Amerikanci izgubili bitku na evropskom tržištu

0

Za američke proizvođače automobila i njihove globalne ambicije poslovanje u Evropi bilo je nekad od suštinske važnosti. Sada ovu regiju vide kao ubojicu profita, tržište koje treba izbjegavati koliko god je moguće.

To povlačenje simbolizirano je i na ovogodišnjem Sajmu automobila u Frankfurtu, jednom od najvećih svjetskih događaja u automobilskoj industriji na kojem SAD gotovo da nisu bile prisutne.

Ford je bio jedini američki proizvođač automobila koji je prisustvovao sajmu, no sasvim u sjeni drugih – bez konferencija za novinare, predstavljanja novih modela, skretanja pažnje…

Brojni su faktori koji su se podudarili kako bi Evropa postalo teško tržište za proizvođače automobila. Značajno pooštreno regulatorno okruženje prevladava među njima, budući da evropske vlasti zahtijevaju od proizvođači automobila da smanje emisije i pređu na električna vozila mnogo brže od američkih regulatora, analizira CNN Business.

Jači zakoni o radu i sindikalna moć čine zatvaranje pogona u Evropi mnogo težim nego što je slučaj u Sjedinjenim Državama, što dovodi do prekomjernog kapaciteta na tržištu a time i pritiska na smanjenje cijena.

Povlačenje, prodaja, zatvaranje fabrika…

I usporavanje evropskih ekonomija šteti proizvođačima automobila. Njemačka, najveća ekonomija regije i snaga autoindustrije, na rubu je recesije, a na to treba dodati i strahove da bi Brexit bez dogovora mogao poremetiti evropske lance opskrbe auto-tvornicama i uzrokovati veliki pad produktivnosti.

General Motors se izvukao iz Evrope prije dvije godine kada je svoje marke Opel i Vauxhall prodao PSA grupaciji, francuskom proizvođaču automobila koji proizvodi Peugeot i Citroen a prekinuo je i proizvodnju Chevroleta na ovom tržištu.

Ford je također u fazi povlačenja iz Evrope. Zatvara pet tvornica u Velikoj Britaniji, Francuskoj i Rusiji a prodaje šestu u Slovačkoj, dok radi na promjeni svog poslovanja širom svijeta. Nedavno povezivanje s Volkswagenom sugeriše da bi uskoro mogao prepustiti evropsko tržište svom novom partneru.

Čak se i Fiat Chrysler, italijansko-američki proizvođač automobila formiran iz Chryslerovog bankrota prije 10 godina, bori u Evropi. Njegov udio na tržištu izvan Fiatove italijanske baze je nizak, čak jednocifren, a profit mu posustaje. Dok evropska prodaja iznosi otprilike polovinu prodaje u Sjevernoj Americi, evropski profit samo je mali djelić zarade ove kompanije u SAD-u.

Kompanija je uložila napore za spajanje s francuskim rivalom Renaultom kako bi pojačala šanse na teškom tržištu, ali dosad neuspješno.

“Evropa predstavlja najizazovniju kombinaciju regulatorne strogosti i osjetljivosti potrošačkih cijena”, rekao je Fiat Chrysler u svom posljednjem godišnjem izvještaju.