U srbijanskom avioprevozniku Air Serbiji priprema se teren za transformaciju u low-cost kompaniju, saznaje Radio Slobodna Evropa od izvora iz kompanije. U Air Srbiji se planiraju otpuštanja, a neki ljudi su već napustili kompaniju.
To je potvrdio i gradonačelnik Beograda Siniša Mali, koji je i predsjednik Nadzornog odbora Air Serbije.
– To je poslovni plan koji podrazumijeva dodatno povećanje profitabilnosti Air Srbije i onda se ponašate kao svaka tržišna kompanija. Sve je to dio jednog normalnog procesa gdje pokušavate da smanjite troškove s jedne strane i povećate prihode sa druge strane, rekao je Siniša Mali.
Otpuštanja u Air Serbiji dešavaju se svega jedan dan nakon što je manjinski vlasnik u Air Srbiji – kompanija Etihad, saopštila da je u 2016. zabilježila gubitke od čak 1,87 milijardi dolara.
Izvor RSE je naveo da je do sada kompaniju napustilo više od 300 ljudi a da se planira još otpuštanja.
Imali kuhara, a sad se naplaćuje i voda
– Namjera jeste da se napravi hibridna kompanija i da se što više smanje troškovi i da se prevede na prodaju preko weba, kao što rade sve low-cost kompanije. Taj proces je svakako u toku i u pojavnom obliku se tu događaju svakakve stvari. Neko od putnika se našalio prije neki dan da su ranije na svakom letu imali kuvara koji je pripremao hranu, govorim figurativno, do toga da sada mora da se plaća voda. To je bila šala jednog od putnika u kojoj ima dosta istine. Moje mišljenje je da je ovo sve samo jedan dio eksperimenta. Imam utisak da je to naloženo jer je rađeno i u drugim dijelovima Etihad sistema, rekao je izvor RSE.
Inače, u tom sistemu su osim Air Serbije i posluju u Alitalia, Jet Airways, Air Berlin, Niki, Air Seychelles i Etihad Regional.
Od tih kompanija Alitalija je proglasila bankrot, Air Berlin je velikim poslovim problemima, dok je vlasnički udio iz Etihad regionala prodat slovenačkoj Adria Airways.
Ove poslovne neuspjehe propratila je i informacija o povlačenju Jamesa Hogana, generalnog direktora kompanije Etihad, sa funkcije, što je ozvaničeno prvog jula, ali i objava novog menadžmenta o racionalizaciji poslovanja.
Za to vrijeme u Air Serbiji saopštenja o poslovnim uspjesima bez jasnih informacija o ostvarenom profitu ili gubicima prate potezi koji nesumnjivo ukazuju na racionalizaciju.
Ukidaju se letovi za pojedine destinacije, uključujući i Abu Dabi, uvodi se taksa za šaltersko čekiranje putnika, postavljaju uža sjedišta zarad povećanja kapaciteta letjelica, naplaćuje njihov odabir dok su, prema svjedočenjima samih putnika, obroci na letovima količinski drastično smanjeni – a na pojedinim se služi samo voda.
Česte su i informacije o odlaganjima ili otkazivanjima polijetanja zbog kvarova na letjelicama.
Autor/izvor: SEEbiz / RSE / N1 info / BiznisInfo