Bosna i Hercegovina je zemlja sa velikim turističkim potencijalima. Sarajevo, Mostar, Neum, Jajce, Međugorje, Jahorina, Bjelašnica, Kraljeva Sutjeska, samo su neke od destinacija koje u BiH privlače sve veći broj turista. Balkanvibe jedan je od portala koji promoviše ove ali i druge turističke potencijale Bosne i Hercegovine i zemalja Balkana. No sajt koji je zvanično pokrenut 10. juna ove godine otišao je u ovoj prezentacijii korak dalje: korištenjem novih tehnologija ohrabruje i potiče interaktivnost turista, blogera, fotografa ali i onih koji samo razmišljaju o tome koju će destinaciju sljedeću posjetiti. Pored turističke ponude agencija i turoperatora portal nudi i blogove turista i svjedočanstva koja o svakoj destinaciji donose iskustva iz prve ruke. Balkanvibe od ostalih turističkih sajtova izdvaja i činjenica da ga je pokrenula grupa stručnjaka u oblasti informacionih tehnologija.
Emir Mulabegović, direktor za razvoj poslovanja u Balkanvibe-u u razgovoru za naš portal kaže kako više nijedna privredna grana ne može napredovati niti se razvijati bez upotrebe informacionih tehnologija te kako bi ovaj sektor itekako mogao biti pokretač snažnijeg razvoja biznisa u BiH.
– Balkanvibe je jedan od start-up projekata nastalih unutar HUB 387 inkubatora. Unutar tog programa čiji je sponzor Švedska u posljednje dvije godine pokrenuli smo niz inicijativa i ideja koje smo pokušali razviti do prototipa projekta: naš zadatak je da je pokušamo od projekata napraviti kompanije koje će nakon određenog vremena moći funkcionisati samostalno te da razvijemo biznis model koji će tim kompanijama omogućiti da prežive na tržištu – kaže Mulabegović.
HUB 387 je udruženje informatičara, stručnjaka u oblasti informacionih tehnologija koji rade na promociji IT-a i jačanju ovog sektora u BiH. No, ono što je izvjesno sada jeste da IT ima upliv u sve grane industrije i privrede te tako i HUB387 pokreće projekte u različitim oblastima bazirane na korištenju novih tehnologija. Tako je nastao i Balkanvibe koji informacione tehnologije stavlja u službu jedne od klasičnih grana privrede, u ovom slučaju turizma.
– Balkanvibe je fuzija informacionih tehnologija, novih tehnoloških trendova i klasičnog turizma – pojašnjava naš sagovornik.
Za Bosnu i Hercegovinu se često kaže kako ima izuzetne turističke potencijale ali ih iz niza razloga, među kojima su i nedostatak finansijskih sredstava i nedovoljna ulaganja u ovaj sektor ali i nepostojanje jedinstvene strategije turizma na nivou zemlje, ne iskorištava dovoljno. Balkanvibe nudi priliku da se bez mnogo ulaganja turistička ponuda BiH predstavi regiji i cijelom svijetu i to na pravi način.
– Projekat je usmjeren na predstavljanje turističke ponude Bosne i Hercegovine i Balkana. BiH kao fokus sama je relativno mala i mi smo uvijek povezani sa regijom. Turisti obično posjete više zemalja u okviru jednog putovanja, niko ne dolazi ovdje samo na dvije sedmice. Interes za ovakav projekat postoji i u drugim zemljama regiona i u njega su trenutno, pored BiH, uključene i Albanija, Crna Gora, Hrvatska, Kosovo, Makedonija i Srbija. Ovakav izbor zasnovan je i na vrlo praktičnim razlozima: osim Hrvatske koja je u pogledu turizma najrazvijenija među navedenim zemljama, ostale nemaju turističke potencijale adekvatno predstavljene u digitalnim medijima i to ostavlja dosta prostora da se ispriča priča o čitavom regionu i da se on promoviše na jedan dobar način. Sa druge strane imamo dosta ponuda i dosta interesantnih tura koje imaju regionalni karakter i koje se prostiru kroz nekoliko zemalja. To i jeste trend koji turizam treba više da iskoristi, pogotovo u zemljama sa malim tržištem kao što je BiH. Takav pristup će dovesti kvalitetnijeg turistu, turistu koji ima veći budžet, koji će tu ostati duže i vidjeti sve što region nudi – pojašnjava Mulabegović.
Balkanvibe je fuzija dva koncepta koja su zastupljena u turizmu. Za početak, na sajtu je predstavljena klasična turistička ponuda koja obuhvata turističke agencije i nezavisne turoperatore koji imaju nešto da ponude.
– Ideja je da Balkanvibe okupi što je moguće više ponuda na jednom mjestu kako bi se zainteresovanim turistima omogućilo da što lakše pretraže ponude i izaberu nešto za sebe. No kako to samo po sebi nije bilo dovoljno da se ispriča priča koju smo mi zamislili, osmislili smo i drugi dio portala koji sadrži blogove, priče, fotografije i svjedočanstva ljudi koji su već bili na tim destinacijama. Upravo taj drugi dio portala priča priču o BiH i regionu u jednom realnom svjetlu i o onome što je najvrijednije što imamo – prirodne ljepopte, kultura, umjetnost, sve što je jednom turisti nepoznato a i dobrom dijelu naših ljudi bez obzira što smo tu odrasli. Kroz priče, fotografije, blogove i iskustva drugih ljudi želimo o BiH i Balkanu ispričati priču i tu priču pozicionirati na turističku mapu za cijeli svijet. Želimo da Balkan bude prepoznat kao jedna od destinacija koje se moraju posjetiti bar jednom u životu. U tom pogledu BiH i region imaju jako puno da ponude i ta kombinacija između priče i same turističke ponude na jednom mjestu treba ovaj portal da učini atraktivnim i komercijalno uspješnim – kaže Mulabegović.
A priča, da bi privukla pažnju slušalaca, mora biti adekvatno ispričana. Da bi u tome uspio, Balkanvibe koristi veliko iskustvo u oblasti informacionih tehnologija, računara, internet marketinga. Naš sagovornik kaže kako su znanja iz ovih oblasti sada dio opšte pismenosti i kako nijedan biznis ne može uspjeti ukoliko ne bazira svoj razvoj na novim tehnologijama.
– Biznisi koji iskoriste informacione tehnologije i sve one tehnologije koje su trenutno dostupne imaju šansu da prežive. Ostali biznisi, u bilo kojoj oblasti, ako ne uhvate prikuljčak sa trendovima digitalizacije, digitalnog marketinga, informacionih tehnologija i sl, nemaju načina da svoju poruku predstave dovoljnom broju klijenata i njihova ponuda neće biti na dobar način promovisana. Ovo je pokušaj da se čitava jedna industrija koja ima izuzetne potencijale unaprijedi uz pomoć novih tehnologija koje su postale nezaobilazan dio poslovanja svake oblasti poslovanja. Informacione tehnologije moraju se više koristiti za razvoj ekonomije, bez ozbira na to koristite li ih u procesu rada unutar samog biznisa ili za njegovu promociju. Biznisi koji u svoje poslovanje nisu uključili informacione tehnologije nemaju puno šanse da uspiju jer će ih preteći drugi koji su u ovom pogledu odmakli dalje – smatra Mulabegović koji dodaje da bi se slična stvar mogla desiti i turističkim organizacijama u Bosni i Hercegovini.
– Konkurencija je velika i ako mi ovdje sa lokalnim znanjima, vještinama i stručnjacima ne predstavimo našu ponudu na najbolji način, doći će globalne turističke agencije koje će preuzeti ovo tržište i organizovati ture na našim prostorima – kaže Mulabegović.
A da interes za ovakvim projektom postoji, dokaz je i stalni rast broja posjeta na portalu kao i sve veći broj blogera koji šalju svoje tekstove i fotografije sa putovanja.
Autor: Anes Hadžić