Američki milijarder Mark Cuban kaže da njegovo bogatstvo nije ono što ga čini uspješnim, već njegova sposobnost da ostane fokusiran na obavljanje posla svakog dana.
– Uspjeh nije nužno koliko novca imate – rekao je Cuban nedavno za LinkedInov podkast “The Path”.
Prema njegovim riječima, uspjeh je samo postavljanje cilja i mogućnost da se svakog jutra probudite osjećajući se zaista dobro zbog onoga što ste postigli.
Cuban, preduzetnik i zvijezda ABC-jevog “Shark Tanka”, ima neto vrijednost od 5,1 milijardu dolara, prema Forbesu.
Kako izgleda biti bogat osjetio je prvi put sa 32 godine, kada je prodao svoj prvi posao – softversku kompaniju pod nazivom MicroSolutions – kompaniji CompuServe za 6 miliona dolara. Postao je milijarder osam godina kasnije kada je svoju kompaniju Broadcast.com prodao Yahoo-u za 5,7 milijardi dolara.
Možda je lakše umanjiti značaj novca kada ga imate mnogo, ali Cuban je više puta istakao da bi bio jednako srećan i bez svojih finansijskih sredstava. On bi “sigurno” bio zadovoljan sa 1 posto svog bogatstva da ima svoju “istu porodicu i okruženje”, rekao je za CBS, prenosi BizLife.
To je možda dobra vijest za ambiciozne preduzetnike, od kojih mnogi vide san o bogaćenju kao sve više nedostižan usred visokog nivoa inflacije.
Američki vlasnici malih preduzeća čak su razvili novu definiciju “američkog sna”, koja je više usredsređena na sreću i strast nego na standardne pokazatelje bogatstva kao što je vlasništvo nad kućom, stoji u nedavnom istraživanju GoDaddy.
Cubanov najnoviji startup, online apoteka Cost Plus Drugs, namjerno je izgrađen oko društvenog uticaja umjesto da privlači kupce da bi uzeo svaki cent, rekao je prošle godine u podcastu “Re:Thinking”.
– Da imam 25 godina i ponovo ovo radim, vjerovatno bih mislio: U redu, šta mogu da uradim da bih stekao bogatstvo? – rekao je Cuban.
Međutim, sada je njegov proces donošenja odluka potpuno drugačiji, piše CNBC Make It.
– Ako možete da se budite svako jutro nasmijani i uzbuđeni zbog dana pred vama, uspjeli ste – zaključio je on na podkastu na LinkedInu, prenio je BIZLife.