Baltičke države potpisale su u utorak sporazum o gradnji visokobrzinske željezničke linije koja će ih povezati s Berlinom i zapadnom Evropom.
Procjenjuje se da će projekt Rail Baltica, koji bi na kraju mogao regiju povezati i s Finskom i drugim nordijskim zemljama putem podvodnog željezničkog tunela, koštati pet milijardi eura.
“Moramo nastaviti jačati svoje odbrambene kapacitete”, rekao je latvijski premijer Maris Kucinskis na zajedničkoj konferenciji za novinare s kolegama iz Estonije i Litvanije u Tallinnu, prenose agencije.
Projekat će povezati Tallinn sa Berlinom preko Varšave do 2025, a trebao bi ga sufinansirati EU.
“Kao Poljak, shvatam koliko je ovaj projekat važan, ne samo za baltičke države nego i za cijelu Evropu i prema tome možete računati na mene”, rekao je predsjednik Evropskog vijeća Donald Tusk, koji je također bio prisutan potpisivanju sporazuma.
Većina sredstava iz EU-a
Voditelj projekta Baiba Rubesa rekao je da će se države učesnice projekta nadmetati za evropska sredstva i da se nadaju da će EU pokriti 85 posto troškova.
Estonija, Litvanija i Latvija imaju željezničke pruge iz sovjetskog doba. Zajedno imaju samo šest miliona ljudi i nadaju se da će im nova željeznička linija otvoriti nove prilike na području trgovine i logistike.
Ali, kritičari upozoravaju da bi projekat mogao biti preskup te da bi mogao ištetno utjecati na okoliš jer će pruga prolaziti kroz nedirnute šume i močvare.