaciji proizvodnih pogona, osvajanju novih tržišta.
U intervjuu za Oslobođenje, direktor Saniteksa d.d. velika Kladuša Nermin Kadrić govorio je o radu firme i planovima za širenje poslovanja, a BiznisInfo podsjeća da je Athabasca Investment, u zajedničkom djelovanju Pro Consulting d.o.o. Sarajevo, objavila proteklog mjeseca ponudu za preuzimanje ovog društva. Podsjetimo, ponuda za preuzimanje se odnosi na 303.364 redovne dionice, što iznosi 65,6 posto vlasničkog udjela. Ponuđena cijena po jednoj dionici iznosi 9,15 KM, ili 25,68 posto od nominalne vrijednosti, a koja cijena je utvrđena Rješenjem Komisije za vrijednosne papire FBiH, u skladu sa zakonom o preuzimanju dioničkih društava FBiH, te je utvrđena kao jedina relevantna i tržišno opravdana.
Saniteks je u u protekle tri godine napravio značajan iskorak kada su u pitanju proizvodni procesi i plasman na tržištu medicinskih sredstava. Možete li nam reći nešto više o rezultatima poslovanja?
U proteklom periodu fokus je bio na optimizaciji poslovnih procesa i širenju poslovanja. Kompletna proizvodnja medicinskih sredstava je ponovo uspostavljena na lokaciji Velika Kladuša, što se pokazalo kao odličan potez jer danas jedini u našoj regiji imamo vlastitu tkaonicu visokokvalitetne pamučne gaze.
Ostvarili smo značajan rast, gdje je prodaja u 2018. dvostruko veća u odnosu na ostvareni rezultat prije tri godine. I pored ogromnih zatečenih obaveza, uspjeli smo da Saniteks vratimo na put pozitivnog poslovanja, te namjeravamo kontinuirano investirati u dalji rast i razvoj.
Saniteks je do sada učestvovao na sajmovima medicinske opreme gdje je imao zapažen nastup. Koliko je to uticalo na vaš izvoz?
Specijalizirani medicinski sajmovi su najbolja prilika za prezentovanje kompanije i širenje poslovanja. Saniteks je prepoznao tu priliku te posljednjih godina redovno učestvujemo na nekoliko najznačajnijih svjetskih sajmova, od kojih treba izdvojiti sajmove Medica (Njemačka), Arab Health (Dubai, UAE) te Expomed Eurasia (Istanbul Turska).
Na ovaj način ostvarili smo značajnu saradnju i kontakte, te danas na izvoznim tržištima ostvarujemo 60 posto našeg prometa.
Za koja sve tržišta Saniteks radi, koje proizvode imate i imate li namjeru širiti proizvodnju?
Trenutno poslujemo na 22 izvozna tržišta čiji se broj svakodnevno povećava. Naš proizvodni asortiman obuhvata pamučnu gazu, sterilne i nesterilne pamučne komprese, medicinske i strip flastere, trbušne marame, zavojni materijal, hirurške setove, setove za prvu pomoć, gipsane zavoje, proizvode od netkanog tekstila i medicinsku konfekciju.
Širok asortiman i kvalitet naših proizoda prpoznati su kao ključna komparativna prednost od naših partnera iz regije, EU, ali i tržišta poput Libije, Alžira, Južnoafričke Republike, Australije, Ekvadora, Filipina…
U narednom periodu planiramo dodatno širiti proizvodni portfolio, a sve kako bismo odgovorili na povećanu potražnju.
Kakva je situacija sa prodajom na domaćem tržištu?
Saniteks je lider u proizvodnji i prodaji sanitetskog materijala na domaćem tržištu, sa tradicijom od 57 godina. Fokusiranim i proaktivnim pristupom u prodaji uspijevamo zadržati vodeću poziciju u BiH i unaprijediti sve segmente poslovanja.
Pokrivamo značajan dio javnog zdravstvenog sektora s ciljem da pacijentima omogućimo njegu i tretman kvalitetnim i pouzdanim proizvodima. Također, naši proizvodi su jako zastupljeni u maloprodaji, kako u apotekama, tako i u maloprodajnim lancima te specijalizovanim prodavnicama.
Smatram da smo, kao domaći proizvođač, u obavezi brinuti o zdravlju naših građana, ali i da trebamo upozoravati na probleme s kojima se susrećemo. Tu posebno mislim na nedostatak svijesti o značaju kupovine domaćih proizvoda, te smatram da svi moraju aktivnije raditi na njihovoj promociji.
Imate li vi problema sa nedostatkom radne snage kao ostale firme u BiH?
Nedostatak radne snage je globalni trend koji je zahvatio ne samo BiH nego i cijelu Evropu. Mladi ljudi danas imaju izbor i različite mogućnosti kroz pristup informacijama.
Ono što je evidentno je da se svi moramo mijenjati i prilagođavati novim trendovima, a to znači da moramo konstantno raditi i komunicirati s ljudima u proizvodnji i administraciji.
Dodatni izazov je neusklađenost obrazovnog sistema sa tržištem rada a kako bi ga prevazišle, kompanije, i mi konkretno, radimo interne edukacije i prekvalifikacije.
Poslodavci i država zajedno treba da rade na strategiji razvoja ključnih industrija i definiraju set olakšica za kreiranje poslovnog ambijenta koji će podržati razvoj industrijske proizvodnje te omogućiti kompanijama da zadrže trenutne i privuku nove uposlenike.