Stara poslovica kaže “dobiješ ono što platiš”, ali ne i u slučaju ovih osam proizvoda koji imaju puno nadodane, nerealne vrijednosti
Iako zvuči neobično, plaćanje nekog predmeta više ne znači da ćemo i dobiti više. U brojnim kategorijama proizvoda, zapravo je bolje kupiti jeftiniju verziju, savjetuju stručnjaci.
Ovisno o tome kako mjerimo vrijednost, predmeti s višom cijenom mogu biti veće razočaranje naspram njihove jeftinije konkurencije.
-
Vino
Brojne su studije pokazale da većina ljudi ne zna razlikovati skupocjeno i jeftino vino. Osim toga, postoji i drugi rizik preplaćivanja vina – rizik kvarenja ako se ne skladišti dobro, što je čest slučaj.
-
Audio oprema
Kao i kod vina, većina ljudi također neće primijetiti razliku u kvalitetu zvuka skupljih i jeftinijih predmeta, a realno one skuplje ne moraju biti ništa trajnije. To se osobito odnosi na zvučnike, slušalice ali i kablove.
-
Kozmetika
Prosječna marža u kozmetičkoj industriji je ogromna, a sastojci preko 95 posto proizvoda u svojoj su bazi isti. Tako da plaćanje skupljeg proizvoda ne jamči bolju kvalitetu, niti duži rok korištenja, već samo manju bočicu.
-
Sportska oprema
Iako vrhunski sportaši trebaju imati specijaliziranu opremu, kod prosječnog čovjeka ne postoji potreba za pretplaćivanjem tenisica, trenirki i druge opreme.
-
Techno i gadgeti
Svaki najnoviji uređaju izlazi s cijenom koja u roku prve godine dana pada za 20 posto, a poboljšanja naspram ranijih modela su minimalna, stoga je uvijek najpametnije kupiti onaj malo stariji model i dobiti istu kvalitetu za manje novca.
-
Dizajnerske traperice
Iako će za neke biti gotovo statusni simbol, studije pokazuju da dizajnereske traperice obično sadrže goru vrstu materijala – izblijedjelog i tretiranog raznim hemikalijama koje daju poseban izgled, ali i znatno skrajućuju životni vijek.
-
Torbice
Funkcija je svakoj ista, no one su definitivno statusni simbol mnogima. Njihova cijena užasno varira, a studije pokazuju da one kožne nisu ništa trajnije od umjetnih materijala, koji su primjerice otporniji na vodu.
-
Avionske karte
To se naročito odnosi na kratke destinacije, jer studije za istraživanje zadovoljstva putnika ne ukazuju na veće zadovoljstvo skupljim letovima.
(Express.hr)