Atlantic Grupa je u 2024. godini zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 1,08 milijardi eura, što u odnosu na prošlu godinu predstavlja rast od 10,8 posto.
Atlantic Grupa je lider u regionalnoj proizvodnji i distribuciji robe široke potrošnje. Njihovi brednovi su Argeta, Cedevita, Grand kafa, Cockta, Smoki, Donat, C kafa, Bakina kafa i drugi, podsjeća BiznisInfo.ba.
Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je 12 posto na 97 miliona eura, dok neto dobit iznosi 26,5 miliona eura i manja je 15,2 posto u odnosu na 2023. godinu.
U skladu s najavama, riječ je o negativnom uticaju snažnih pritisaka istorijski visokih cijena kafe i kakaa na profitabilnost, posebno u zadnjem kvartalu prošle godine.
– Uprkos nepovoljnim uslovima iz okruženja, Atlantic Grupa je 2024. godinu završila s odličnim prodajnim rezultatima, koji po prvi put nadmašuju milijardu eura. Rekordan prihod ostvaren je usljed rasta prodaje u svim poslovnim i distribucijskim područjima te na većim tržištima, a rast EBITDA postigli smo uprkos do sada nezabilježenom poskupljenju naših ključnih sirovina, kafe i kakaa, te većim ulaganjima u zaposlene i marketing. Želim zahvaliti svim našim zaposlenima na predanosti u jačanju poslovanja, kao i našim partnerima na dugogodišnjoj podršci. Očekujemo i dalje izazovno okruženje, ali ostajemo fokusirani na jačanje konkurentnosti, inovacije te profitabilan i održiv rast – istaknuo je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.
Kafa, Pića i Delikatesni namazi prednjače u rastu
Najveći rast prodaje ostvarila su Strateška poslovna područja (SPP) Kafa (24,5 posto) te Pića (9,5 posto) i Delikatesni namazi (9,1 posto). Kafa je s udjelom u ukupnom prihodu od 23 posto najveća pojedinačna kategorija.
U distribuciji prednjači Strateško distribucijsko područje (SDP) Srbija s rastom od 12,6 posto, a slijede Sjeverna Makedonija s rastom od 11,3 posto i Hrvatska s rastom od 8,7 posto, dok ključna evropska tržišta ostvaruju dvocifreni rast usljed rasta prodaje na tržištima Njemačke, Austrije i Švicarske.
U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 62,7 posto, ljekarničko poslovanje 8,8 posto, dok principalski brendovi učestvuju s 28,5 posto prihoda od prodaje.
Godinu iza nas obilježila je akvizicija Strauss Adriatica, integracija u sistem Atlantic Grupe provedena je izuzetno uspješno te se od sljedeće godine očekuju značajni sinergijski efekti. Od distribucijskog razvoja valja izdvojiti automatizaciju centralnog skladišta u Vukovini s naprednom 2D shuttle tehnologijom, koju je Atlantic uveo među prvima u ovom dijelu Evrope. Godina je protekla sa značajnim kapitalnim ulaganjima od gotovo 50 miliona eura, a ističu se ulaganja u razvoj proizvodnih
linija za slani i slatki snack u Beogradu te proizvodni pogon Donata u Rogaškoj Slatini.