Uskoro počinje izgradnja brze ceste od novog mosta na Savi do Okučana, koja je i uslov da most u Gradišci između Hrvatske i BiH po završetku radova bude stavljen u funkciju, potvrđeno je BL portalu iz Hrvatskih cesta.
Posao vrijedan skoro 70 miliona KM, tačnije 286 miliona kuna bez PDV-a, nakon sprovedenog tendera, dobio je Integral inženjering iz Laktaša.
Iz Hrvatskih cesta napominju da su za gradnju brze ceste obezbijeđena finansijska sredstva i da je u toku postupak javne nabavke za usluge nadzora nad izvođenjem radova.
– Izvođač radova željno iščekuje uvođenje u posao i već radi na uređenju prostorija za potrebe tehničkog osoblja izvođača, nadzora i investitora. Takođe je u toku priprema smještajnih kapaciteta za potrebe radnika koji će raditi na realizaciji projekta, tako da vjerujemo da će se po sklapanju ugovora za pružanje usluga nadzora u vrlo kratkom vremenu započeti i s izvođenjem radova – kažu u HC.
Radi se o gradnji druge faze pristupne saobraćajnice u dužini od 4,1 kilometra, a rok za završetak radova je 24 mjeseca. Te dvije godine roka, mogle bi da znače da će most čiji završetak je najavljen za proljeće iduće godine, bar još godinu dana praktično biti neupotrebljiv.
– Projektnom dokumentacijom predviđeno je spajanje II faze na postojeću državnu cestu južno od mjesta Novi Varoš, dok je III fazom predviđen spoj brze ceste na postojeće naplatne kućice, izlaz Okučani. U sklopu projekta izgradnje II faze predviđena je i izgradnja platoa za potrebe graničnog prelaza, odnosno policije i carine – navode iz Hrvatskih cesta.
Podsjećaju da je do završetka radova na mostu ostalo nešto više od devet mjeseci i da je rok 30. maj 2022. godine.
Očekuje se da će novi most, kada bude stavljen u funkciju, značajno rasteretiti granični prelaz u Gradišci, otvoriti koridor ka Mađarskoj i autoputeve u BiH povezati sa evropskim saobraćajnicama.
Predviđeno je da most bude dug 426, a širok 22,6 metara. Bit će izgrađen od čelične konstrukcije, sa četiti trake, po dvije u svakom smjeru.
Radove na mostu izvodi međunarodni konzorcijum, kojeg čine Integral inženjering, Đuro Đaković montaža i Zagreb montaža. Bosna i Hercegovina i Hrvatska most plaćaju po pola, a svaka strana finansira svoj prilaz.