Benetton mijenja strategiju i okreće se franšizingu

0

Talijanski modni brend United Colors of Benetton uvodi poboljšanu verziju franšizinga. 

Tekstilni div je okupio početkom marta više od 350 partnera i investitora i predstavio novu strategiju razvoja, izvještava franchising.rs. 

Pod slikovitim nazivom Franchising 2.0, iz Benettona su najavili da će franšizing od sada biti okosnica širenja maloprodajne mreže, ali i da će saradnja između matične kompanije i partnera biti – mnogo bliskija. U praksi, kako objašnjavaju top menadžeri Benettona, to znači da će kompanija raditi na kvalitetnijem prijenosu znanja, a partneri dobiti priliku da neposredno učestvuju u razmjeni iskustava i primjera dobre prakse sa matičnom kompanijom. 

Novi model, naime, predviđa i da prodavaonice u direktnom vlasništvu kompanije postanu neka vrsta „oglednih laboratorija“, koje će testirati poslovne modele prije nego što se preporuče partnerima, a partneri će u saradnji s regionalnim menadžerima raditi na podizanju kvaliteta usluge i ukupnog „korisničkog iskustva“. 

– Želimo da se fokusiramo na kupca, njegove zahtjeve, potrebe i želje – kaže izvršni direktor Benettona Marco Airoldi i dodaje da će upravo zbog toga partneri i primatelji franšize moći da očekuju kvalitetniji transfer znanja i snažnu podršku matične kompanije pri otvaranju prodavaonice, vođenju poslovnice i smjeni sezonskih kolekcija – što su tri najvažnija trenutka u ovoj branši. 

Nova, „poboljšana verzija“ Franchising 2.0 podrazumijeva, takođe, i jačanje digitalnih kanala prodaje. 

– Treba da pokažemo da online prodaja nije neprijateljska teritorija. Prodaja preko interneta raste, to je činjenica, i svesni smo da sve više ljudi, prije nego što uđe u prodavaonicu, prvo posjeti sajt – kaže Christian Prazzoli, direktor franšiznog razvoja. Povezivanje „fizičkih“ sa online prodaovnicama, stoga, sljedeći je korak u razvoju. 

Tako će, u vrlo bliskoj budućnosti, prodavac putem mobilne aplikacije moći da sazna koje komade odjeće je kupac gledao ili kupovao online, da bi, na osnovu toga, znao koje veličine, boje ili kombinacije može da mu preporuči i tako pomogne u izboru. 

Sve navedene promjene podržane su već i jednom „starom“ novinom. Benetton od 2014. razvija specifičan koncept prodavaonice „On Canvas“, gdje se pomoću jednostavnih modularnih konstrukcija u prostoru mogu stvarati zasebne cjeline, primenjivati drukčiji načini izlaganja robe, dok se raspored može mijenjati u ovisnosti o veličini lokala, kolekcija ili godišnjih doba. Više od 230 Benettonovih prodavaonica u svijetu je već usvojilo ovaj koncept – među njima, i prodavaonice u Hrvatskoj i Srbiji. 

– Ova fleksibilnost je naša snaga – kaže Marco Messini, direktor distribucije i prodaje. 

Redefiniranje odnosa sa partnerima i evolucija franšiznog odnosa ne treba da čudi. Od 5.000 prodavaonica, koliko danas posluje pod Benettonovim brendom, čak 3.600 pripada partnerima, 400 primateljima franšize. „Indirektni kanali“ generiraju i 65% prihoda kompanije. Međutim, relativno mali postotak „čistih“ franšiza (10%) ukazuje na to da širenje maloprodajne mreže kroz klasični franšizing nije do sada bilo u fokusu kompanije. Prema novoj strategiji, to bi se trebalo promijeniti.

Do 2020, naime, udjel franšiznih radnji bi se mogao popeti i na 40%.