Na svijetu vjerovatno nema mnogo ljudi koji nisu čuli za Hondu, jednog od najpoznatijih svjetskih proizvođača motocikala i automobila. No, malo je poznato da je ovu kompaniju osnovao Japanac koji nije naslijedio nikakvu imovinu niti je ikada stekao diplomu, odnosno nije imao nikakvo formalno obrazovanje, piše BiznisInfo.
Soichiro Honda rođen je 1906. godine u jednom japanskom selu, u siromašnoj porodici. Njegov otac je bio kovač i bavio se popravkom starih bicikala, a majka mu je bila konobarica.
Kao dječak je pomagao ocu u poslu, dok za školu nije bio posebno zainteresovan. Iako ga formalno obrazovanje nije zanimalo, kao dječak je pokazivao spretnost u izradi predmeta, pa je tako krivotvorio pečate koje su roditelji učenika stavljali na svjedočanstva, kako bi pokazali da su ih vidjeli. Najprije je krivotvorio pečat za sebe, a potom i za ostalu djecu.
Još kao dječak Honda je bio opčinjen automobilima, koje je prvi put vidio kada je jedan dovezen u njegovo selo. Kasnije je tvrdio da nikada nije zaboravio miris nafte iz tog automobila i da je već tada znao šta će biti njegova životna strast.
Sa 15 godina Honda napušta kuću i bez novca i ikakvog obrazovanja odlazi u Tokio trbuhom za kruhom. Tamo se zapošljava u jednoj mehaničarskoj radnji gdje ostaje šest godina. Nakon toga se vraća kući gdje pokreće vlastiti posao popravke automobila ali istovremeno učestvuje i na trkama. Na jednoj od trka doživljava veliku nesreću iz koje je jedva izvukao živu glavu, i u kojoj mu je oštećeno oko.
Američki avioni mu uništili fabrike
Godine 1937. osniva kompaniju i počinje proizvodnju klipnih prstenova za Toyotu. No, ubrzo počinje Drugi svjetski rat i američki avioni uništavaju njegove fabrike.
Nakon rata za malo novca prodaje ostatke svoje kompanije Toyoti i 1946. godine osniva „Honda tehnički istraživački institut“, a 1948. počinje proizvodnju kompletno motorizovanog bicikla kojeg je pokretao prvi motor masovne proizvodnje koji je dizajnirao sam Honda.
Nakon toga počinje proizvodnja i drugih modela i firma doživljava veliku ekspanziju. Hondini motori ubrzo postaju prodavaniji od Triumpha i Harley-Davidsona, najprije u Japanu, a potom i u drugim zemljama, a 1959. firma otvara svoj ured u SAD.
Honda Motor Company ubrzo postaje velika multinacionalna kompanija, prva u svijetu po prodaji motocikala, a kasnije počinje i proizvodnja automobila.
Ostaje aktivan do kraja
Soichiro ostaje predsjednik kompanije do 1973, kada odlazi u penziju i učestvuje u daljem razvoju kao savjetnik.
I u penziji je bio veoma aktivan, a osim savjetničkog posla radio je i u svojoj fondaciji, te se bavio mnogim hobijima – umjetnošću, vožnjom balonom, a imao je dozvolu i za upravljanje sportskim avionom.
Magazin People ga je 1980. godine proglasio jednom od 25 najinteresantnijih ličnost na svijetu i nazvao ga Japanskim Henryjem Fordom. Godine 1989. primljen je u Automobilsku kuću slavnih u Detroitu.
Soichiro Honda je umro 5. augusta 1991. nakon što mu je otkazala jetra, a njegova životna priča i danas je inspiracija mnogima i pokazatelj da onaj ko ima viziju i strast da je ostvari, može pobijediti sve prepreke koje život pred njega postavi.