Uz razvoj letećih automobila aviogrupacija radi i na razvoju ‘letećih autobusa’
Kompanija “Airbus” predviđa da će do 2030. godine 60 odsto stanovništva živjeti u gradovima, za razliku od današnjih 50 odsto.
Zbog toga, ovaj gigant avioindustrije razvija rješenja za saobraćaj u vazduhu. Kako bi se izbjegle gradske gužve, Airbusovo odjeljenje za mobilnost u urbanom vazdušnom saobraćaju radi na tri nova koncepta prevoza: vozilima, odnosno letjelicama za jednog putnika, dronovima za dostavu paketa i samovoznim autobusima, poše Newsweek.
Izvršni direktor Tom Enders na DLD-konferenciji u Minhenu izrazio je nade da će njegova kompanija do kraja godine predstaviti leteće vozilo za jednu osobu, prenosi Reuters.
“Prije 100 godina urbani transport otišao je pod zemlju. Sada imamo potrebna sredstva da idemo iznad zemlje. Još smo u eksperimentalnoj fazi i ovakav razvoj shvatamo jako ozbiljno. Letenjem se izbjegava potreba za ulaganjem milijardi u betonske mostove i puteve.”
Pozivajući se na korporativna iskustva s izradom komercijalno dostupnih helikoptera i sve naprednijim autonomnim vozilima, kao i vještačkom inteligencijom, Enders zaključuje: “Budemo li ignorisali ovaj razvoj, bićemo izgurani iz važnih segmenata poslovanja.”
“Vahana”, već ranije predstavljen koncept samopilotirajućeg vozila za jednog putnika, vidi se kao moguće rješenje za gradske gužve budućnosti. To je vozilo koje Enders želi da testira do kraja 2017. godine i, prema vodećem čovjeku projekta “Vahana” Rodinu Lijasofu, u potpunosti je izvodivo.
“Za ne više od deset godina na tržištu bismo mogli imati proizvode koji će dovesti do revolucije urbanog putovanja za milione ljudi.”
Drugi projekt “Airbus Skyways” predviđa ogromne flote dronova za dostavu paketa. Iako grupacija Airbas ne planira da ulazi u posao dostave paketa, velike lance, kao što su Amazon ili DHL, kompanija vidi kao potencijalne kupce ovih proizvoda.
Treći koncept je “CityAirbus”, koji predviđa električno leteće vozilo za veći broj putnika. Sam dizajn još je tajan, ali bi koncept podrazumijevao upotrebu više propelera, kao i pilota u početnoj fazi.
Kako navodi Jerg Miler iz Airbasovog odeljenja za korporativni razvoj, “ovo tržište brzo će se razviti kada jednom rasporedimo prva vozila u megagradovima i predstavimo prednosti tihog, nezagađujućeg vazdušnog prevoza po kompetitivnim cijenama.”