Najuspješniji učitelji, pisci, menadžeri, političari, filozofi i vođe koji se bave ljudima instinktivno znaju za ovu jednostavnu činjenicu: svaka osoba na svijetu je gladna. Da, svaka je osoba u svijetu gladna nečega, bilo da je to priznanje, društvo, razumijevanje, ljubav – niz je beskonačan.
Ono što se uvijek nalazi na spisku ljudskih potreba je želja da se osjećate vrijednima. Ljudi se žele osjećati važnima. Da bi se ljudi u poslovnoj atmosferi osjećali važnima treba ih znati motivirati.
1. Jasna očekivanja
Ljudi su motivirani kada znaju tačno što trebaju napraviti i vjeruju da će to obaviti uspješno. Niko se ne želi prihvatiti zadatka koji je neodređen ili posla čiji je opis nedefiniran. Motivacija raste kod posla s jasno razumljivim rezultatima, očekivanjima i odgovornostima. Kod dodjele zadataka potrebno je dati i potrebna ovlaštenja za njihovo izvršavanje. Zadaci se bolje obavljaju ako osoba koja je odgovorna za njihovo provođenje ima određenu kontrolu nad poslom i vremenom.
2. Priznanje
ljudi žele biti primijećeni. Žele priznanja za osobna dostignuća i poštovanje za svoj doprinos. Odavanje priznanja često je drugi način iskazivanja zahvalnosti. Osobno ostvarenje jest motivirajuće, ali još više motivira kad neko vaše dostignuće primijeti i prizna mu vrijednost. Priznanje je jedan način na koji se postojanju osobe daje smisao.
3. Pozitivno nezadovoljstvo
Nezadovoljni ljudi su visoko motivirani ljudi jer vide potrebu za neposrednom promjenom. Znaju da je nešto pogrešno i često znaju šta treba učiniti. Nezadovoljstvo može biti nadahnuće za promjenu ili može dovesti do kritičkog duha. Može dovesti do apatije ili potaknuti na akciju. Rješenje je u tome da se ta energija iskoristi za učinkovitu promjenu.
4. Značajni doprinosi
Ljudi se žele pridružiti nekoj grupi ili stremiti ka cilju koji će imati trajan utjecaj. Moraju vidjeti da njihov trud nije uzaludan, već da predstavlja doprinos. U onome što rade moraju vidjeti vrijednost. Motivacija ne dolazi zbog same aktivnosti, već zbog želje da se postigne konačan rezultat.
5. Učestvovanje u ostvarenju cilja
Ljudi podržavaju ono što stvaraju. Biti dijelom procesa kojim se ostvaruje određeni cilj samo po sebi predstavlja motivaciju i omogućuje ljudima da osjećaju potrebnima. Sviđa im se osjećaj važnosti koji time dobivaju. Kad ulože nešto u određeni cilj, stječu ulog čiji su vlasnici i zato ga podupiru. Kad vide kako se njihovi ciljevi ostvaruju i kako pomažu oblikovati budućnost, doživljavaju ispunjenje. Sudjelovanje u ostvarenju cilja izgrađuje duh zajedništva, podiže moral i svakome pomaže da se osjeti važnim.
6. Motivacija umjesto manipulacije
Niko se ne voli osjetiti prevarenim ili iskorištavanim. Manipulacija, kako god blaga bila, ruši zidove povjerenja u svakom odnosu. Više postižemo svojim poštenjem i otvorenošću, nego lukavstvom i prepredenošću. Gradite odnos na osnovi potvrđivanja i pohvale, pa će ljudi biti motivirani i odani.
7. Ne budite neosjetljivi
Neka vam ljudi budu prioriteti. Ljudi su naše najveće bogatstvo, stoga nađite vremena da ih upoznate i brinete o njima. To znači da trebate sudjelovati u razgovoru i da nikada ne budete previše zaokupljeni samim sobom ili da jednostavno odjurite negdje. Prestanite govoriti i razvijte vještine istinskog slušanja. Prestanite razmišljati o tome šta ćete sljedeće reći i počnite osluškivati ne samo šta vam govore, nego i kako se osjećaju. Vaše zanimanje čak i za beznačajne stvari pokazuje vašu osjećajnost.
8. Uvažavanje
Javna kritika i prekidanje razgovora, čak i u šali, mogu povrijediti. Moramo biti oprezni i osjetljivi. U krajnjem slučaju omalovažavanje može uništiti samopoštovanje i samopouzdanje osobe. Trebate li kome uputiti kritiku, upamtite da za jednu negativnu kritiku treba dati devet pozitivnih komentara radi ravnoteže.
9. Lični razvoj
Rast motivira – zato potičite svoje ljude da napreduju. Pružite im priliku da probaju nove stvari i steknu nove vještine i znanja. Ne bismo se trebali osjećati ugroženima zbog postignuća drugih, već naprotiv, njihov uspjeh trebamo podržati. Omogućite svojim zaposlenicima da postižu uspjehe i neuspjehe. Izgradite duh zajedništva koji kaže: «Ako se ti razvijaš, svi imamo koristi.»