Kada je Turska nedavno predložila da finansira izgradnju autoputa između Sarajeva i Beograda, cilj je bio da zajednička realizacija tog projekta doprinese boljoj saradnji i poboljšanju odnosa BiH i Srbije, ali i između dva bh. entiteta.
No, kako sada stvari stoje, taj projekat prije bi mogao biti novi povod za svađu između entiteta jer FBiH i RS imaju potpuno različite koncepcije o tome kuda bi trasa autoputa trebala prolaziti.
Iz RS smatraju da bi to trebalo biti preko istočne Bosne, gdje postoji nekoliko varijanata, od onih nešto sjevernijih preko Sokoca, Pala ili Rogatice, pa do one nešto južnije preko Foče (uz tunel ispod Rogoja).
Sve ove opštine već su tražile da budu uključene u trasu autoputa. Vlastima u Banjaluci ovo bi dobrodošlo jer su već dugo pod pritiskom da ulože više novca u ovaj nerazvijeni dio entiteta gdje već dugo nije realizovan nijedan ozbiljniji projekat.
No, Federacija od toga ne bi imala nikakve koristi. Vlasti u Sarajevu žele da ovaj autoput ide sasvim drugim dijelom BiH, odnosno sjeveroistokom države.
Autoput bi se praktično odvajao od Koridora 5C kod Žepča, išao bi prema Tuzli, a potom bi se spajao na autoput Beograd – Zagreb.
Autoput kroz Tuzlu vlasti u Federaciji obećavaju već desetak godina, ali za njega nikada nije bilo novca jer je prioritet uvijek bio koridor 5C.
Njegovom izgradnjom tuzlanski region, industrijski možda najvažniji u BiH, bolje bi se povezao sa ostatkom države ali i sa inostranstvom.
Na ovaj način Federacija bi dobila dugo obećavani autoput a ujedno bi to bilo predstavljeno kao autoput Sarajevo – Beograd, što je na neki način i tačno, jer bi put između Sarajeva i Beograda bio drastično skraćen.
Agencije nadležne za izgradnju autoputeva su na entitetskom nivou što znači da, bez dogovora entiteta, koji se zasad ne nazire, ovaj projekat ne može biti realizovan.
(D.S.)