Aktuelni ste na društvenim mrežama? U tom slučaju ove greške vam se ne praštaju!
Društvene mreže mogu donijeti mnogo koristi i pomoći vam u razvoju lične karijere, ukoliko ih koristite na pravi način… U eri ličnog brendiranja, granica između onog što je prihvatljivo, i onog što nije prihvatljivo da se postavi na društvene mreže je malo mutna. Izgradnja sopstvenog brenda i uzdizanje karijere je danas jednostavnije nego ikad sa alatkama kao što su LinkedIn, Twitter, Instagram i Facebook (ovo su samo neke od mreža), ukoliko ih koristite na pravi način.
Evo nekih nedopustivih grešaka u digitalnom svijetu.
Žaliti se na posao, kolege ili šefa
Iako vam ovo ne djeluje kao neka velika mudrost, žaliti se i dijeliti negativne reakcije u vezi sa trenutnim poslom, zaposlenima ili saradnicima je prva i osnovna greška koju možete da napravite.
Ne sumnjajte da će budući (ali i sadašnji) poslodavci “podići crvenu zastavu” na bilo koji loš komentar koji uoče na vašem profilu. Čak i komentar kao što je: “plaši me odlazak u kancelariju” ili “dosadno mi je na poslu”, predstavlja loš način da predstavite i brendirate sebe u bilo kom poslu.
Ukoliko dijelite previše informacija
Treba da znate gdje da povučete granicu između svog privatnog i digitalnog života. Status vaše veze, lični problemi i suviše informacija o sebi, bolje je ostaviti za privatni razgovor nego da te lične stvari budu povezane sa vašim ličnim profesionalnim karakteristikama na mreži.
Ne bi trebalo da postavljate sve fotografije sa sinoćne žurke
Nema ničeg lošeg u tome da postavite zabavnu fotografiju iz noćnog provoda sa prijateljima. Međutim kada vaš Instagram ili Facebook profil počne da liči na skup izbačenih scena iz filma The Hangover, to je već problem. Potencijalne i aktuelne poslodavce će odbiti ovakve fotografije i iako vi mislite da to samo predstavlja dobru zabavu, ne želite da vas posmatraju kao kandidata za posao koji je “party manijak”.
Upuštanje u kontroverzne konverzacije
U redu je da iskažete svoje mišljenje ali bi bilo dobro da se klonite tema ili vijesti koje su kontroverzne – npr. teme koje se tiču religije, rase, politike. Ukoliko bi vaše mišljenje moglo biti uvredljivo, bilo bi dobro da ga ne prenosite i ne širite putem interneta. Kontroverzne izjave su loš signal za potencijalnog poslodavca i mogle bi da vas koštaju razgovora za posao iz snova.
Govor pun osuđivanja
Možda vam djeluje primamljivo da se aktivno i neprestano žalite putem Twitter ili Facebook mreža, ali, ne biste željeli da negativne strane vaše online ličnosti preovladaju nad pozitivnim. Držite svoje emocije pod kontrolom, duboko udahnite i razmislite prije nego što pošaljete neke loše vibracije koje bi mogle negativno da se odraze na vašu budućnost.
Agresivno poslovno umrežavanje zbog poslovnog razgovora
Linkedin i Twitter su odlične alatke za poslovno umrežavanje sa drugim stručnjacima iz vaše branše, ali postoji velika razlika između poslovnog umrežavanja i uznemiravanja. Neprestano slanje poruka ili zahtjeva za posao potencijalnim poslodavcima, putem društvenih mreža, neće vam donijeti novi posao nego će djelovati vrlo neprofesionalno. Koristite društvene mreže da potražite savjet ili započnete konverzaciju a ne da molite za posao.
Upućivanje na nezakonite aktivnosti
Još jedna, ne tako velika mudrost, bilo da se radi o fotografiji ili ne (“šale” na Twitter ili Facebook mreži se takođe podrazumijevaju)- bilo šta što ne biste rekli pred policajcem, ne bi trebalo da ide na društvene mreže. Smatrajte da je to najbrži način da sabotirate svoju karijeru i lični “brend”.