Bajraktarević za BiznisInfo: Korona je najviše pogodila porodične biznise

0

Damir Bajraktarević, vlasnik brenda DAWOOD za proizvodnju drvenih nočala, kaže da je korona najviše pogodila mikro preduzeća, odnosno male porodične biznise.

– Mala su obrtna sredstva, i ljudi nisu u prilici da se izbore sa tako drastičnim padovima. Ovo je situacija koja je sve iznenadila, od velikih do malih. Ali su mali najviše pogođeni. Velike firme će i poslije korone imati priliku da nastave poslovanje, jer će na računu imati dovoljno novca, kao što su imali kad su počinjali posao – kaže Bajraktarević za BiznisInfo.

Neki mali biznisi, dodaje, koji imaju profite kojima se pokriju plate, nisu imali priliku da opstanu.

– Ovo će biti pouka svima nama da uvijek treba imati neku rezervu za ovakve ili slične situacije. Ja sam imao sreću pa sam freelancerski radio za druge firme kako bih prebrodio ovaj period, odnosno, imao sam znanje da pružam takve vrste usluga – kaže naš sagovornik.

Dodaje da je ono što on proizvodi neka vrsta, uslovno rečeno, sezonskih proizvoda.

– U pitanju su naočale koje naravno mogu biti dioptrijske, ali smo mi fokusirani na sunčane naočale. Proljeće i ljeto su naša sezona koja je ove godine bila skoro pa nikakva. Ono što smo zamišljali u prošloj godini i kako smo se pripremali, daleko je od toga. Ja sam čak bio primoran da radim neke uslužne poslove vezane za dizajn i programiranje CNC mašina. U svakom slučaju morao sam naći neke druge izvore finansiranja koji u tom trenutku nisu ovisili o lockdownu. Bio sam primoran da radim neke stvari koje nisu usko vezane za proizvodnju naočala – ističe Bajraktarević.

Sad kada je sve otvoreno, nisu se još ni približno vratili na onaj nivo od prije.

– Moja vrsta posla je tako raspoređena da se u zimskim i ljetnim mjesecima radi assesoar za kancelarije isl., između ostalog radimo sa drugim firmama proizvodnju nekih drvenih stvari koje ne mogu naši proizvođači da rade jer se zahtijeva neka finija obrada koju rijetko ko ovdje radi, tako da smo mi sa takvim vrstama usluga pokrili zimske mjesece inače u normalnim okolnostima – naglašava.

Kako je došla korona, jednostavno je trebalo naći način da se prebrodi ova kriza u finansijskom smislu.

– Juni i juli su bili kao zima prethodnih godina. Ovo je uslovno rečeno luksuzna roba, dakle roba koja se ni u normalnim uvjetima ne prodaje svakodnevno, i naš poslovni cilj je da širimo mrežu kako bismo zahvatili veći broj klijenata geografski, iz razloga što jedno tržište bez ekstremno jakog marketinga ne možemo pokriti na način na koji se radi sa proizvodima široke upotrebe. U tom smislu, korona jeste u mnogome pogoršala situaciju. Ljudi ne kupuju svakako, što se može primijetiti u supermarketima. U BiH postoje slojevi društva koji nisu osjetili koronu nikako, ali to je mali broj ljudi, i drago mi je zbog njih – zaključuje naš sagovornik.

D. Sinanović