Njemački diskontni lanac supermarketa Lidl otvoriće ovoga ljeta prve trgovine u SAD.
Pri tome, planira u prvoj godini da otvori do stotinu prodavnica, a taj njegov iskorak mogao bi da uzdrma američke trgovce.
Grupa planira da otvori prvih 20 trgovina u Virdžiniji i u Sjevernoj i Južnoj Karolini, navodi se u saopštenju iz te kompanije.
Lidl, koji prodaje artikle po povoljnim cijenama, već ima više od 10.000 trgovina u 27 evropskih zemalja, a sada traži radnike u SAD, iako se očekivalo da neće otvarati trgovine prije kraja 2017. ili 2018. godine. Oprezni zbog predstojećeg dolaska tog njemačkog diskontera, američki trgovaci već preduzimaju akcije.
“Trgovci se pripremaju za ulazak Lidla na tržište. Ne spavaju, stvarno to uzimaju ozbiljno”, izjavio je Milos Riba iz analitičke kompanije u trgovačkom sektoru IGD.
Njemačka diskontna formula nije novost za SAD. Aldi je naime svoj prvi američki dućan otvorio 1976. a sada ih ima 1.600. Aldi je najavio da će uložiti 1,6 milijardi dolara do 2020. godine u obnovu američkih trgovina, kao i u proširenje njih više od 1.300.
Međutim, Lidl se smatra potencijalno većom prijetnjom nego Aldi, jer se u posljednjih nekoliko godina odmakao od striktne formule popusta. Lidl, naime, uvodi više brendova, svježih proizvoda iz pekara, dotjeruje svoje trgovine i eksperimentiše s internet-prodajom. To bi moglo da privuče kupce u SAD, koji preferiraju brendiranu robu u odnosu na privatne marke.
Lidl i Aldi u posljednjih su nekoliko godina već prodrmali britanski sektor supermarketa, otevši dio tržišnog udjela od britanske tradicionalne “velike četvorke” trgovaca mješovitom robom i stavljajući ih pod pritisak da snize svoje cijene i unaprijede poslovanje.
Sa sjedištem u Neckarsulmu u južnoj Njemačkoj, Lidl je u godinu dana do kraja februara 2016. ostvario prodaju vrijednu 64,6 milijardi eura. (b92)