Adriatic Group je u 2016. godini zabilježio značajan rast prihoda koji je na nivou grupacije iznosio 72 miliona eura.
– Pored uobičajenog organskog rasta na svim tržištima, porast je i posljedica preuzimanja distribucije proizvoda Podravke i Atlantic Grupe na većem dijelu zapadnoevropskih tržišta. Naše EU kompanije su rasle u prosjeku 30-50 posto, dok je porast prihoda u BiH udvostručen i pored problema sa plasmanom robe iz primarnog sektora u protekloj godini, kazao je Amir Bekić, direktor Adriatic Groupa.
Prema njegovim riječima, kad je riječ o dobiti, ona je značajno rasla protekle godine srazmjerno povećanju ukupnih prihoda.
– EU tržišta su nam profitabilnija, a u tom smislu sve više ulažemo u razvoj biznisa u Njemačkoj, kao, za nas, najvećem i najzahtjevnijem EU tržištu. S obzirom na to da je core bussines naše grupacije distribucija hrane sa naših prostora na tržišta Europske unije, uspjeli smo u 2016. potpisati ugovore o zastupanju sa najznačajnijim kompanijama iz regiona, istakao je Bekić.
U BiH Adriatic Group ima dvije firme koje se bave organizacijom primarne poljoprivredne proizvodnje, te dvije fabrike za preradu voća i povrća.
– Naše dvije fabrike u Bijeljini i Zvorniku bilježe rast proizvodnje od preko 50 posto i naš brend Natura, pored izvoza u 15 EU država, postaje najznačajniju brend u svojoj kategoriji u BiH. Narednih godina ćemo razvijati Naturu kako u BiH, tako i na tržištima zemalja regije. Također, putem naše firme Agrona iz Živinica smo protekle godine uspjeli okupiti 2.250 kooperanata za proizvodnju krastavca kornišona u cijeloj BiH. Ostvarena je proizvodnja od preko 8.000 tona delikatesnog krastavca, što je vjerovatno i najveća proizvodnja ovog proizvoda u ovom dijelu Evrope, kazao je Bekić.
On je dodao da su zbog tržišnih poremećaja prošle godine bili prisiljeni uništiti oko 1.200 tona krastavca, ali nisu dozvolili da se gubitak prenese na kooperante koji su uredno isplaćeni.
– Time smo poslali signal poljoprivrednicima za naše dugoročno prisustvo i ulaganja u poljoprivredni sektor BiH, istakao je on.
Također, kako je naglasio, bez značajnijeg uključivanja države na svim nivoima u problematiku poljoprivrede, neće se moći iskoristiti potencijali koji objektivno u BiH postoje.
– Potrebno je, pored ostalog, poticati uzgoj i plasman izvozno orijentiranih kultura, a mi, kroz naše kontakte u Evropi, znamo da postoji interes za voće i povrće sa bh. prostora, kako kao sirovina za prerađivački sektor, tako i za direktan plasman na police trgovačkih lanaca u evropskim zemljama, istakao je Bekić.
Kad su u pitanju planovi za ovu godinu, on očekuje da će se nastaviti trend rasta prihoda, te bi se mogli približiti ukupnom prometu od 100 miliona eura.
(Izvor: Oslobođenje)